[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:29

Nicole wij zijn ook met een pony in sevenum, dus dan zie ik je daar echt wel hoor. :D en Kootwijk uiteraard ook!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:30

Ik ben in sevenum met mijn C

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:49

Caesar schreef:
Heb ik een hele reactie getypt, is die niet geplaatst...

Zou leuk zijn als we een Kootwijk meeting krijgen :D Laten we het maar hopen.

Nicole, dat was wat ik ook al aangaf dat ik dat lastig vind met gewichten. Je ziet ze moddervet staan, de plakken met cellulitus glijden er nog net niet af en gewoon scoren. Ik vind zelf mijn A-tje mooi in verhouding, maar als ik dan beetje rondkijk dan valt ze gewoon weg bij andere.

Nou ik dacht gisteren dat die serieus van een tweeling drachtig was _O- Ook op het HK zag je inderdaad echt waar meer vet op zat veel hoger geplaatst werden dan het wat meer in model en spieren hengstjes..

Hebben jullie foto's ik ben nu ook wel erg benieuwd :D

Ja dat zijn er al 2 :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:57

Ik blijf het onzin vinden. Ik heb nog nooit een pony moddervet geshowd. Mijn ene merrie werd op 3 jarige leeftijd wel in topconditie geshowd vond ik zelf. Wil zeggen wel mooi rond maar zeker niet vet. Ze stond ook op een schema van 5 dagen flink longeerwerk. Moet bekennen dat ik nog niet eens begonnen ben met mn 3 jarige. Mede omdat ze nog bij de hengst staat. Dus dat wordt ook even naar de myoplast grijpen en een streng schematje opzetten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:02

Ik zal proberen vanavond een foto te plaatsen. Kan op mijn werk niet op facebook en op mobiel kan ik de link niet plakken naar bokt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:13

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:18

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:28

Ja, maar ze is niet "zwaar". Ze is in stand wat voller, en zeker niet slank maar in vergelijking met andere valt ze gewoon weg op middenhand.

Veulen is inderdaad een schatje, wat een lief ding. Alleen echt niet gek te krijgen dus sukkelt overal achteraan haha

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:43

PaysBas schreef:
@Rivendell; Reality dus en dat is weer een merrie uit Bink? Zit naar de verwantschap te kijken vandaar :o

Ja reality is een dochter van bink. Bink is een halfbroer van eternity. Dus mijn veulen is een achternichtje van eternity.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:54

Vraagje, ik was bezig om Mierela op te geven voor Sevenum, maar nu staat er dit op het vraagprogramma:

Inschrijfformulier premiekeuringen 2014

Nederlands Welsh Pony & Cob Stamboek
(Dit formulier dient u alleen voor veulens te gebruiken)
Voor de oudere pony’s een kopie stamboekbewijs; Per pony, per rubriek een aparte kopie gebruiken
voorzien van naam en adres eigenaar/inzender, rubrieknummer en keuringsplaats.

Ik hoef dus alleen de machtiging en kopie van stamboek papier te mailen. Voel me echt een ontzettende leek..

Edit gevonden! Hopelijk zit vandaag mn stamboek papier bij de post ze zeggen dat hij 6de is opgestuurd maar nog niks binnen -O-

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:21

Nicole, had je toevallig geen kopie gemaakt voordat je het verstuurde?

Ik heb dat gedaan en de machtiging en dat was goed.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:27

Caesar schreef:
Nicole, had je toevallig geen kopie gemaakt voordat je het verstuurde?

Ik heb dat gedaan en de machtiging en dat was goed.

Ik heb van stamboek in de email een scan van binnen gekregen maar dacht dat er tegen me gezegd word dat het eigenaars gedeelte er ook op moet staan. Kijk straks nog even tussen de post..
Nee geen kopie gemaakt (ja foto ervan) maar omdat ze overgeschreven moest worden op mijn naam vandaar opgestuurd.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:33

Reality is trouwens gister en vanfaag gedekt. Ben benieuwd of ze in 1 keer pakt. Ze is gedekt door Rivendells Cadan.
Mijn cob was gedekt door Damon masr kwam terug op drie weken. Is afgelopen week weer gedekt.
Purdey zou ik ook dekken maar voordat dit veulen er is wordt het te laat.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:38

Rivendell schreef:
Reality is trouwens gister en vanfaag gedekt. Ben benieuwd of ze in 1 keer pakt. Ze is gedekt door Rivendells Cadan.
Mijn cob was gedekt door Damon masr kwam terug op drie weken. Is afgelopen week weer gedekt.
Purdey zou ik ook dekken maar voordat dit veulen er is wordt het te laat.

Hopelijk pakt alles nu goed! Ben benieuwd naar de veulentjes volgend jaar :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:32

Vandaag zijn bij ons 2 van de 3 merries drachtig gescand, de derde wordt dinsdag gescand

De combinaties voor 2015 zijn de volgende (de gescande merries)
Afbeelding

Afbeelding

Voor de kleurkenners;
De eerste is cremello x homoxygoot zwart, dus wordt valk of smokey
Dolly is een bruingeboren schimmel, vader is heterozygoot schimmel met vosfactor. Moeder geeft tot nu toe alleen bruingeboren schimmels. Amico is volgens de fokker hoogstwaarschijnlijk heterozygoot bruin (weet niet of dat alleen om agouti of ook zwart gaat), tot nu toe volgens mij alleen bruine nakomelingen.

Ik ben erg blij, nu nog wachten op de scan van Rosa dinsdag

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:35

Gefeliciteerd!! Dat is in ieder geval weer positief nieuws. Ik moet komende week ook scannen, zal wel donderdag worden want woensdag hangt iedereen voor de tv ;)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:43

Gefeliciteerd !!!! Ben weer benieuwd volgend jaar ....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:25

Gefeliciteerd! Hier kan de eerste komende week ook gescand als het goed is. De andere duurt nog een paar weekjes

Diane, hoe kom je eigenlijk bij de combinatie dolly x amico? 2 heel andere pony's (en lijnen) lijkt mij.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:35

Ja klopt, was sowieso lastig om aansluiting qua papier te vinden wat me beviel. En als ik naar Dolly haar ouders kijk, moet zij nog erg uitzwaren, dus denk dat ze er nu luxer uitziet dan ze uiteindelijk zal zijn. Ik zocht in ieder geval meer maat, geweldig bewegen, goed karakter en wat meer massa. Ik was er nog niet uit of en door wie ik haar liet dekken. Toen zag ik amico per toeval en hij had wel erg veel van wat ik zocht.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:38

aha op die manier. Nee dat is ook zo, niet heel veel aansluiting op die bloedlijnen. Ik heb er nu 4 (gehad) uit het arwr lijntje en eigenlijk pas vanaf 4 gaan ze uitzwaren, was met deano zo, mijn merrie ook, maar jonge hengst is ook nog zo n puppy.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:42

Ja heb echt het idee dat Dolly een laatbloeier is. Misschien helpt deze dracht ook wel om haar een wat meer 'volwassen' bouw te geven. Moeilijk uit te leggen, maar Rosa was ook pas 'af' na haar eerste veulen

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:46

En als ze niet zo gaat uitzwaren als haar ouders doen vermoeden, hoop ik dat ze Amico wel dat beetje meer massa geeft. Al is Dolly al zo'n 3 cm gegroeid sinds augustus. Dus benieuwd wat er nog meer in zit.
En ik wilde haar ook niet bij Serock Fairy Arwr doen ofzo, vind mezelf te onervaren om zo'n kruising te maken (om wel in de lijn te blijven).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:52

Mss wel iets dicht, ik wil volgend jaar mijn criccieth hywel (v. criccieth arwr) bij een serock fairy arwr zoon doen, maar dan zitten we alweer wat verder wat deze lijnenteelt betreft
Mijn gossip keuze 2 jaar geleden heeft wel uitgepakt, groter, meer lengte in de hals, beter halsaanzet, bot mocht iets meer, maar als ik het mag geloven zijn die gossips wat later
Dat is ook een nog combi die wat voor dolly zou zijn denk ik.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:08

Ja dat vind ik sowieso een geweldige hengst. Staat nog wel op mijn wish-list en klinkt idd alsof hij wel de punten vererft waar ik naar zoek

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:37

Ik heb nu ook gewaagde combi gemaakt. Reality x cadan. Beide hebben bink als vader. Moeser van reality
is ninnes laura van colne hyperion enoeder van cadan is dyfed curtsey van lisvane gladiator.
Kijken hoe dat uitpakt :)