Kleur is ook wel appart geworden. Zal t weekend wel even overdag foto's maken. Het geeft een kleine indruk 
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kleur is ook wel appart geworden. Zal t weekend wel even overdag foto's maken. Het geeft een kleine indruk 
darwin schreef:Ik vind het trouwens wel iritant dat er allemaal mensen reageren die geen welsh cob hebben.
Dat gewone rijpaarden en pony's geschoren worden weet ik ook wel , maar ik vraag specifiek naar mensen die hun WELSH COB scheren.
Datzelfde zie je trouwens ook in het topic "Mensen met (echte) cobs gezocht", daar reageren ook allemaal mensen die en hele andere sectie hebben.
Is het nu echt zo moeilijk ?
!!

Serrie schreef:Wij scheren onze cobs in winter ook nooit! Die van mij blijft vrij dun in haar vacht en word helemaal niet snel nat na het rijden heb ik weer mazzel mee
dus is moest wel scheren. Anders liep hij dalijk nog een koudje op! Hij bleef zolang nat na het rijden.

VeerenAshley schreef:Ik heb mijn Welsh cob merrie niet geschoren; nergens voor nodig. Ze staat dag en nacht buiten (met loopstal) zonder deken en als ze bezweet is stap ik gewoon wat langer. De Cob van een vriendin van mij is ook niet geschoren; hij ziet er uit als een echte beer. Zij stapt ook gewoon goed uit na het rijden. Trouwens, een paard van ook niet meteen kou als je hem bezweet op de wei zet. Hij moet natuurlijk niet drijfnat zijn en heel erg staan te dampen, maar het belangrijkste is dat hij op adem is (zie: www.paardnatuurlijk.nl)
. En tijd/zin om uren te wachten met een fleece dekentje eer hij droog is, zie ik gewoonweg niet zitten, dus is dit de makkelijkste en beste oplossing imo. Charly schreef:Appart indd die kleur zo, als het maar functioneel is! Charly wordt volgend jaar ook geschoren
VeerenAshley schreef:Ik heb mijn Welsh cob merrie niet geschoren; nergens voor nodig. Ze staat dag en nacht buiten (met loopstal) zonder deken en als ze bezweet is stap ik gewoon wat langer. De Cob van een vriendin van mij is ook niet geschoren; hij ziet er uit als een echte beer. Zij stapt ook gewoon goed uit na het rijden. Trouwens, een paard van ook niet meteen kou als je hem bezweet op de wei zet. Hij moet natuurlijk niet drijfnat zijn en heel erg staan te dampen, maar het belangrijkste is dat hij op adem is (zie: www.paardnatuurlijk.nl)
VeerenAshley schreef:Ik snap wel dat het inderdaad niet voor ieder paard/in iedere situatie een optie is (helaas, want ik denk altijd: een paard krijgt niet voor niets een wintervacht, en het is eigenlijk zo onlogisch: je scheert zijn winterjas af om 'm dan een kunstmatige jas aan te trekken).
Mijn pony zit, zeker voor een Cob, erg dun in haar wintervacht, en droogt dus snel. Maar dit wil niet zeggen dat zij nooit kletsnat van het zweet kan zijn; ik rij dan wel nooit in een binnenbak, maar een fanatieke buitenrit van een paar uur is ook niet niks. Zij is gelukkig nooit verkouden geworden, ook niet als ze nat (wel op adem) in de wei terug kwam.