[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:53

ja maar lijkt me sterk dat ze even groot wordt hoor :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:08

Leuke fotos Ines. Maar wat heeft Pascha nog weinig buik. Ze moet in mei toch?
Inowa, die merrie van jou past goed bij de term tonnetje rond:p. Wat een buik zeg.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:11

tja,en dan is het de nog de vraag of ze echt tot juni gaat dragen....haha,energie heeft ze nu nog genoeg en ze is verbazingwekkend lenig nog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:19

Ze moet idd normaal in mei, mss dat ik haar toch nog een keer laat scannen. ik zie nog wel.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:06

Ik ben sterk aan het denken om eens een "open-deur-dag" bij ons te organiseren voor de welshpony- en cobeigenaars en geïnteresseerden. Vraag mij af of dit de mensen zou interesseren ?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:37

vast wel toch?

eens aanbieden bij de jong welsh denk ik.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:16

Ik ga het allemaal eens bekijken, want ik wil de mensen toch op een gastvrije en vriendelijke manier ontvangen en de datum moet ook juist liggen. Daarbij heb ik nog de organisatie van de "nacht van de speciale rassen" met de VVWC Vzw en de 2 keuringen. En ik wil ook ten minste een show van onze vrienden van de WPCV bezoeken. Het zal dus moeilijk worden om een goede datum te pinnen en tijdig voor te bereiden.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:46

dat lijkt me wel leuk cappelstud... mocht het doorgaan geef je dan op tijd de datum door? dan kan ik dat inplannen als vriendlief ook mee wil haha

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:18

inowa schreef:
vast wel toch?

eens aanbieden bij de jong welsh denk ik.

Jong Welsh heeft voor komend jaar al zijn evenementen al vast staan.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:47

ik zou afdeling zuid of de vereniging kring rond de schelde is benaderen. zij houden ook ieder jaar uitstapjes naar fokkerijen. 2 jaar terug zijn we met beide clubs naar stal liezelhof en stal tervake geweest (in maldegem). geen idee of lille ongeveer ligt overigens, sorry.. ik zie iig dat er in mei een uistapje gepland staat (maar waarheen ed is nog niet bekend, dus mogelijk ook nog niet besproken?).

onze welsh Amber is volgende week uitgerekend, merk nu dat de banden al wat slapper beginnen te worden, uier is nog geen verschil in te zien (het is haar eerste veulen, dus dit schijnt vaak pas laat te veranderen). vind het nu wel héél spannend worden. het zou voor mij echt perfect uitkomen als ze dit weekend zou bevallen, ben dan nl. vrij tot woensdag dus kan er dan lekker veel tijd in steken, maarja, of ze daarnaar luisterd?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:54

Spannend boeflover. Hier merrie jammer genoeg niet (meer) drachtig. Maar goed nu kan ze even aan de slag en straks wordt ze weer gedekt. ik dacht zelf aan Three B Tywysog. Is een hengst denk ik die haar zeker kan verbeteren. Tot dan even wat conditie trainen en onder het zadel wat doorrijden.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 01:07

jemig wat jammer zeg!

heb zojuist mijn eerste veulen ooit geboren zien worden! niet de mijne, maar via marestare. echt super om is een keer te zien! hoop dat ik het straks bij amber ook mee maak.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:24

@ Zitake: da's een leuke mooie hengst! K zit er zelf ook nog aan te denken voor een van mijn merrie's. Er zit ook best een leuke afstamming achter deze hengst.

Sunshine is ook Zondag over een week op 330 dagen 1e dekdatum. Spannend hoor.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:53

Ines wat jammer. Geen veulen dit jaar.
Hier moeten de eerste 2 nog 3 weken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:33

Wij hebben inmiddels 2 veulens. De eerste heeft een moeilijke start gehad, wilde niet drinken en daarna longontsteking, maar maakt het nu goed! Een mooi bruin hengstje, waar we helemaal blij mee gaan zijn. Op 31 Maart, 2 weken te vroeg is er een vosmerrieveulen geboren. In de wei, ruw weer en hagelbuien, die haar echter niet gedeerd hebben, gelukkig. Nu wel op stal gehaald, en als het land opgedroogd is kunnen ze lekker de wei in. De volgende 3 zitten er aan te komen.....het blijft leuk!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:04

Gefeliciteerd regtur. Gelukkig maakt het hengstje het weer goed en het merrie veulen is wel een bikkeltje dan :D
Ik zit ook af te wachten wanneer het veulen nou eens komt. Ben al 2 dagen aan het waken, maar je kunt er toch geen klok op gelijk zetten. Ik verwacht echter toch wel een veulen dit weekend.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:23

goh als ik al die veulentjes zie kan ik nog moeilijker wachten haha mijn merrie moet nog 2 maanden...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:25

Hier wachten we alweer een week en een dag. _O- Maar het zal het wachten waard zijn. ;)

Gefeliciteerd Regtur. :)

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:32

Proficiat iedereen met de veulens.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:43

ik moet nog 5 weken wachten voor pepper

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:16

Hallo allemaal..

Sorry dat ik even kom binnenvallen,maar ik denk dat ik bij jullie aan het juiste adres ben voor wat info ;)
Ik ben wat aan het rond kijken voor een nwr merrie om mee te fokken. Zijn nog niet echt serieuse plannen, maar sta er wel heel erg open voor ;)
Nu zag ik op MP een merrie v. Valentino. Aangezien ik bij de eigenaar van Valentino heb gereden en de hengst goed ken, heb ik die mensen een mailtje gestuurd wie moeders is en wat haar vader is.

Ik wil eigenlijk niet alle namen zo in het openbaar zetten (dat mag wel via pb ;)), maar ik heb die namen even gegoogled en nu blijkt dat uit die moeder in combinatie met Valentino (2 volle broers dus) ggk hengsten zijn. Vulkaan en en Veneciano.
Uit diezelfde moederlijn komt ook Kolstein's Don Diablo en Pavarotti.
Klinkt te gek zou je zeggen.

Er is 1 maar.. ik heb de foto's gezien en de merrie is niet zo mooi. Zo ik het kan beoordelen is ze flink overbouwd en heeft een slechte rug..
Plus dat de vraagprijs best wel aan de royale kant is (3500), merrie is 9 jaar is voor geen enkele keuring geweest en heeft niks in de sport gedaan...

En mijn vraag is nu.. waar moet ik op afgaan? Het mooie lijntje en de niet zo mooie pony of deze aan mee voorbij laten gaan?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen..

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:08

Voor een merrie met zulke minpunten (buiten haar afstamming) en aan die prijs : laten staan !

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:47

lekker laten staan,er zijn er nog genoeg...je moet alleen even de tijd nemen om er een te vinden

ik zou zeggen ga eens bij een fokker langs een keertje....vaak hebben ze ook nog wat leuke merrie,s op het land ergens staan.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:49

Mijn eerste gedachte is ook laten staan. :j

Weet je ook of er al mee gefokt is? Dan is het misschien nog een idee om eens nakomelingen te bekijken. Maar op je eerste omschrijving liet ik d'r staan.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:55

goed bloed verloochend zich zelden natuurlijk, maar als je haar lelijk vindt en ze heeft mankementen dan moet je haar niet kopen