Volwassenen met een welsh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monica1978

Re: Volwassenen met een welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:07

Ik ben bijna 30 Verdrietig
2 sectie A's en een 3e op komst ,1 sectie B veulentje ,en rij een Nwr onder het zadel van 1,42 ,die we straks toch gaan starten ,ondanks mij lengte (1,80) Haha!
Ooit begonnen met een welshje zonder papieren ,op welshcob op de keuring belandt en nu weer helemaal terug naar welsh verslaafd ... geweldige beesjtes

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:11

Ik ben 21, en had tot een half jaar gelden ook nog ook welsh pony.
Ze was 1.38 en ik reed er nog gewoon op. We reden zelfs nog wedstrijden tussen de paarden. Waarom? Omdat ik het gewoon niet over mijn hart kon verkrijgen om haar te verkopen. Daarvoor hield ik teveel van haar.

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:16

Ik zie dat er nog meer mensen verkocht zijn aan het ras, de Welsh. Ik ben erg benieuwd hoe mijn welsh bevalt. Volgend jaar gaat hij mee naar de hengstenkeuring (geloof in februari) en daarna gaan we in de zomer heel rustig beginnen... Kan niet wachten Haha!

Misschien ga ik ook wedstrijden rijden tussen de paarden. Het lijkt me alleen wel een beetje eng, bang voor de reacties van andere ruiters.

kylenniekje en mara_lover, hoe bevalt het jullie tussen de paarden?

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:26

Heb niet zolang met haar tussen de paarden gereden, aangezien ze deze zomer is overleden.
Maar ik had er zeker geen problemen mee, is dan ook echt geen reden om het niet te doen. Ik reed in de L1 met haar, en kreeg gewoon de opunten die ik ook verdiende.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:41

Ik heb tot afgelopen winter ook wedstrijden gereden met onze welshcob. Rij in het M2 tussen de paarden uiteraard en moet eigenlijk over naar het Z1. Moet zeggen dat ik er in de lagere klasses nooit last van heb gehad dat een jury me anders beoordeelde, alleen nu het wat hoger is af en toe wel. Vorig jaar op de hippiade had de hoofdjury echt zo iets van: koop eens een echt paard als je hier wilt rijden, en das wel jammer. Maar goed, zodra ik weer een beetje tijd heb ga ik zeker weer wedstrijden rijden, en ga ze allemaal eens wat laten zien int Z1 Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:26

Ik ben 28 en heb naast mijn eigen KWPN nog een Welsh A. Ze is bestemd als rijpony straks voor mijn dochter, ik wil haar eens laten dekken en verder betuigen oid. Ik heb gekozen voor een Welsh omdat ik die zelf mooier vond dan een 'gewone' Shetlander. Ik wou graag apart kleurtje (hoe Penny, maar goed dat mag mt een ponytje) dus ben erg trots op mijn mooie valkmerrie.

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 00:31

In de hogere klassen zul je inderdaad wat eerder kritiek krijgen. Ik vind het echter nergens op slaan. Heb ook even in je profiel gespiekt, Mloui... Je pony toont als een paard (kijk als het nu echt een kleine pony is) en de combinatie is super. Verder kan die lekker bewegen, dus vraag me af wat de jury er dan zo storend aan vond.. Slapen

Ik vind het wel stoer hoor als mensen met pony's gewoon tussen de paarden rijden. Zeker als ze in de hogere klasses terecht komen. Ik zou het ook graag willen, trek mij alleen helaas snel wat aan van wat anderen mensen denken.. Clown

Dineoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 01:23

ben 23 en heb samen met mijn man 2 welsh hengstjes van nu 2.5 jaar oud wordt straks ons tweespan :d super leuke beestjes.

Afbeelding

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:44

Wat een schatjes zeg! Vingers aflikken

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:23

D_nies schreef:
In de hogere klassen zul je inderdaad wat eerder kritiek krijgen. Ik vind het echter nergens op slaan. Heb ook even in je profiel gespiekt, Mloui... Je pony toont als een paard (kijk als het nu echt een kleine pony is) en de combinatie is super. Verder kan die lekker bewegen, dus vraag me af wat de jury er dan zo storend aan vond.. Slapen

Ik vind het wel stoer hoor als mensen met pony's gewoon tussen de paarden rijden. Zeker als ze in de hogere klasses terecht komen. Ik zou het ook graag willen, trek mij alleen helaas snel wat aan van wat anderen mensen denken.. Clown

tja.. ik denk dat hij gewoon zo iemand was die vindt dat je alleen dressuur moet rijden met een KWPN'er. Had ook nog een fries zien lopen in het Z2 op de hippiade toen, en dat was écht een van de beste proeven. Die meneer stond ook helemaal onder aan het rijtje...

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:41

Tja...ik ben 35 (oud hé? Tong uitsteken ), 1.71m en heb een Welsh-Cob en een Dartmoor.

Victor (Welsh) heb ik nu 8 jaar, hij is bijna 13 en meet 1.50 à 1.55m. Ik koos voor een Welsh-Cob, omdat ik dacht dat ze zo koel in de kop waren en vreselijk makkelijk. Helaas is Victor een Welsh-Koppig, behoorlijk nerveus en absoluut niet koel-in-de-kop. Een echt ettertje, behalve als hij ziek is. Clown
Met rijden is hij wel weer zo lief dat hij stil gaat staan als je er bijna naast ligt. Ja Wel weer jammer dat hij overal van schrikt en supersnel kan omdraaien, zodat je er nogal eens half naast ligt...alhoewel...het gaat al stukken beter. Haha!

Mouse (Dartmoor) heb ik nu 6,5 jaar, ook hij is bijna 13 en meet 1.15m. Hij is gewoon superlief, wel een ettertje qua rijden en een beetje boel "vreemde-mensen-schuw". Het is dat hij te klein is, anders ging ik lekker op hem rijden. Haha!

Ik rijd trouwens op pony's ipv paarden, omdat ik pony's veel leuker vind (lekker eigenwijs) en ook nog eens zware hoogtevrees heb. Clown
Ik ben in dit topic al heel wat mooie koppies tegengekomen... Vingers aflikken

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:50

Ik weet niet of de mijne een welsh is

Maar ik heb ook een "pony" Diego, sinds 3 weken...

Ik ben bijna 30 jaar en ik heb een kruising
palomino x bonte
Hij is nu zo rond de 1.50 en 3.5 jaar
en zal nog iets groeien door zijn ruining
maar veel meer ook niet

(ik ben zelf 1.68)

het is mijn eerste eigen "paardje"
en ik ben er stik verliefd op!
We zijn nu bezig met hem te beleren
en zadelmak maken
en dat gaat echt super
Ik wil straks recreatief met hem gaan rijden
en dus lekker veel en lange buitenritten maken

Dit is hem...
Valt best mee toch, qua hoogte (of laagte) Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Wendy

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:16

hey wendy.. de jouwe is zeker geen welsh, want die zijn niet bont. De palomino ervoor zou goed welsh kunnen zijn, maar de bonte waarschijnlijk niet. Verder wel een heel leuk beest en kan prima qua maat zo!

Sensi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:34

Ik ben er 22 en heb 3 welsh cobs en 3 welsh mountains. Een cob merrie van 16, eentje van 3 en eentje van 9 maanden. Dan heb k een a merrietje van 5 en 2 zonen van haar, een jaarling en eentje van 6 maanden. De volwassen pony's lopen alle 3 onder het zadel en in de koets. De cobs zijn 1m48 en 1m54 en ik ben 1m67. Gaat heel goed Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:47

Mijn NWR veulen heeft zich vandaag ontplooit als über-penny-kinderpony!

Afbeelding

wechelshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:14

hoi,
ben 48 (mee een van de senioren hier dus Clown )

wij zijn begonnen met 2 a'kes (in wales gekocht op de veiling)
en dan overgeschakeld op de cobs
en door het feit dat wij zelf nog 2 warmbloedmerries hadden
zijn we op de partbreds overgeschakeld..

hebben momenteel nog 2 welshcobdekhengsten (waarvan 1 te koop staat)
en nog 4 warmbloedmerries (kwpn, bwp, halfarabier)

alle info over onze paardjes zie mijn website

groetjes en de beste wensen voor 2008

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:15

kylenniekje en mara_lover, hoe bevalt het jullie tussen de paarden?[/quote]

Het valt niet tegen, het blijft natuurlijk wat de jury ervan vindt, maar ik heb niet vaak het idee dat ik extra afgestraft wordt omdat ik niet op een grote zit.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:28

Ik ben 34 jaar en mijn voorkeur gaat uit naar pony's. Mijn vorige pony was een Welsh NWR, 1.45m. Nu heb ik een pony (merk onbekend) van ca. 1.42m.

Ben zelf maar 1.56m dus ik pas gelukkig nog op een C of D pony. Lachen
AfbeeldingAfbeelding

De aller mooiste paardjes vind ik nog altijd de Welsh A. Tong uitsteken

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 21:37

He wat leuk, je bent ongeveer net zo klein als mij!

Je hebt trouwens echt een ontzettende leuke pony, terwijl ik normaal helemaal niet van bont houd.
Die valk is trouwens ook erg leuk! Haha!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:54

Misschien ben ik ondertussen nog wel een cm gekrompen hoor. Haha!

Thanx, ben ook erg blij met mijn bontje. Vond valk altijd de mooiste kleur, net zo als mijn vorige pony. Bont vond ik ook altijd leuk. Nu dus een valkbonte. Lachen

Eigenlijk vind ik alle pony's wel leuk, ben echt een ponymens ipv een paardenmens.

Jouw palomino is trouwens ook echt een plaatje! Tong uitsteken

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:10

Ik ben 36 en heb 12 welsh Atjes Haha! Heerlijke pony's! ( heb ook 2 paarden om te rijden Knipoog )

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 07:23

Ik (32) heb ook 2 a-welshjes. 2 Lekkere knuffels met veel pit. Het zijn 2 schimmeltjes moeder en zoon (ruin). Samen met mijn lipizzaner is een echt een geweldig leuk koppeltje.
De Welshjes lopen voor de kar en als er kinderen in de buurt zijn wordt er zo nu en dan wel eens een zadel opgelegd.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:39

Mijn bijrijdwelsh is van 2 volwassenen (broer & zus).

Hij ment er vrijdags mee en zij rijd 2 keer in de week privéles (maandag en donderdag).
Dinsdag heeft ze dan rust en woensdag, zaterdag en zondag doe ik haar Haha!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:37

ik ben 25 en 1.56m klein en in het bezit van een leuke welsh cob ruin van 1.46m.
past prima lijkt me zo. Paarden vind ik eigenlijk niks, voel me prettiger op een pony.
Afbeelding

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:38

Ik ben op zoek naar een A welsh (of 2) liever geen schimmel dus als iemand hier wat weet dan hou ik me aanbevolen.