wie hebben hier op bokt allemaal een welshje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:13

Mijn zusje heeft een heel leuk welshje. Superbraaf met buitenrit kun je er achterstevoren zonder zadel op gaan zitten en hij zal niets doen, ook overal voor in. Leuk diertje.

Naam: (stamboeknaam) Nelleke
Vader: Silvester (v. Hondsrug Raspoetin)
Geboren: 21-4-1993
Staat ingeschreven bij de sectie NWR, en de stokmaat is +/- 1,27

Afbeelding

Staat helaas te koop omdat ze er te groot voor wordt. Veel verdriet omdat ze al 10 jaar bij ons is. ;(

Jenkins

Re: wie hebben hier op bokt allemaal een welshje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:37

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:46

naast de paarden ook nog 2 vz welshjes:

1. Northfields Whitemoor Rita, een donkerbruine merrie van ongeveer... ik gok 1.20 :P heel lief karakter :+:

2. Maiky, het kindje van rita, geboren op 26-04-2008. hij is euhm.. een beetje vos kleur, maar dat veranderd nog wel een beetje denk ik.. zn beentjes en buik zijn bont :)) hij wordt denk ik een kleine C maat.. :) hij is echt lief, braaf en verslaafd aan wortels O:)

marjan_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:44

Ik had een verzorgpony dat was ook een welshje, helaas was die opeens weg helemaal geen afscheid of wat dan ook van hem kunnen nemen. Mis hem wel heel erg, ben echt benieuwd hoe het met hem gaat. weet alleen helaas niet waar die staat.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:47

Noeni schreef:
Mijn zusje heeft een heel leuk welshje. Superbraaf met buitenrit kun je er achterstevoren zonder zadel op gaan zitten en hij zal niets doen, ook overal voor in. Leuk diertje.

http://94.100.114.47/456600001-45665000 ... _b6Ir.jpeg

Staat helaas te koop omdat ze er te groot voor wordt. Veel verdriet omdat ze al 10 jaar bij ons is. ;(

zit er een vol papier bij? officieel is de stokmaat van een NWR toch vanaf 1.38m?

leuk dier trouwens
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 19-01-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link gezet.

lezziej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:23

ik heb een welsh cob.
( athans ik lease hem hij is zo goed als van mij)
hij is rond 138 a 140.
ze is 18 jaar.
ze heet oficeel scarlet pimpernel.
maar wij noemen haar pim!
zij is een heele liefe maar eigenwijze pony.
zij is eigenlijk western gereden , maar ik kan er prima op dressuuren en springen.
vedder weet ik eigenlijk niet zo veel te vertellen.
helaas heb ik gteen foto van haar op deze computer!

MdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:45

Mijn eerste pony was een Welsh x Belgische Rijpony. Fantastisch beestje, super karakter, wat veel bloed maar echt ideaal als leerpony. En daarmee bedoel ik: leren omgaan met een pony met een eigen wil en vooral veel karakter ;) Maar echt, superpony, fantastische springpony trouwens. Schoft was 1m35, nu geniet ze bij ons thuis van haar oude dag.
Wat me ook opvalt bij Welshjes: ik heb nog nooit iemand een slecht verhaal over dat ras horen vertellen. Zowat iedereen die er ooit een gehad heeft, heeft er enkel lof voor.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:28

ja, welshjes zijn eigenlijk altijd wel heel erg eerlijke pony's!! :)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:31

Noeni schreef:

http://94.100.114.47/456600001-45665000 ... _b6Ir.jpeg

ja jammer dat ie te koop staat..
mijn pony staat ook te koop vanwege dat ik te groot voor haar ben ;(
ik heb haar helemaal opgeleid zegmaar, en haar alles geleerd enzo, waardoor ik ook weer heel veel heb geleerd..
daarom ben ik ook best wel gehecht aan haar, maar ik denk dat het toch wel veel leuker is voor mirjam vooral, als ze bereden kan blijven worden, en getutteld enzo door een kleiner meisje!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:07

Ik had ook een welsh, maar hij is kortgeleden verkocht.

Echt een geweldig dier!
Super lief en een plaatje om te zien :+:

Ik heb hem gehad vanaf dat hij 2,5 was, en vorig jaar (toen was hij 5) hebben we hem verkocht..

Hij was erg werkwillig, en met zijn 5 jaar waren we samen M1 dressuur, met uit 4 proeven 4 prijzen en 6 winstpunten.
We zijn regionaal kampioen geworden in de B-dressuur en in de L1-dressuur. Ook mochten we naar de finale van de Twentecup en van de Welshcup (waar we eerst 1e werden, en 's middags 5e).
Bij de Dragon welsh show is hij bij het bestgaande 1e geworden en we zijn naar het Nederlands kampioenschap Jonge Dressuurpony's geweest.

Ik heb echt een super tijd met hem gehad!

Afbeelding

Er staan nog een paar foto's in mijn profiel, meer foto's zijn te zien op http://www.hulstkampsleandro.web-log.nl

Het is trouwens een Aester El Niño x Anjershof Rocky :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:00

LoveLeandro schreef:
Ik had ook een welsh, maar hij is kortgeleden verkocht.

Echt een geweldig dier!
Super lief en een plaatje om te zien :+:

Ik heb hem gehad vanaf dat hij 2,5 was, en vorig jaar (toen was hij 5) hebben we hem verkocht..

Hij was erg werkwillig, en met zijn 5 jaar waren we samen M1 dressuur, met uit 4 proeven 4 prijzen en 6 winstpunten.
We zijn regionaal kampioen geworden in de B-dressuur en in de L1-dressuur. Ook mochten we naar de finale van de Twentecup en van de Welshcup (waar we eerst 1e werden, en 's middags 5e).
Bij de Dragon welsh show is hij bij het bestgaande 1e geworden en we zijn naar het Nederlands kampioenschap Jonge Dressuurpony's geweest.

Ik heb echt een super tijd met hem gehad!

http://img211.imageshack.us/img211/1941 ... innhn1.jpg

Er staan nog een paar foto's in mijn profiel, meer foto's zijn te zien op http://www.hulstkampsleandro.web-log.nl

Het is trouwens een Aester El Niño x Anjershof Rocky :)

Wat een ontzettende mooie pony!!
Begrijp wel dat jij met hem in de kijkers reed!!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 05-02-09 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link geplaatst.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:18

Dankje :o :)
Ik kreeg ook vaak reacties dat hij zo mooi was. En het verkopen ging heel snel.
We hadden hem nog wel duurder kunnen verkopen kwamen we na de tijd achter.. haha, maar dat is echt niet het belangrijkste, hij is nu bij ontzettend lieve mensen!
En eigenlijk is het niet zo belangrijk hoe het dier eruit ziet, maar het is wel leuk als je een knappe pony op stal hebt staan, is heerlijk om naar te kijken :D
Maar hij was gewoon ontzettend lief, echt een knuffel en ondertussen ook een clown. En dat karakter maakte hem zo geweldig :+:

fudgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:29

Ik heb ook een welshje namenlijk Fudgie

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:39

Hoi,

Ik heb vroeger op de manege een welsh ponytje gereden. Ook mee gedaan aan KNHS wedstrijden. Alleen werd ik voor het oog te groot voor haar en ben verder gegaan op een grotere pony. 3 jaar geleden is de pony verkocht van de manege en nu staat ze weer te koop. Nu heb ik besloten met mijn vriend om haar te kopen. Heb een hele goede band met die pony en toen ik de eerste keer kwam kijken, herkende ze me nog. Ze heet overigens Joy, is een schimmel merrie van 15 jaren jong :P . ze is heel knuffelig, maar een tikkeltje eigenwijs :D .

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:01

leuk!!
mijn pony is gisteren verkocht.. ;(

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:38

Ik heb een Welsh K, ze is 13 jaar, kreeg haar toen ze 3 was en ze is ook super ondeugend. Ze is ook welsh x arabier, dus dat komt zo nu en dan even goed naar boven! Soms is ze dan net een 3-jarige! Haar vader is Speyksbosch Nando. Zijn er verder nog mensen die een pony hebben met dezelfde vader?

jenn90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:21

vivana schreef:
Ik denk dat Carlijntjee bedoelt als antwoord op de topic vraag 'wie hebben er allemaal een Welshje': ikee.
Ik dacht ook even; huh?!

Mja bij nader inziens wel!!

De dochter van Fellow (Misty's Pride), is toen toch met moeder Misty en baasje Inge meegegaan, toen ze bij Pinky weggingen (om het maar even simpel te benamen)
Ik ben ook wel benieuwd wat daarvan is gekomen!
Heb nog wel ergens een foto als veulentje geloof ik...

Gaaaaaf LAAT ZIEN ik wist niet eens hoe die merrie heette...ik weet alleen van t bestaan...en dat ze ruzie hadden........that's it.[/quote]

Ehm Mysty's first pride is geen merrie maar nu intussen een ruin ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:37

[quote/]Ehm Mysty's first pride is geen merrie maar nu intussen een ruin ;)[/quote]

Ghihihi ja dat wist ik al....heb ook een foto gezien van jouw pony (de spr-foto kende ik nog niet) ;) :D

feya1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:34

ik heb ook een welsh. een D pony. de vader is verona's bo-gi.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:02

Heb ook een welshje. Of het een echte is betwijfelen wij wel, denken dat het een kruising is x New Forrest. Maar zeker weten doen we dat niet.

Jenna, een bruine merrie, ong. 1.20m (moeten nog eens laten meten), van nu bijna 4 jaar oud. Gaat samen met mij haar entree maken in de aangespannen wereld.

Afbeelding

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 20:09

Super leuke pony hoor! lijkt inderdaad op een kruising, hij is namelijk zoals het op de foto lijkt, wat breder gebouwd dan een normale welsh!

robinb123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:03

Heb er zelf geen maar ik heb een nicht en die heeft een welsh (verzorgpony)!
Ik heb er nog een gereden voor een week:D Zijn allemaal valk kleurige. Je kunt dus wel raden als ik later een pony wil dan wil ik een valk kleurige welsh wil:D

horselove88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:56

ik helaas niet, maar heb er wel eentje verzorgd, echt een schatje :D

spottyhors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:33

wij hebben zins kort een welsh pony A gehuurt van iemand hier van bokt.
me dochter is al twee keer zand gaan happen maar ze zet door.
27 maart gaat ze haar eerste bixi rijden.
Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:38

Lienepien,
Zou het niet een kruising tussen een shet en een welsh kunnen zijn? hij lijkt namelijk veel op die van mij :P