Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
darwin schreef:PeeWij schreef:Jullie kunnen zeggen wat je wilt over veilingen, maar iedere paardenveiling is doorgestoken kaart of werkt prijsopdrijvend. En als je daar niet tegen kunt moet je niet meedoen aan dat spelletje
Maar dan moet de eigenaar van te voren wel verteld zijn wat voor spelletje ze daar spelen.
Ik heb een eigenaar gesproken die een pony voor de veiling had en die dacht daadwerkelijk dat zijn pony verkocht was, ze kwamen zelfs al de spullen van de pony ophalen om mee te geven aan de nieuwe eigenaar.
Toen de oude eigenaar ging vragen wie zijn pony gekocht had, wist niemand dit hem te vertellen, ja er was wel op geboden werd er gezegd, maar aan het eind van het liedje bleef hij wel met zijn pony zitten.
Het kostte 80 euro inschrijfgeld plus al de tijd en het werk wat je erin hebt gestoken.
Ik vind dit echt niet kunnen.
die goede man is dus ook wel even verhaal gaan halen bij het stamboek, en ik denk dat ze hier ook nog niet mee klaar zijn.
darwin schreef:Maar als een pony voor een bepaald bedrag is afgeslagen, dan moet er toch ook een koper zijn , wie heeft er anders geboden![]()
En als een verkoper een te hoge prijs in gedachten heeft, dan word de pony toch niet gegund en ook niet verkocht.
Ik heb ook wel eens een pony in Wales op de sale gekocht, maar toen die werd afgeslagen, moest ik wel mijn nummer laten zien zodat hun weten aan wie hij verkocht is, dat is op de veiling in Kootwijk dus niet gebeurd.
patrick76 schreef:Ik vind dit ook niet kunnen wat daar is gebeurt op de veiling. Denk dat Peter wel helemaal over de rooie is geweest hem kennede. Maar er zijn wel meer dingen gebeurt op het Welsh Event dat niet oke was. De vrijdag was ook hopeloos en slecht geregeld. Uren lang wachten op een rubriek met kleine kinders! Jury leden die niet op kwamen dagen voor de Dressuur enz enz.
ten slotte mijn excuses dat ik ongeveer 1 minuut een pony vast heb gehouden terwijl ik mijn camera ook nog vast had ( deze werd echter snel opgehaald door derden)
. Ik denk niet dat het de dames juyleden is opgevallen. darwin schreef:Ik vind dat als deelnemers niet op tijd bij de ring zijn , ze de ring moeten sluiten, waar houd het anders op.
Wij kwamen om 6 uur pas uit de ring, terwijl wij om 15.15 hadden moeten rijden, nou dat was ook gezellig, iedereeen was zowat naar huis en de jury raffelde de laatste rubrieken gewoon af om weer wat tijd terug te winnen.
Ik heb inieder geval nog nooit zo'n slechte show meegemaakt.
patrick76 schreef:Ik vind dit ook niet kunnen wat daar is gebeurt op de veiling. Denk dat Peter wel helemaal over de rooie is geweest hem kennede. Maar er zijn wel meer dingen gebeurt op het Welsh Event dat niet oke was. De vrijdag was ook hopeloos en slecht geregeld. Uren lang wachten op een rubriek met kleine kinders! Jury leden die niet op kwamen dagen voor de Dressuur enz enz.
en 's middags toen we eindelijk door hadden wanneer de prijsuitreiking was, was het 5 voor 5 hadden we 5 minuten om op te zadelen, mijn moeder snapte er niets van wat ze omriepen ze dacht dat het alleen bedoelt was voor de sportdag
Maar uiteindelijk bleek ik de Welsh Cup gewonnen te hebben met m'n klein/fijn merrietje, en dacht mijn vader dat ik ook nog een deken kreeg bij het ophalen van de beker vond ik trouwens ook onnodig, van de sportdag kreeg iedereen de beker meteen, wij moesten ze later ophalen bij het secreteriaat, wisten die mensen daar er niets van, zij zei: als ze dat omgeroepen hebben dan neem er maar een mee, hebben we nu wel een fijne deken maar dan hadden ze daar het secreteriaat ook wel kunnen informeren!