Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PaysBas schreef:@Elfje72: Dat is wel lastig wedstrijden en keuringen die op dezelfde dag georganiseerd worden.
elfje72 schreef:PaysBas schreef:@Elfje72: Dat is wel lastig wedstrijden en keuringen die op dezelfde dag georganiseerd worden.
Heel jammer, ook omdat er in Gasselte Divoza cup verreden wordt.
Er is hier trouwens weer een veulentje geboren. Niet helemaal Welsh maar ik dacht, laat ik eens wat geks doen.![]()
Don Cremello du Bois x Leunsveld Lord.
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
PaysBas schreef:Belle is idd haar grootmoeder van moeders kant. Ben benieuwd wat de kleur gaat doen tot nu toe wordt ze steeds donkerder. Je hebt gelijkt @Regtur; kleur zegt niet over de kwaliteit.
Vond het ook super spannend om het duo in t land te zetten, de eerste paar dagen wel onder toezicht. Ze hebben een privé landje dus moeders heeft geen concurrenten.
Vandaag heb ze samen hun eerste regenbui buiten gehad. Vervolgens ging het onweren en zijn ze gelukkig weer op stal gezet. Houd er persoonlijk niet van om paarden en/of pony's met onweer buiten te hebben. Krijg daar dan toch de kriebels van. Snap ook wel dat het ook wel onmogelijk kan zijn om "even" je weilanden leeg te halen en ze op stal te zetten.
Hebben perlino's dan sowieso minder zicht? Bungie van Nyckle was de eerste perlino die ik Welsh formaat op een foto heb gezien. Ben in de kleuren van Welshjes nog redelijk bleu. Kan me indenken dat de aparte kleurtjes harder gaan dan de standaard kleuren. Kijk maar na de fokproducten van Du Bois die palomino's zijn ook zeer gewild.
@Elfje72: Dat is wel lastig wedstrijden en keuringen die op dezelfde dag georganiseerd worden.
Cemlys schreef:elfje72 schreef:Dies leuk! merrie of hengstje? Wel nog een partbred dus
Ik ben een schijterd met paarden buiten en onweer, tegenwoordig slaap ik niet meer als het zover is. 2 jaar geleden jaarling ongeluk gehad tijdens een flink onweer, maar goed niet de mogelijkheid om alles binnen te halen steeds.
Rivendell schreef:Jenny eternity is palomino geboren. Idd uit belle.
Mijn ervaring is dat valkjes veel later schimmel worden dan andere kleuren.
En mocht je je perlino merrie willen houden maar je hebt geen plek dan kan ik wel wat regelen van de winter. Hengstje van diane komt hier ook staan.