Welsh Event 2009 - 50 jaar NWPCS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:33

Dat lijkt mij ook :j

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:02

weer een voorbeeld van dat mensen niet echt op de hoogte zijn van hoe een veiling kan verlopen. Volgens mij waren de voorwaarden om deel te nemen aan de veiling duidelijk. De veilingmeester deed zijn best om de prijzen op te drijven en dus voor de verkoper het onderste uit de kan te halen. Als hij dit niet had gedaan dan hadden de verkopers hem kwalijk genomen dat hij niet genoeg zijn best had gedaan om de prijs omhoog te krijgen. En dat de pony's niet verkocht zijn kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat de verkopers te hoge prijzen in hun gedachten hadden voor te gewone pony's.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:18

Maar als een pony voor een bepaald bedrag is afgeslagen, dan moet er toch ook een koper zijn , wie heeft er anders geboden :?
En als een verkoper een te hoge prijs in gedachten heeft, dan word de pony toch niet gegund en ook niet verkocht.
Ik heb ook wel eens een pony in Wales op de sale gekocht, maar toen die werd afgeslagen, moest ik wel mijn nummer laten zien zodat hun weten aan wie hij verkocht is, dat is op de veiling in Kootwijk dus niet gebeurd.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:15

darwin schreef:
PeeWij schreef:
Jullie kunnen zeggen wat je wilt over veilingen, maar iedere paardenveiling is doorgestoken kaart of werkt prijsopdrijvend. En als je daar niet tegen kunt moet je niet meedoen aan dat spelletje

Maar dan moet de eigenaar van te voren wel verteld zijn wat voor spelletje ze daar spelen.
Ik heb een eigenaar gesproken die een pony voor de veiling had en die dacht daadwerkelijk dat zijn pony verkocht was, ze kwamen zelfs al de spullen van de pony ophalen om mee te geven aan de nieuwe eigenaar.
Toen de oude eigenaar ging vragen wie zijn pony gekocht had, wist niemand dit hem te vertellen, ja er was wel op geboden werd er gezegd, maar aan het eind van het liedje bleef hij wel met zijn pony zitten.
Het kostte 80 euro inschrijfgeld plus al de tijd en het werk wat je erin hebt gestoken.
Ik vind dit echt niet kunnen.
die goede man is dus ook wel even verhaal gaan halen bij het stamboek, en ik denk dat ze hier ook nog niet mee klaar zijn.

Ik vind dit ook niet kunnen wat daar is gebeurt op de veiling. Denk dat Peter wel helemaal over de rooie is geweest hem kennede. Maar er zijn wel meer dingen gebeurt op het Welsh Event dat niet oke was. De vrijdag was ook hopeloos en slecht geregeld. Uren lang wachten op een rubriek met kleine kinders! Jury leden die niet op kwamen dagen voor de Dressuur enz enz.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:31

darwin schreef:
Maar als een pony voor een bepaald bedrag is afgeslagen, dan moet er toch ook een koper zijn , wie heeft er anders geboden :?
En als een verkoper een te hoge prijs in gedachten heeft, dan word de pony toch niet gegund en ook niet verkocht.
Ik heb ook wel eens een pony in Wales op de sale gekocht, maar toen die werd afgeslagen, moest ik wel mijn nummer laten zien zodat hun weten aan wie hij verkocht is, dat is op de veiling in Kootwijk dus niet gebeurd.

Op een veiling tijdens zo'n evenement zal de organisatie niet tijdens de veiling laten merken dat de pony's niet verkocht of niet gegunt zijn. Als er achter elkaar pony's niet gegunt worden loopt de veiling direct niet meer.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:35

Ik vind dit ook niet kunnen wat daar is gebeurt op de veiling. Denk dat Peter wel helemaal over de rooie is geweest hem kennede. Maar er zijn wel meer dingen gebeurt op het Welsh Event dat niet oke was. De vrijdag was ook hopeloos en slecht geregeld. Uren lang wachten op een rubriek met kleine kinders! Jury leden die niet op kwamen dagen voor de Dressuur enz enz.[/quote]

De sportdag is al jaren zo slecht geregeld. Duurt al jaren zo lang. Was dit jaar niet slim om ook nog het internationale bij te betrekken. Inderdaad hadden ze bv de leading rein met de kleintjes direct kunnen afwerken voor in het middagprogramma. Nu is niet alleen de organisatie er de schuld aan dat alles zo lang duurt en het allemaal uitloopt. Heb vrijdags toch erg vaak gezien en gemerkt dat deelnemers niet op tijd bij de ring zijn en daardoor rubrieken niet snel kunnen worden afgewerkt cq begonnen kunnen worden.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:45

mij ken je ook :P ik reed mee bestgaande rijpony waarvan de ruiter 18jr en ouder een bruine welsh cob[/quote]

Dat klopt. :j Die staat ook weer goed op de foto. ;)[/quote]

echt wel zitten hele mooie tussen :D

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:55

patrick76 schreef:
Ik vind dit ook niet kunnen wat daar is gebeurt op de veiling. Denk dat Peter wel helemaal over de rooie is geweest hem kennede. Maar er zijn wel meer dingen gebeurt op het Welsh Event dat niet oke was. De vrijdag was ook hopeloos en slecht geregeld. Uren lang wachten op een rubriek met kleine kinders! Jury leden die niet op kwamen dagen voor de Dressuur enz enz.

De sportdag is al jaren zo slecht geregeld. Duurt al jaren zo lang. Was dit jaar niet slim om ook nog het internationale bij te betrekken. Inderdaad hadden ze bv de leading rein met de kleintjes direct kunnen afwerken voor in het middagprogramma. Nu is niet alleen de organisatie er de schuld aan dat alles zo lang duurt en het allemaal uitloopt. Heb vrijdags toch erg vaak gezien en gemerkt dat deelnemers niet op tijd bij de ring zijn en daardoor rubrieken niet snel kunnen worden afgewerkt cq begonnen kunnen worden.[/quote]

Ik vind dat als deelnemers niet op tijd bij de ring zijn , ze de ring moeten sluiten, waar houd het anders op.
Wij kwamen om 6 uur pas uit de ring, terwijl wij om 15.15 hadden moeten rijden, nou dat was ook gezellig, iedereeen was zowat naar huis en de jury raffelde de laatste rubrieken gewoon af om weer wat tijd terug te winnen.
Ik heb inieder geval nog nooit zo'n slechte show meegemaakt.

regtur

Re: Welsh Event 2009 - 50 jaar NWPCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:31

Wij schrokken ook wel een beetje toen bleek dat , en de gebruikersrubrieken Ck aanwijzingen , en de welshcup en de int. gebruikersrubrieken in een dag gepropt waren. Onze pony moest daardoor 8 of 9 keer aan de bak. Achteraf klopte het allemaal perfect. Beetje ruilen hier en daar bij de dressuur, en je komt een heel eind.
Het is wel zo, door aan veel onderdelen deel te nemen, gaat de dag heel snel en lijkt het dat je niet zo hoeft te wachten.
Tuurlijk gingen er wel dingen een beetje fout, maar toch petje af voor al de vrijwilligers die dit op hun nek nemen!!
Toen wij naar huis gingen , stonden zij nog hekjes op te ruimen.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:54

Zo daar was ik ook weer eens. Dik tevreden over het Welsh Event hoor. Valt niet mee om zo'n groot evenement te organiseren met vrijwilligers en het dan iedereen na de zin te maken.
Wij hadden iig niks te klagen over de organisatie en onze resultaten.( behalve met King dan..dat was zwaar........)
Ons B veulen werd reserve veulenkampioen en onze merrie stond ergens bijna achteraan. Wel mooi dat 1 van de juryleden zijn excuses kwam maken dat hij onze merrie zo laag plaatste. Hij was niet te spreken over haar draf, anders was ze hoger geplaatst.

Ik lees dat mensen hier hun ponies kunnen opvoeden met de simpele woorden: mag niet en niet doet etc..
Balen dat bij ons de ponies niet zo eenvoudig luisteren zeg, ik moet helaas soms toch met iets hardere hand optreden in de opvoeding. Maar om je pony keihard te bestraffen in de keuringsbaan onder een engels jurylid lijkt me niet verstandig.

Pony's met een "verkeerde" kleur achteraan zetten ?? Is dit echt gebeurt mensen? Of was deze pony gewoon niet half zo mooi als op de regionale keuring waar ze kampioen werd? Ik zeg niet dat ze het verdient om helemaal achteraan te staan want er stonden toch nog wel een paar dweilen voor. Maar aan kop had ze in deze conditie ook niet hoeven staan lijkt mij.

;) ten slotte mijn excuses dat ik ongeveer 1 minuut een pony vast heb gehouden terwijl ik mijn camera ook nog vast had ( deze werd echter snel opgehaald door derden) *D. Ik denk niet dat het de dames juyleden is opgevallen.

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:10

darwin schreef:
Ik vind dat als deelnemers niet op tijd bij de ring zijn , ze de ring moeten sluiten, waar houd het anders op.
Wij kwamen om 6 uur pas uit de ring, terwijl wij om 15.15 hadden moeten rijden, nou dat was ook gezellig, iedereeen was zowat naar huis en de jury raffelde de laatste rubrieken gewoon af om weer wat tijd terug te winnen.
Ik heb inieder geval nog nooit zo'n slechte show meegemaakt.

Met de show aan de hand sluiten ze de ring ook als je te laat bent. Ben zelf vrijdag niet geweest maar dat hadden ze misschien best kunnen doen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:26

yorick schreef:
Ik lees dat mensen hier hun ponies kunnen opvoeden met de simpele woorden: mag niet en niet doet etc..
Balen dat bij ons de ponies niet zo eenvoudig luisteren zeg, ik moet helaas soms toch met iets hardere hand optreden in de opvoeding.

_O-

Ik moet blijkbaar ook nog een hoop leren.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:40

patrick76 schreef:

De sportdag is al jaren zo slecht geregeld. Duurt al jaren zo lang. Was dit jaar niet slim om ook nog het internationale bij te betrekken. Inderdaad hadden ze bv de leading rein met de kleintjes direct kunnen afwerken voor in het middagprogramma. Nu is niet alleen de organisatie er de schuld aan dat alles zo lang duurt en het allemaal uitloopt. Heb vrijdags toch erg vaak gezien en gemerkt dat deelnemers niet op tijd bij de ring zijn en daardoor rubrieken niet snel kunnen worden afgewerkt cq begonnen kunnen worden.[/quote]

Dank je Patrick dat je toch ook vond dat ze eerst die kleintjes hadden moeten doen met de Leading Rein! Leg dat maar eens uit aan een kind van 5 dat ze nog moeten wachten. Het is allemaal al zo SPANNEND voor ze!!!!!!!!!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:48

ja dat is wel zo leg maar eens uit tegen zoon kindje dat je nog eens 2 uur ofzo moet wachten en als je dan al vanaf 3 uur uit je bed bent is voor iedereen zwaar maar zeker voor zoon kindje. vond van de sportdag dat ze de uitslagen ook wel wat eerder mochten ophangen ik had nog amper 10 min om rienne op te zadelen mezelf weer in het pak te hijsen en naar de ring te racen en dan vergeten ze ook nog mijn rubriek om te rôepen voor de prijs...

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:32

Ik moest dan alleen de Welsh Cup en Bestgaande rijpony grote maat rijden, maar ik vond het ook een puinhoop. Daar bleek dat ik 's morgens met de Welsh Cup ex eaqo 1e was maar laterna op internet had die andere gewoon 2 punten meer :? en 's middags toen we eindelijk door hadden wanneer de prijsuitreiking was, was het 5 voor 5 hadden we 5 minuten om op te zadelen, mijn moeder snapte er niets van wat ze omriepen ze dacht dat het alleen bedoelt was voor de sportdag :+ Maar uiteindelijk bleek ik de Welsh Cup gewonnen te hebben met m'n klein/fijn merrietje, en dacht mijn vader dat ik ook nog een deken kreeg bij het ophalen van de beker vond ik trouwens ook onnodig, van de sportdag kreeg iedereen de beker meteen, wij moesten ze later ophalen bij het secreteriaat, wisten die mensen daar er niets van, zij zei: als ze dat omgeroepen hebben dan neem er maar een mee, hebben we nu wel een fijne deken maar dan hadden ze daar het secreteriaat ook wel kunnen informeren! ;)

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:45

heeft er denk mee te maken.
Dat sportdag door andere mensen georganiseerd word als de welshcup

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:21

Vandaag stak er in mijn brievenbus een anonieme scheldbrief op papier met de stempel "Royal Canin" met niet afgestempelde nederlandse postzegels. Dit alles omdat ik op de topic van Welsh event erop gewezen heb dat tijdens de show sommige pony's buitengewoon hardhandig werden gestraft. Op dezelfde topic hebben meerdere mensen dit bevestigd en het luid protest langs de ring kwam van andere personen, maar toch vind die persoon het nodig van mij persoonlijk ANONIEM aan te vallen.
Aan zulke reactie hecht ik geen belang, maar het zou toch fijn zijn indien die anonimiteit in de toekomst zou verdwijnen. Mensen zeggen allerlei dingen maar durven hun profiel niet invullen. Er wordt trouwens in die brief verweten dat wij de mensen die de welsh fokkerij C en D nieuw leven willen inblazen tegen werken. Waarschijnlijk is deze persoon niet op de hoogte van het feit dat wij al JAREN alles doen in België met de VVWC Vzw om die welsh fokkerij aantrekkelijk uit te bouwen en ik moet zeggen dat er toch nog regelmatig mensen ontbreken die iets zouden kunnen toevoegen aan deze shows. Voor de anonieme schrijver wil ik wel zeggen dat de brief goed heeft opgebrand.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:03

Jeetje, wat kinderachtig zeg :\

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:15

als het zo moet gaan :n

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:37

Jeetje cappelstud, idd ontzettend kinderachtig van die persoon, je moet maar durven...

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:56

Och, lieve schatten allemaal, niet aantrekken zulke mensen zijn de moeite niet waard.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:32

inderdaad erg kinkderachtig en laf om dit anoniem te doen. Maar ja hier op bokt zijn ook veel emnsen die hun echte naam en woonplaats niet gebruiken

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:29

Wat ben je onzettend laf dat je zo iets doet. Anoniem. Heb dan het lef en zet je naam erbij!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:33

Dat is wel in en in triest.
Paardenwereld..

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:25

Het moet ook niet veel gekker worden zeg. Meningsverschillen...ok. Maar om dan zoiets te doen...en dan nog anoniem ook zeg. Belachelijk. Maar ff uitzoeken wie zijn of haar pony "mishandelde" en dan ff uitzoeken of hij of zij iets met Royal Canin te maken heeft. Wat een mafkees in ieder geval.