NWPCS Hengstenkeuring 2009

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: NWPCS Hengstenkeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:33

Haha, kon jij niet weten. :P Maar DD wordt inderdaad tussen de paarden gestart, dus die blijft je nog wel even voor, hoewel jij ook al bijna 18 bent neem ik aan?

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:56

Ff bijgelezen.
Zaterdag een super dag gehad. Chevy liep goed onder het zadel.
Zijn er ook mensen die foto's hebben gemaakt van de rubriek
grote maat vrijwillig onder het zadel??

alvast bedankt.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:58

Haha oh die plassende hengst was indd erge humor :P Heerlijk hoe die er ff flink de tijd voor nam!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:13

Nou, ik zal even een verslagje geven wat ik van de HK vond.
Zie nu dat ik m klaar heb dat t een heel verhaal is geworden.
Als het te saai is dan sla maar gewoon over ;)

Sectie A was ik het aardig mee eens. Vond de nummer 125 geweldig van type. Helaas ging hij de tweede dag toch een stuk minder dan dat ik de eerste voor ogen had. Ineens veel korter. Leek wel of hij spierpijn had.
Zo ook de Flydon nakomeling 115. Van type iets minder maar de beweging was zeker vrijdag goed hoewel heel vreemd de jury hierop een bemerking maakte. Maar toch 3 van de tips die ik gaf vrijdagavond zijn uitgekomen.
Commentaar van de jury op de conditie vond ik terrecht en moedig en toch een beetje aantonen dat een goed fokdoel toch wel nut heeft. Nu de omschrijving nog even...

De sectie B heb ik geweldig mooie type's gezien. Die valk had toch wel erg veel uitstraling. Helaas miste ik toch het laatste beetje beweging nog vanuit de rug. Ik vindt het wel vreemd, ken de nr 84 Bekvelds Dave nog als veulen en toen liep ie geweldig. Eenmaal aan het lijntje komt het er toch niet uit. Dat zie ik bij veel mensen.
Een fokker (Patrick) zei tegen me dat het hem bij het fokken van een B niet uitmaakte hoe de gangen waren, het ging om de eerste plaats op de keuring. Volgens mij leeft deze gedachte bij een groot deel van de fokkers en zeker bij de mensen die het beleid maken. Zo lang er niet echt gehamerd word op de beweging als bij de NWR zal er weinig een echt goede gebruikspony gefokt worden.

Bij de sectie C vraag ik me toch af wat de selectiecriteria zijn. De twee hengsten die goedgekeurd werden waren totaal verschillende types.
De bruine een stoer type met de gangen van een echte kb; veel kabaal en groot voorbeengebruik. Helaas drukt hij wel de rug weg. Dat is later erg lastig om aanleuning en losgelatenheid te krijgen.
De zwarte was een stuk minder in ontwikkeling. Ook de beweging veel minder spectaculair maar toch redelijk door het lijf.
De jury had hierbij mijns inziens toch een keuze moeten maken. Dat hebben ze niet aangedurfd.
Vreemd was wel dat je van de bond van hengstenhouders zouden weten welke maat deken een C-tje heeft. Waren ze aan het prutsen met een A-maatje... %)

De NWR had er leuke pony's tussen zitten. Misschien had ik er nog een Bodo bij genomen. Vind dat type toch wel aansprekend. Het is het front wat ik soms een beetje bij van het Lord-type. Maar toch qua type en losheid in beweging is me Wengelo's Ricardo en nakomelingen erg positief opgevallen.
Boginov vond ik in type nog mooier geworden en constanter in zijn gangen. Het gebruik doet hem goed. Red Prince heeft zich na de beste draf met zijn goedkeuring zich niet meer zo laten zien. Hij is veelal te druk. Misschien is het ook wel een voer-kwestie.
Don Diego blijft uitblinken door zijn gangen. Helaas had hij een beetje spanning en ik vond ook dat ze hem redelijk onder druk reed. Meer neerwaarts en over de rug zou de hengst nog meer ten goede komen.
Maar dat heeft ook nog wat tijd en aandacht nodig.

Partbred bleef niet veel van over. Een hele mooie winnaar die niet uitblonk door spektakel in zijn gangen maar wel in coolheid en losgelatenheid door het lijf.

Voor alle secties zie ik soms voorbrengers die hun dier echt tegenwerken. Ze worden in de mond getrokken en veel te hard over tempo gejaagd. Ze zouden veel meer de rust moeten nemen hun pony op zichzelf te laten lopen. Een goeie gaat vanzelf. Je zag dat goed bij de sectie A. Die van Zoet (120) en 125 erg goed. Die liepen zo mee in de bochten en marcheerden aan een los lijntje. Op eigen benen kunnen lopen is zo belangrijk. Zoals ik zei zag ik bij de NWR er één die zijn hengsten echt beledigde. Één hengst pikte dat echt niet en pleegde stevig verzet. Toch jammer dat je ziet als hij de voorring in gaat de hengst het moet ontgelden.

Qua karakters moet ik zeggen dat ik bij alle secties soms draken van pony's zie. Constant aan het klooien, bijten en draaien, steigeren, bokken en slaan. Dit is vaak erg lastig in het gebruik. Je zit het mooi bij de hengsten die ook ohz moeten.
Zo ze lopen aan het touw doen ze dat ook in het werk.
Voor een groot deel kun je het gedrag zo doortrekken. En dus zou je het ook mee kunnen laten wegen in het oordeel op een keuring. Volgens mij wordt hiermee heel weinig rekening gehouden.
Maar als ik m zie dan hoef ik hem niet meer. Ik heb er een paar op stal waar ik verschrikkelijk gek mee ben maar als er een nieuwe bij komt is dat toch een heel groot selectiecriterium.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:44

Qua voorbrengen heb ik me dit jaar inderdaad ook wel geërgerd. Ik wil niet zeggen dat ik het beter kan, sterker nog, heb het nooit gedaan, maar hoe hardhandig er soms met ze om wordt gegaan. Het is een kwestie van je voorbereiden en thuis er mee te oefenen en ik denk dat daar dan wel wat aan scheelt. :j

@ BD, Diëgo had inderdaad spanning. :j Beaamde de amazone ook, ze had d'r handen vol aan hem in de inrijdbak, hij heeft zelfs pogingen gedaan te bokken, iets wat hij nooit eerder gedaan heeft. Rug bol en maar proberen. Zelf was had ze ook last van d'r heup, dus ideale condities om te rijden waren het niet. Er zaten goede stukken bij. :j Ik vond hem in stap wel aardig door het lijf. :j

Wengelo's Ricardo blijf ik een erg goede pony vinden! Zowel zijn nakomelingen dus en hij zelf. :j Meisje rijdt hem netjes!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:47

BlackDevils schreef:
Een fokker (Patrick) zei tegen me dat het hem bij het fokken van een B niet uitmaakte hoe de gangen waren, het ging om de eerste plaats op de keuring. Volgens mij leeft deze gedachte bij een groot deel van de fokkers en zeker bij de mensen die het beleid maken. Zo lang er niet echt gehamerd word op de beweging als bij de NWR zal er weinig een echt goede gebruikspony gefokt worden.

AMEN. Ze moeten echt gaan hameren op die beweging, hoewel de B's me niet bijster tegenvielen. Maar dat het gaat om een eerste plaats op de keuring... Kom dan ook met een hengst van het juiste type én beweging, maar niet de helft! Heb je die niet, kom je niet, het is écht niet alleen de eer waarom je het moet doen, want menig fokker kan op de tribune nog niet onder de indruk zijn. ;)

Ik vind dat beweging zeker 50% van het hele plaatje is. :j

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:48

Muzefee schreef:
@ BD, Diëgo had inderdaad spanning. :j Beaamde de amazone ook, ze had d'r handen vol aan hem in de inrijdbak, hij heeft zelfs pogingen gedaan te bokken, iets wat hij nooit eerder gedaan heeft. Rug bol en maar proberen. Zelf was had ze ook last van d'r heup, dus ideale condities om te rijden waren het niet. Er zaten goede stukken bij. :j Ik vond hem in stap wel aardig door het lijf. :j

Als je zelf last hebt van je heup dus niet goed los kunt laten, hoe kun je het dan van de hengst verwachten idd. Erg jammer...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:50

BlackDevils schreef:
Muzefee schreef:

Als je zelf last hebt van je heup dus niet goed los kunt laten, hoe kun je het dan van de hengst verwachten idd. Erg jammer...

Tuurlijk jammer, maar ze heeft het juist die dag opgelopen, je kent het verkrampen door de kou. Maar goed, het doet er niet toe, spanning was er bij alle hengsten.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:53

Muzefee schreef:
AMEN. Ze moeten echt gaan hameren op die beweging, hoewel de B's me niet bijster tegenvielen. Maar dat het gaat om een eerste plaats op de keuring... Kom dan ook met een hengst van het juiste type én beweging, maar niet de helft! Heb je die niet, kom je niet, het is écht niet alleen de eer waarom je het moet doen, want menig fokker kan op de tribune nog niet onder de indruk zijn. ;)

Ja, als je het hoort om je heen is het zeker zo.
De criteria waar ik elk paard/pony aan toets zijn beweging, type en karakter.
Eigenlijk zijn ze allemaal even belangrijk als je er wat mee doet.
Alles wat hij van nature kan bewegen hoef ik er niet in te trainen. Ik werk dagelijks met ze dus moet er veel tegen aan kijken. Hij moet dus ook mooi zijn.
Maar hij moet zich ook laten bewerken. Sommige hebben daar veel moeite mee. Is toch wel een puntje van het ras bij vele.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 01:49

BlackDevils schreef:
Bij de sectie C vraag ik me toch af wat de selectiecriteria zijn. De twee hengsten die goedgekeurd werden waren totaal verschillende types.
De bruine een stoer type met de gangen van een echte kb; veel kabaal en groot voorbeengebruik. Helaas drukt hij wel de rug weg. Dat is later erg lastig om aanleuning en losgelatenheid te krijgen.
De zwarte was een stuk minder in ontwikkeling. Ook de beweging veel minder spectaculair maar toch redelijk door het lijf.
De jury had hierbij mijns inziens toch een keuze moeten maken. Dat hebben ze niet aangedurfd.
Vreemd was wel dat je van de bond van hengstenhouders zouden weten welke maat deken een C-tje heeft. Waren ze aan het prutsen met een A-maatje... %)

ben ik het niet met je eens , de zwarte was een mooi cobbie Ctje mooi in de maat erg veel type en ras uitstraling, mooi kort in de rug, erg mooi hoofd, beweging was was kort maar het was ook 1 en al spanning.
zeker een hengst die erg veel verbeteren kan!!!

de bruine vond ik ook weer erg mooi cobbie mischien iets wat lang gerekt in het lijf, denk dat kwa beweging de zwarte hem zou kunnen overtreffen, als die hengst iets korter geweest was... maar dan heb je het over 1 aanmerking wat het meest opviel en bezwaarlijk was, verder mooi dier goed in conditie.

eindelijk sinds jaren 2 c's die beide goed in het type staan en hoewel totaal verschillend toch beide zeer bruikbaar voor de C fokkerij in nederland, en de beste 2 sinds jaren...
alleen de kampioens keuring kreeg ik niet echt hoogte van , dat was jammer

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 08:57

BlackDevils schreef:
Muzefee schreef:

Ja, als je het hoort om je heen is het zeker zo.
De criteria waar ik elk paard/pony aan toets zijn beweging, type en karakter.
Eigenlijk zijn ze allemaal even belangrijk als je er wat mee doet.
Alles wat hij van nature kan bewegen hoef ik er niet in te trainen. Ik werk dagelijks met ze dus moet er veel tegen aan kijken. Hij moet dus ook mooi zijn.
Maar hij moet zich ook laten bewerken. Sommige hebben daar veel moeite mee. Is toch wel een puntje van het ras bij vele.

Bewegingen :? Wordt toch eens tijd dat jullie beide leren wat een rasfokkerij inhoud!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:36

Zo, we hebben er weer een jaargang opzitten. Ik denk dat de meesten het er wel over eens zijn dat we betere jaargangen hebben gehad. Zo zag ik ook pas 5 minuten voordat de jury ze liet opstellen dat er eigenlijk geen andere hengst dan de Friars hengst kon winnen bij de jonge A's. Is gewoon een rondom correcte hengst met een beste draf en een mooi oog. Op zichzelf waren op die hengst het minste bemerkingen. Daarna werd het bijna een kwestie van smaak. Naar mijn smaak gingen er wat veel hengsten wat meer uit de knie dan uit de schouder. Dat levert wel een spectaculair beeld op, maar goed, het is mijn smaak eigenlijk niet. Ik kon me wel vinden in de plaatsing van de driejarigen. Het was wat jammer dat Joiners Kumala helemaal geen zin had in de keuring, anders had die er misschien wel kunnen zijn. Maar goed, wat de jury niet ziet, kan de jury ook niet beoordelen.

Bij de ouderen vielen er een aantal hengsten buiten de boot die wel goed kunnen fokken, maar zeker geen showdieren zijn. Gelukkig hebben we nu een basisboeksysteem waar fokkers die de gok willen wagen, toch nog kunnen proberen te bewijzen dat het fokdieren zijn. Ik kon me overigens wel vinden in Heathside Flashman, een hengst waarvan de mannelijkheid afspatte, met een geweldige zelfhouding. Ik begreep overigens dat hij zich na de koude handen van de dierenarts had versprongen op vrijdag, waardoor de d.a. hem toen niet meer vierkant zag lopen. Gelukkig was dat op zaterdagochtend weer goed.

Ik denk dat er op de her/nakeuring nog wel drie A's terugkomen. Er waren twee hengsten afgemeld en ik denk dat er eentje was waarbij een herkansing de moeite waard was. Overigens een grote pluim voor de jury dit jaar: ik denk dat de uitleg over het waarom van al dan niet opwaarderen tot stamboekhengst de genomen beslissingen een stuk duidelijker maakten.

Ook niet onbelangrijk: ik heb me goed vermaakt met alle discussies over de nieuwe hengsten. Ik vond het jammer dat er wat minder Britten waren, maar die zien we zeker allemaal wel in Augustus..

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:12

Melanie5 schreef:
Zo lekker druk weekend gehad:p
Ik was bij de familie van der Wetering, van stal Zomerdijk. Zij brachten hun hengst (nr 134) voor bij de 4 jaar en oudere Welsh A's.
Ik heb verder weinig gezien van de rest van de ponies, alleen de B tjes. Ik was erg weg van de valk hengst die meeliep in het kampioenschap van de B's. Weet iemand welke dat was?
Rest van de tijd bezig geweest met de hengst. Ik moest aanjagen.

Wat ik van de A tjes gezien heb, overtuigde mij niet altijd. Ook de keuzes van de jury snapte ik zoals elk jaar niet helemaal.
Bij de 3 jarige was ik wel erg gecharmeerd van Shore Brooks Hot Gossip. Als die hengst nog wat volwassener wordt, is hij voor mij een hele goede hengst. Het kopnummer liet mij volkomen koud, Red Dragon. Ik vond er niets aan en hij had nog een grote kop ook. Beukenhofs Bart vond ik qua model erg goed. Het lichte vosje dat er uit ging, vond ik zelf een erg goed beestje. Mooi model.
Bij de 4 jarige vond ik de bruine ook best een aardig grote kop hebben. De donkere schimmel in die groep heb ik in de stal van dichtbij gezien. Wat had die een poten zeg! Daar kon je 2 paar benen van maken. Zijn hoofd vond ik erg mooi, alleen jammer dat het middenstuk wat minder was. (ook had hij wat bokvoetjes)
Ik dacht gehoord te hebben dat Flashman er op het harde uit ging, maar zag hem zaterdag toch weer mee lopen. Hij heeft een leuk kopje, maar verder vond ik het een badkuip.

"Onze" hengst kreeg van omstanders veel positief commentaar. Hij liet helaas niet zien wat hij echt kan. Ik heb hem thuis zien bewegen en hij is echt ruim. Hij had iets lichter in gewicht moeten zijn, dan had had het commentaar van de zware halsaanzet er niet geweest. Ik lag wel in een deuk toen hij zaterdag vlak voor de jury minuten lang ging staan plassen. Zelfs de jury lachtte erom. Arm beest, hij moest zo nodig:p. Toen hij klaar was, kwam er echt zo'n diepe zucht uit, zo van hehe dat lucht op.

Heb de kampioens keuring niet gezien, want wij zijn na de 4 jarige gelijk de hengst naar huis gaan brengen.

Ik heb wel klein stukje gezien van de NWR met beste draf. Die Humpfry won dat zeer terecht.

Melanie ben jij nu niet een beetje bedrijfsblind? Zegt dat de oudere bruine A die werd goedgekeurd en de bruine 3 jarige een groot hoofd hadden? Vind dat die van jullie bij het uitdelen daarvan ook niet achteraan heeft gestaan!!!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:21

Ik vraag me trouwens wel af wat er mis is met een wat groter hoofd, mits netjes in verhouding?
Ik maak teveel mee dat de Welsh pony's er last van hebben in het werk, dat ze gewoon luchttekort hebben..
Dan zie ik liever een iets groter in verhouding staand hoofd dan zo klein mogelijk..
*En dat zeg ik, terwijl mijn Welsh Cob een heel klein koppie heeft voor een Cob, haha*

Alle verslagjes en dingen vind ik erg leuk om te lezen. :j
Helaas zelf de HK op de show na niet meegemaakt.

Patrick, stond wel een beetje verbaasd van je kapsel. ;)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:35

BlackDevils schreef:
Nou, ik zal even een verslagje geven wat ik van de HK vond.
Zie nu dat ik m klaar heb dat t een heel verhaal is geworden.
Als het te saai is dan sla maar gewoon over ;)

Sectie A was ik het aardig mee eens. Vond de nummer 125 geweldig van type. Helaas ging hij de tweede dag toch een stuk minder dan dat ik de eerste voor ogen had. Ineens veel korter. Leek wel of hij spierpijn had.
Zo ook de Flydon nakomeling 115. Van type iets minder maar de beweging was zeker vrijdag goed hoewel heel vreemd de jury hierop een bemerking maakte. Maar toch 3 van de tips die ik gaf vrijdagavond zijn uitgekomen.
Commentaar van de jury op de conditie vond ik terrecht en moedig en toch een beetje aantonen dat een goed fokdoel toch wel nut heeft. Nu de omschrijving nog even...

De sectie B heb ik geweldig mooie type's gezien. Die valk had toch wel erg veel uitstraling. Helaas miste ik toch het laatste beetje beweging nog vanuit de rug. Ik vindt het wel vreemd, ken de nr 84 Bekvelds Dave nog als veulen en toen liep ie geweldig. Eenmaal aan het lijntje komt het er toch niet uit. Dat zie ik bij veel mensen.

De NWR had er leuke pony's tussen zitten. Misschien had ik er nog een Bodo bij genomen. Vind dat type toch wel aansprekend. Het is het front wat ik soms een beetje bij van het Lord-type. Maar toch qua type en losheid in beweging is me Wengelo's Ricardo en nakomelingen erg positief opgevallen.
Boginov vond ik in type nog mooier geworden en constanter in zijn gangen. Het gebruik doet hem goed. Red Prince heeft zich na de beste draf met zijn goedkeuring zich niet meer zo laten zien. Hij is veelal te druk. Misschien is het ook wel een voer-kwestie.
Don Diego blijft uitblinken door zijn gangen. Helaas had hij een beetje spanning en ik vond ook dat ze hem redelijk onder druk reed. Meer neerwaarts en over de rug zou de hengst nog meer ten goede komen.
Maar dat heeft ook nog wat tijd en aandacht nodig.

Partbred bleef niet veel van over. Een hele mooie winnaar die niet uitblonk door spektakel in zijn gangen maar wel in coolheid en losgelatenheid door het lijf.

Voor alle secties zie ik soms voorbrengers die hun dier echt tegenwerken. Ze worden in de mond getrokken en veel te hard over tempo gejaagd. Ze zouden veel meer de rust moeten nemen hun pony op zichzelf te laten lopen. Een goeie gaat vanzelf. Je zag dat goed bij de sectie A. Die van Zoet (120) en 125 erg goed. Die liepen zo mee in de bochten en marcheerden aan een los lijntje. Op eigen benen kunnen lopen is zo belangrijk. Zoals ik zei zag ik bij de NWR er één die zijn hengsten echt beledigde. Één hengst pikte dat echt niet en pleegde stevig verzet. Toch jammer dat je ziet als hij de voorring in gaat de hengst het moet ontgelden.

Qua karakters moet ik zeggen dat ik bij alle secties soms draken van pony's zie. Constant aan het klooien, bijten en draaien, steigeren, bokken en slaan. Dit is vaak erg lastig in het gebruik. Je zit het mooi bij de hengsten die ook ohz moeten.
Zo ze lopen aan het touw doen ze dat ook in het werk.
Voor een groot deel kun je het gedrag zo doortrekken. En dus zou je het ook mee kunnen laten wegen in het oordeel op een keuring. Volgens mij wordt hiermee heel weinig rekening gehouden.
Maar als ik m zie dan hoef ik hem niet meer. Ik heb er een paar op stal waar ik verschrikkelijk gek mee ben maar als er een nieuwe bij komt is dat toch een heel groot selectiecriterium.

Tuurlijk is en blijft het belangrijk dat we in onze B fokkerij de bewegingen aandacht blijven geven. Wel is het natuurlijk zo dat we met een rasfokkerij bezig zijn en niet met een prestatiefokkerij zoals bijvoorbeeld het KWPN. We moeten denk ik (is mijn mening) niet totaal doorslaan om zo ver te gaan dat we bij de B pony's dadelijk pony's in de baan krijgen die niet meer aan de criteria voldoen wat betreft het exterieur maar allemaal bewegen als een NWR. Dit is volgens mij ook niet de bedoeling van de B fokkerij. Kan me niet heugen dat ik tegen Black Devil heb gezegt dat alles voor de eerste plaats gaat maar daar laten we maar niet over in discussie gaan. Weet dat we daar beiden totaal anders over denken. Ieder zijn ding. Vind dat er in de B's diverse hengsten de baan zijn uit gegaan die zeker qua exterieur wel een kans hadden verdient in de fokkerij ondanks dat ze misschien in de baan aan het touwtje niet het beste van hun bewegingen lieten zien. Hengsten staan (bijna allemaal. Op de bruine met grijze wollen sokken type mevrouw aan het touw) hoog in het voer en zijn vaak nog maar weinig van huis geweest en hebben nog weinig meegemaakt of gezien. Vandaar erg druk en lijken daardoor misschien niet de makkelijksten. Degenen met een onhanteerbaar karakter vallen wel door de mand bij de dierenarts. Paul de Vries is daar best streng in.
En wat de sectie C betreft. Ja, 2 totaal verschillende types. Blij dat de bruine werd goedgekeurd. 2 punten voor het preferentschap van mijn merrie. Vond hem toch teveel cob en te lang. Heeft ie natuurlijk niet van een vreemde. Bewegingen vielen mij juist erg tegen. Meer van een kb en niet van een C of Cob. De zwarte heeft erg veel ponytype. Iets wat ze in Wales op het moment toch erg graag zien. Hengst was inderdaad erg druk en zijn bewegingen kwamen daardoor niet uit de verf zoals hij het kan. Maar degenen die hun ogen goed open hebben zullen op de stand van stal Ysselvliedt ook een foto hebben zien hangen waaruit blijkt dat hij het wel degelijk kan. Zo bewegend had hij het de latere sectie kampioen nog wel eens moeilijk kunnen maken

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:38

Dyonne schreef:
Ik vraag me trouwens wel af wat er mis is met een wat groter hoofd, mits netjes in verhouding?
Ik maak teveel mee dat de Welsh pony's er last van hebben in het werk, dat ze gewoon luchttekort hebben..
Dan zie ik liever een iets groter in verhouding staand hoofd dan zo klein mogelijk..
*En dat zeg ik, terwijl mijn Welsh Cob een heel klein koppie heeft voor een Cob, haha*

Alle verslagjes en dingen vind ik erg leuk om te lezen. :j
Helaas zelf de HK op de show na niet meegemaakt.

Patrick, stond wel een beetje verbaasd van je kapsel. ;)

veel mensen kunnen Davy, Yprick of mij niet uit elkaar houden. de eerste 2 hebben dit kapsel al langer en om het voor sommigen nog moeiliker te maken, heb ik maar dezelfde kapper genomen. Op het werk in Januari een geldinzamelingsactie gehouden voor Stichting doe een Wens. Als doel had ik gesteld om €1000 binnen te halen. Als dit zou lukken zou ik als tegenprestatie mijn kapsel laten milimeteren. Het resultaat hebben jullie dus gezien.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:30

heeft er iemand foto's van no 4, klein roderijs cocktail en no 59 Goodlooking?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:40

Die heb ik beide wel op de foto. Op het moment ben ik nog druk bezig met de foto's, maar ze komen zo snel mogelijk op http://www.ARfotografie.nl/ ;)

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:42

AniekR dan ga ik jouw site zeker in de gaten houden;-))

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:52

Oke ;) Ik hoop vandaag iig de eerste bezichtigingen online te krijgen. No.4 heb ik alleen zaterdag er op, omdat ik iets aan de late kant was ;)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:55

elibeest schreef:
heeft er iemand foto's van no 4, klein roderijs cocktail en no 59 Goodlooking?

Ik stuur je even een pb met link. ;)

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:55

geef me anders ff een seintje, als je ze er op hebt;-)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:00

Ja is goed, ik geef wel een seintje

marjan_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:15

anna_1981 schreef:
Ff bijgelezen.
Zaterdag een super dag gehad. Chevy liep goed onder het zadel.
Zijn er ook mensen die foto's hebben gemaakt van de rubriek
grote maat vrijwillig onder het zadel??

alvast bedankt.

Ik zou het ook graag willen weten wie daar foto's van gemaakt heeft.Wil ze graag zien!!!!!!!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:18

Ik heb Chevy kort buiten op de foto gezet en ook onder het zadel :j