Wie scheert er nog meer zijn/haar Cob

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

Re: Wie scheert er nog meer zijn/haar Cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:03

Charly was súper braaf!!! Sedatie gaat morgen dus terug naar de winkel! Lachen Kleur is ook wel appart geworden. Zal t weekend wel even overdag foto's maken. Het geeft een kleine indruk Tong uitsteken

Afbeelding

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 09:53

Wow, die is nog bijna erger als Focus Haha! Haha!
Maar jij hebt het "zadel"wel laten zitten zie ik.
Ben benieuwd naar de andere foto's en naar jouw ervaring met een "kaal " paard.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:55

Straks denken ze echt dat het een Haf is met die kleur.
Ik laat zadel nooit zitten. Bloos

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 14:02

Ik vind het trouwens wel iritant dat er allemaal mensen reageren die geen welsh cob hebben.
Dat gewone rijpaarden en pony's geschoren worden weet ik ook wel , maar ik vraag specifiek naar mensen die hun WELSH COB scheren.
Datzelfde zie je trouwens ook in het topic "Mensen met (echte) cobs gezocht", daar reageren ook allemaal mensen die en hele andere sectie hebben.
Is het nu echt zo moeilijk ?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:09

Naar mijn weten is dit nog steeds een openbaar forum en mag je in ieder topic posten.... Knipoog

Ik heb ook geen Cob maar wilde graag een reactie plaatsen omdat ik heb gehoord dat als je een paard voor de 2e keer scheert er een mooiere kleur onder vandaan kan komen als de eerste keer...

Weet niet of het echt zo is maar hoorde dat toevallig van een iemand wat erg veel paarden scheert als bijverdienste...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 14:12

dat klopt , dat het openbaart is, maar waarom openen mensen dan zelf geen topic ?
De vraagstelling is toch duidelijk ?

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:32

darwin schreef:
Ik vind het trouwens wel iritant dat er allemaal mensen reageren die geen welsh cob hebben.
Dat gewone rijpaarden en pony's geschoren worden weet ik ook wel , maar ik vraag specifiek naar mensen die hun WELSH COB scheren.
Datzelfde zie je trouwens ook in het topic "Mensen met (echte) cobs gezocht", daar reageren ook allemaal mensen die en hele andere sectie hebben.
Is het nu echt zo moeilijk ?

ghehee kennelijk Tong uitsteken!!

heb nog niet gereden, maandag wordt hij weer opgepakt... Dus zal dan mn ervaring laten weten evenals duidelijkere foto's Ja

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:03

Ik vind het idd ook wel apart dat er zoveel anderen reageren.

Wat betreft een mooiere kleur/slechte vacht en weet ik wat er allemaal over scheren gezegd wordt.
Zelf vond ik onze Cobs niet de knapste geschoren, maar zolang je niet te laat scheert (als de zomervacht er al aankomt) krijgt de pony gewoon weer een normale zomervacht.
Magic vond ik geschoren niet supermooi, maar wel heel functioneel. Ik vind het nu een groot nadeel nu hij niet geschoren is.

descob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:08

ik vind de kleurtjes na het scheren altijd wel gaaf... maar zelf scheer ik mijn pony's nooit, ik houd het graag zo natuurlijk mogelijk Lachen

mijn des zweet wel altijd veel, maar als je goed uitstapt hoeft dat geen problemen op te leveren, omdat ze dan onder de vacht alweer opdrogen.

Serrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:15

Wij scheren onze cobs in winter ook nooit! Die van mij blijft vrij dun in haar vacht en word helemaal niet snel nat na het rijden heb ik weer mazzel mee

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:16

Serrie schreef:
Wij scheren onze cobs in winter ook nooit! Die van mij blijft vrij dun in haar vacht en word helemaal niet snel nat na het rijden heb ik weer mazzel mee

daar heb je indd geluk mee

die van mij stond in september al onder een 240grms deken, en nóg was zijn vacht zo dik Rolleyes dus is moest wel scheren. Anders liep hij dalijk nog een koudje op! Hij bleef zolang nat na het rijden.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:20

Zoo,, ik vind je pony nu wel gaaf met die kleur!!!! Haha!

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:11

Charly ziet er leuk uit zeg!! FIjn dat hij braaf was!!
Het is wel echt grappig dat je ziet wat voor kleur er onder komt.
Victor bleef gewoon zwart na het scheren Tong uitsteken

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:57

En dan [paard] Haha! Haha!
Afbeelding

Ook een Cobje, dit jaar voor het eerst geschoren!! En ja, de kleur was wennen Haha!

elnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:50

De welsh cob van me zusje hebben we vorig jaar wel geschoren, die zat zooo dik in zijn vacht.
Het zag er niet uit :S:S hij is namelijk zwart en hij werd grijzig ervan. Gelukkig zit het er nu weer
helemaal aan. Welsh cobs zweten toch juist niet zo :S:S vertelde onze arts nadat we
hem een keer hadden laten controleren, hij 'hijgte' zo. Noemen ze panten, dacht ik, doen
ze om hun warmte kwijt te raken.
Ik ben met mijn oogappel gewoon met dekens begonnen, ik kan hem namelijk echt niet scheren

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:57

leuk dat jolly ook geschoren is, ze heeft dezelfde kleur als Charly, hahaha!

heb je wedstrijd gehad, hoe is t gegaan?

nog een x charly zonder vacht Tong uitsteken

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:06

gaaaf!!! Hij is echt mooi geworden! Echt bizar he! Stuur je even een pb Knipoog

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:16

Ik heb mijn Welsh cob merrie niet geschoren; nergens voor nodig. Ze staat dag en nacht buiten (met loopstal) zonder deken en als ze bezweet is stap ik gewoon wat langer. De Cob van een vriendin van mij is ook niet geschoren; hij ziet er uit als een echte beer. Zij stapt ook gewoon goed uit na het rijden. Trouwens, een paard van ook niet meteen kou als je hem bezweet op de wei zet. Hij moet natuurlijk niet drijfnat zijn en heel erg staan te dampen, maar het belangrijkste is dat hij op adem is (zie: www.paardnatuurlijk.nl)

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:20

VeerenAshley schreef:
Ik heb mijn Welsh cob merrie niet geschoren; nergens voor nodig. Ze staat dag en nacht buiten (met loopstal) zonder deken en als ze bezweet is stap ik gewoon wat langer. De Cob van een vriendin van mij is ook niet geschoren; hij ziet er uit als een echte beer. Zij stapt ook gewoon goed uit na het rijden. Trouwens, een paard van ook niet meteen kou als je hem bezweet op de wei zet. Hij moet natuurlijk niet drijfnat zijn en heel erg staan te dampen, maar het belangrijkste is dat hij op adem is (zie: www.paardnatuurlijk.nl)

Dat snap ik, en voor een paard zonder deken ligt dat net iets anders als een paard gewoon op stal mét deken op. Vind ik. Ik kan moeilijk mijn paard zeiknat onder een dikke winterdeken zetten... Ondanks ik nog zo goed uitstap, vat hij daardoor best wel kou denk ik Ja. En tijd/zin om uren te wachten met een fleece dekentje eer hij droog is, zie ik gewoonweg niet zitten, dus is dit de makkelijkste en beste oplossing imo.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:23

Charly schreef:
Appart indd die kleur zo, als het maar functioneel is Tong uitsteken! Charly wordt volgend jaar ook geschoren Ja

Ik vind de kleur erg luxe!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:44

VeerenAshley schreef:

Ik wilde dat ik het eens kon zijn. En ik denk dat het grotendeels wel waar is.
Maar hier stonden de Cobs meer dan een dag nat, om nu zeiknat elke keer de nacht in te gaan is niet bevorderlijk voor de gezondheid.
Daarbij is het winter wedstrijdseizoen in een binnenbak, en een pony met dikke wintervacht is gewoon veels te snel leeg in een binnebak.
Met een half uurtje rijden (fanatiek dressuur) zijn ze echt van top tot teen nat. Dus dan ga je toch nadenken of dat wel wijs is.

Voor recreatief rijden is het denk ik lang niet altijd nodig, en misschien wel onhandig om te scheren, gezien het gedoe met dekens.
Maar als je echt fanatiek traint kun je vaak niet anders als de pony echt dik in de vacht komt.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:25

Ik snap wel dat het inderdaad niet voor ieder paard/in iedere situatie een optie is (helaas, want ik denk altijd: een paard krijgt niet voor niets een wintervacht, en het is eigenlijk zo onlogisch: je scheert zijn winterjas af om 'm dan een kunstmatige jas aan te trekken).
Mijn pony zit, zeker voor een Cob, erg dun in haar wintervacht, en droogt dus snel. Maar dit wil niet zeggen dat zij nooit kletsnat van het zweet kan zijn; ik rij dan wel nooit in een binnenbak, maar een fanatieke buitenrit van een paar uur is ook niet niks. Zij is gelukkig nooit verkouden geworden, ook niet als ze nat (wel op adem) in de wei terug kwam.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:35

VeerenAshley schreef:
Ik snap wel dat het inderdaad niet voor ieder paard/in iedere situatie een optie is (helaas, want ik denk altijd: een paard krijgt niet voor niets een wintervacht, en het is eigenlijk zo onlogisch: je scheert zijn winterjas af om 'm dan een kunstmatige jas aan te trekken).
Mijn pony zit, zeker voor een Cob, erg dun in haar wintervacht, en droogt dus snel. Maar dit wil niet zeggen dat zij nooit kletsnat van het zweet kan zijn; ik rij dan wel nooit in een binnenbak, maar een fanatieke buitenrit van een paar uur is ook niet niks. Zij is gelukkig nooit verkouden geworden, ook niet als ze nat (wel op adem) in de wei terug kwam.

Ik snap deze beredenering nooit zo goed... Paarden moeten oh zo natuurlijk gehouden worden... Maar waarom berijd je een paard dan? Dat gebeurd in de natuur ook niet, je behoord hem ook geen eten te geven, dat zoekt hij in de natuur zelf, een hoefsmid en da hoeft er ook niet aan te pas te komen, dat hebben ze in de natuur ook niet.... enz enz enz...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:37

Dan heb jij geluk met die vacht. Hier is het helaas al vaker gebeurd dat het meer dan 24 uur kostte eer de pony weer droog was. Helaas ook wel hele dikke vacht hoor. Tegenwoordig rijd ik gewoon niet lang meer, om te zorgen dat die niet zo lang nat staat.
Overigens kunnen ze bij ons vanwege de landsoort toch niet dag en nacht buiten, dus eigenlijk hebben ze die dikke vacht heel niet nodig.
Met buitenrijden is de pony waar ik op rijd, nooit zo nat als met fanatieke dressuur. Vooral verzamelen etc kost veel energie.
Op buitenrit draaf ik wel veel, maar kost toch minder.