[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:46

cappelstud schreef:
Zolang je heel consequent de regels volgt : geschreven overeenkomst waarin alles duidelijk staat vermeld (ook wie het transport doet en wie dat betaalt), volledige voorafbetaling op uw rekening, sanitaire dokumenten in orde en dierenartszaken, dan moet je niet ongerust zijn.

Klopt, zo doe ik het ook. Heb toevallig zelf net een pony verkocht naar Rusland. Dokumenten worden meestal geregeld door de transporteur. Als ik in Engeland wat koop, regelt de transporteur alles. Dus ook de veterinaire papieren.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 23:52

Ik ken de pony (LangeVoren Veronika) in kwestie, heb ze nog op de foto gezet bij de fokker.
Sjef fokt al meer dan 40 jaar en heeft een hele eigen fokkerij opgebouwd waarin dat oude bloed bewaard is gebleven.
Hij heeft prima pony's. Charles heeft 2009 doorgebracht in Engeland en daar gedekt en succesvol geshowd. Hij dekt ook dit jaar een tijdje in Engeland en komt eind mei-juni geloof ik weer naar Nederland.

Dus qua bloedlijn zit dit wel goed hoor. Daar moet je Sjef niks van leren :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:26

YWC: ik zou zeggen een heel mooi papier, haast te mooi om waar te zijn ;) Dus, als daar ook nog een mooie pony bij staat, met twee handen aanpakken.

De Revel Viza lijn is een uitermate bijzondere lijn, zijn veel erg goede ponies uitgekomen. Revel Vellum is de minder bekende volle zus van Revel Vienna. Vellum is wel moeder van Revel Vodka, die vader is van Snowdon Playfair, een van de beste fokmerries op Dyfed. Vienna is bekend als de stammoeder van de Baledon V lijn door haar dochter Revel Venetia en haar zoon Baledon VIP. Komt op Baledon zelf voornamelijk nog voor in de "H" lijn. Revel Verona heeft in Duitsland gestaan op de Sadiqui stud, was daar geloof ik ook een goede merrie. Foto's ook op hun website. Verona was een van de weinige dochters die van Revel Centre rondliepen, het vijftal zonen van hem (Revel Humming Top, Dyfed Geraint, Revel Chaos, Revel Haven en Cwrtygaer Lossin) hebben redelijk veel bekendheid gekregen. Centre is trouwens jong gestorven op Gelnfield, geloof ik. Revel Jeeves hoeft geloof ik geen introductie meer. Ook vader LAnge Voren Charles spreekt redelijk voor zichzelf.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:20

Citaat:
Heb een nieuwe pony gekocht,, Het is een dochter van onze zelfgefokte hengst Brenin. Moeder is zonder papier, dan is het een part-bred geloof ik.

Ben er erg gelukkig mee, hoop er in de sport het een en ander mee te kunnen. :D

leuke pony annet!!

truselientje

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:25

Even een heel andere vraag van mij.
Ik kan een partij oude welsh jaarboeken overnemen, maar ik heb werkelijk geen idee wat ze nieuw kosten. En dat is wel handig om te weten voor ik ze overneem. Kan iemand mij helpen?

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:27

Bedankt voor de reactie ivm het pedigree van Veronika, vooral Joost dan voor de uitgebreide uitleg.

@loolapelooza
Ken jij Veronika ? (Haar naam op haar WPCV-paspoort is gewoon "Veronika". De stalnaam Lange Vooren staat er niet bij.)
Of zou het om een andere Veronika gaan. Het is een veulen van 2009.

De omschrijving, die Melanie gaf, komt overigens aardig in de richting.
'k Vind het zelf wel een mooie pony'tje, alhoewel de staart misschien iets hoger had mogen staan.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:57

Highland Veronica is van Sjef De Kanter, Lange Voren Charles ook.
Er liep vorig jaar een schimmel merrieveulen bij. Die is toen verkocht geloof ik en ik denk naar België.
Kijk eens op het papier wie de fokker is.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:13

De fokker is inderdaad J.C. de Kanter, maar - om wat voor reden ook - de stalnaam staat niet in het paspoort.
Ze is op 16-11-209 verkocht naar iemand uit België en is nu dus gekocht door vrienden van ons.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:23

truselientje schreef:
Ik kan een partij oude welsh jaarboeken overnemen, maar ik heb werkelijk geen idee wat ze nieuw kosten. En dat is wel handig om te weten voor ik ze overneem. Kan iemand mij helpen?

Zijn het Engelse of Nederlandse? De Engelse kosten 35 euro nieuw, de oudere jaren rond de 25. De Nederlandse zijn ook dacht ik rond de 25 euro.
Ik heb pas een stel Engelse boeken gekocht, dacht 50 euro voor 10 stuks, was wel erg goedkoop.

Mijn nieuwe pony komt trouwens dit weekend al naar Nederland. Owen had nog plek in zijn wagen, dus hij heeft haar gelijk vandaag bij de verkoper opgehaald.
Nu moet alleen mijn verkochte pony nog richting Rusland. Zal waarschijnlijk volgend weekend zijn.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:13

Melanie5 schreef:
truselientje schreef:

Zijn het Engelse of Nederlandse? De Engelse kosten 35 euro nieuw, de oudere jaren rond de 25. De Nederlandse zijn ook dacht ik rond de 25 euro.
Ik heb pas een stel Engelse boeken gekocht, dacht 50 euro voor 10 stuks, was wel erg goedkoop.

Mijn nieuwe pony komt trouwens dit weekend al naar Nederland. Owen had nog plek in zijn wagen, dus hij heeft haar gelijk vandaag bij de verkoper opgehaald.
Nu moet alleen mijn verkochte pony nog richting Rusland. Zal waarschijnlijk volgend weekend zijn.

Nou, dan heb jij die boeken wel voor een prikkie. Wij betaalden vorig jaar voor een partijtje 15,00 euro per stuk, en daarvoor zelfs 20,00 euro en meer. Nieuw kosten ze 30,00 euro.(engelse)

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:17

Ik boedoel dan de nederlandse.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:24

Melanie5 schreef:
truselientje schreef:

Bij Yvette Zoet, Stichting Welsh Jaarboek, zijn de Nederlandse jaarboeken van 1994 t/m 2008 te koop voor 10,- / stuk, die van 2009 kost 22,50 en die van 2010 kost 25,-
Ik heb zelf ook pas een boel ontbrekende besteld; vandaar ;)

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:12

Ben een hoop wijzer, iedereen bedankt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:29

Mijn nieuwe aanwinst is vandaag aangekomen :) Super lieve merrie is het. Helemaal mijn ding.
Stukje groter dan wat ik nu heb staan. Als er nu nog een merrieveulen uitkomt, zou het helemaal mooi zijn.

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:51

Zitake, gefeliciteerd!
Mijn kennis heeft een vol broertje van joue, maar die dient als gebruikspony. :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:20

Fijn Dyonne! Is ook wel een lieve pony, bedoeling is ook wel dat ze onder het zadel wat gereden wordt en ook voor de wagen gaat.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:29

Gefeliciteerd!! Eindelijk een merrie erbij. Hopen op een mooi merrie veulen.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:22

zitake gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:06

Ines, gefeliciteerd met je prachtige aankoop en nog veel plezier ermee.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:46

leuke merrie zitake.
wanneer is ze uitgerekend?

veel plezier ermee

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:07

Zitake@ heel goede keus, al is het type een beetje anders dan je andere merrie. Kun je mooi een fokkerij opstarten met 2 verschillende lijnen. Leuk dat je nu ook al zo snel een veulentje krijgt!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:41

Haha had ze vanmorgen even samen gezet, het is idd zooo verschillend als je ze naast elkaar ziet staan, maar wel leuk, twee types die ik erg mooi vind.

@nadjathabest: ze is uitgerekend begin mei, eerste week ergens geloof ik.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:01

Gefeliciteerd zitake!

Is ook mijn smaak qua type pony :)

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:55

Even een vraagje! Is het nieuwe Welsh Magazine der al!!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:56

dion1anouk schreef:
Even een vraagje! Is het nieuwe Welsh Magazine der al!!!

Nee, die zou eerst vorige week komen en nu deze week in de loop v/d week. Zit er ook al even op te wachten. Hoop toch dat het vandaag wordt.