Op mijn bijrijdpaardje (welshcob) gebruik ik mijn eigen zadel. Een loesdau (duits merk) Eigenaresse koopt een kieffer zadel
lovezspekkie
Geplaatst: 11-09-09 12:25
Ik heb een hele brede welsh cob en ze is als wat ouder, en heeft een beetje een ingezakte rug. Het dressuurzadel wat ik had, een euriding jade 17,5 inch lag niet meer lekker. nu ben ik overgestapt naar boomloos rijden. Er ligt nu een barefoot cheyenne maat 1 met een medium pommel op.
Ik heb op mijn nwr een kieffer bamberg vzh liggen en een kieffer wien dl dresuurzadel. deze liggen perfect. heb ook nog een stubben parzival dressuurzadel liggen maar deze ligt niet fijn.
xSaarSaar
Geplaatst: 22-09-09 20:41
S&K veelzijdigheid, de inchmaat weet ik niet. Ik heb wel een bontje met een extra randje bij de schoft, omdat het anders net niet lekker ligt. Maar hij zit wel super en hij ligt heel goed, terwijl mijn pony best lastig is omdat ze haast geen schoft heeft en zadels dus snel schuiven.
Ik had een KN zadel gekocht, maar die ligt niet lekker.
Op onze KWPN-er hebben we ook Fryso liggen. Zoals eerder vermeld is dit een zadel speciaal ontwikkeld voor Friese paarden. Je kan het op maat laten maken. Voor mijn Welsh ga ik er ook één op maat laten maken. De zadels liggen werkelijk waar heerlijk!