Welsh Cob opgehaald.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CorineH

Re: Welsh Cob opgehaald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:27

Wat een verhaal zeg!!!
FIjn dat hij je gelijk vertrouwde, heel veel plezier en succes met hem!!
Mooie foto's trouwens zeg!!

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:26

Fijn dat je vooruitgang ziet!
Van de zomer is trouwens de volle broer van onze merrie bij ons geweest. Dit is dus ook een nakomeling van Tomtom.
Ceres Farao heet hij
Hier wat foto's viewtopic.php?f=53&t=609089&hilit=

Zo'n meeting lijkt me erg leuk. Er zijn dan ook veel mensen die hem (weer) eens willen zien!

humprhy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:51

goh ja dat is echt wel fijn man
heb zelf net een week een whels (let niet op de spelling)
maar die had nog niks geleerd en binnen een dag reed ik er op weg
ze had gelijk ook vertrouwen in mij daarom hebben we der
ook faith genoemd haha

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 19:43

Leuk voor je , dat het al een stuk beter gaat, cobs zijn echt superbeesten !!
Onze 2-jarige ruin heeft trouwens ook 4 witte benen, een bles , een witte streep onder zijn buik en een witte pluk in zijn staart......wel toevallig Haha! Haha!

descob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:47

Babeth schreef:
Hier de foto's.
We weten nu met 100% zekerheid dat het dè dekhengst is. (oké, ex-dekhengst)
De eigenaar is helemaal in love met zijn paardje haha.
Hij is vandaag voor het eerst met de andere paarden naar buiten gegaan en dat ging super. Hij was ook makkelijk weer te pakken.
Wat ik bedoelde met 5 man meewerken: er zijn nog 5 mensen die met dit paard aan de slag gaan.
Over dat ik zei van die penny's had ik verkeerd begrepen. Ik had andere mensen in mijn hoofd. Maar de eigenaar heeft besloten dat hij dat niet doet. Alleen ik en zijn zoon en de vriendin van de zoon mogen ermee aan de slag. Later kijken we wel verder. Ik rijd hem tot het Z2 en dan kijken we wat er verder mee gaat gebeuren. Waarschijnlijk als we dit gaan halen krijgt hij daarna pensioen.

Maar goed, hier de foto's: (Kwaliteit is slecht, ze zijn met de telefoon gemaakt en heb alleen foto's van zijn hoofdje.)

Afbeelding

Afbeelding

Morgen maak ik even foto's van hem helemaal.

Hoe kun je nou zeggen dat je een paard tot het Z2 rijdt, als je het paard nog niet kent? Verward Misschien ligt het aan mij, maar zo werkt dat toch niet....

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:49

descob schreef:
Hoe kun je nou zeggen dat je een paard tot het Z2 rijdt, als je het paard nog niet kent? Verward Misschien ligt het aan mij, maar zo werkt dat toch niet....

Dat is naar mijn idee ook een beetje te vlug gezegt. Je weet niet wat hij überhaubt gelopen heeft en voor een 16-jarige wordt het zowiezo moeilijker. Ik denk dat je dat gewoon niet meer lukt.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 19:57

Ja de eigenaar wil dat ik hem naar het Z2 rijd.
Ik heb zelf ook al gezegt dat dat waarschijnlijk niet meer te halen is gezien zijn leeftijd.
Maar hij heeft al M gelopen en kent de oefeningen van het Z. Dus we zien wel hoe het loopt.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:34

Ik vind het prachtig wat je met deze ex-dekhengst doet. Het is echt spijtig hoe sommige, die in hun leven zulke toppers zijn geweest, vaak gedumpt worden en van eigenaar naar eigenaar worden verscheept. Net of het wegwerpdieren zijn. Zij hebben nochtans ook gevoel en hechten zich ook aan personen en toch moeten zij telkens afscheid nemen.
Ik ben zo blij dat de fokdieren bij ons kunnen blijven tot het einde van hun dagen. De oudste merrie die bij ons is ingeslapen begin dit jaar was 33 jaar en momenteel zijn onze 2 oudsten 27 jaar. Wij hebben net een nieuwe toekomstige dekhengst uit Wales ingevoerd en deze was in het begin ook wat schuw, maar momenteel komt hij koekjes vragen en wil geborsteld worden, maar hij is gek op vrouwen. Als mijn man in de stal komt gaat zijn hoofd opslag omhoog en wordt hij 20 cm hoger en krijgt hij grote ogen. Op mannen is hij helemaal niet gek, maar hij gaat graag bij de andere hengst even goeiedag zeggen en staat naast een merrieveulen en zijn "chaperonne" is een welsh-A-merrie Varpullan Gen met veel Revel-en Dafyd-bloed in de bloedlijnen. Met de ander cobs moet hij later nog kennis maken als hij moet dekken. www.welshcobs-cappelstud.be

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:06

Ik denk dat het in dit geval ook wel iets anders is.

De heer Veldhoen ( de eigenaar van de Ceres -fokkerij) was al sinds enkele jaren niet zo gezond meer, inmidels is hij overleden. En zijn vrouw al enkele jaren eerder.
Daarom heeft men zijn Cobs van lieverlee moeten verkopen.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 00:59

barrye schreef:
Ik denk dat het in dit geval ook wel iets anders is.

De heer Veldhoen ( de eigenaar van de Ceres -fokkerij) was al sinds enkele jaren niet zo gezond meer, inmidels is hij overleden. En zijn vrouw al enkele jaren eerder.
Daarom heeft men zijn Cobs van lieverlee moeten verkopen.

Klopt helemaal maar Thomas ging (al eerder)weg omdat hij en de andere hengst toen niet samen konden. Ceres Commando (die andere hengst) heeft de zoon van dhr. Veldhoen nog steeds zijn zijn bezit.

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:00

wat ladyf zei klopt idd helemaal

tomtom is eerder weggegaan, omdat 2 knoeperts van hengsten,al niet echt fijn ging
maar later is commando een keer uit de stal ontsnapt, en tomtom stond in de wei
tomtom stormde door het draad heen, om commando aan te vallen (commando tevens terug)

tja en haal die dan maar eens uitelkaar, uiteindelijk hadden ze het uitelkaar gehaald,
en dat was toen het toppunt

met veel pijn in hart hebben ze tomtom moeten wegdoen
omdat commando toen echt het paardje was van dhr veldhoen

later toen dhr veldhoen erg ziek werd, hebben ze alle andere paarden moeten verkopen
behalve commando en nog een merrie
iets later kwam ik Vork , en commando is daar nog altijd (gaat ook nooit weg)

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:27

Ik vind het fijn te horen dat TomTom eindelijk zijn bestemming heeft gevonden en daar altijd zal mogen blijven.
Cappelstud

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:33

Als dit paard en jij het talent hebben om tot Z2 te komen, heb je er nog ruim voldoende tijd voor.
Het beestje is pas 16 en in de bloei van zijn leven. Veel succes.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:21

Hoe is het nu inmiddels met hem??

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 17:40

Het gaat goed.
Ik wilde hem dit weekend aan het werk zetten, maar het weer en het weiland zit niet mee.
Het begint een echte knuffel te worden maar is nog wel terughoudend. Ondanks hij steeds meer komt kijken.
In het begin was hij doodsbang voor de riek en nu staat hij gewoon naast me terwijl ik met de riek alle kanten rondzwaai. (Ik moet de mest over de deur heen gooien en dan staat Tom er gewoon onder. Vies mestvarken) Tong uitsteken
Maar ik ben blij dat het steeds beter gaat. En ik hoop dat ik hem gauw aan het werk kan zetten. Maar eerst maar het weiland op laten drogen en anders een bak ergens huren.

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:51

Dàt is nou het fijne aan het werken met paarden of cobs. Als je uiteindelijk na veel geduld hun vertrouwen wint, dan is alle inspanning toch de moeite waard geweest. Ik heb in november een jonge welshcob hengst uit Wales gekocht. In het begin keek hij de kat uit te boom, maar momenteel hunkert hij zodra ik in de stal kom en hij blijft vragen en aan mijn zakken trekken om koeken te krijgen. Hij vind het prachtig om heborsteld te worden en voor elke voet die hij geeft krijgt hij een koek en hij wéét hoeveel voeten hij heeft en hoeveel koeken hij moet krijgen.
www.welshcobs-cappelstud.be

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:12

LadyF schreef:
descob schreef:

Dat is naar mijn idee ook een beetje te vlug gezegt. Je weet niet wat hij überhaubt gelopen heeft en voor een 16-jarige wordt het zowiezo moeilijker. Ik denk dat je dat gewoon niet meer lukt.

Ik heb het ook gelezen en mijn eerste gedachte was " nou die heeft wel erg veel vertrouwen in zichzelf en een paard die ze amper kent." maar dat neemt niet weg dat ik je dat van harte gun.
Weet je wel wat dit paard ooit heeft gelopen ?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 00:14

leonietje schreef:
Ik heb het ook gelezen en mijn eerste gedachte was " nou die heeft wel erg veel vertrouwen in zichzelf en een paard die ze amper kent." maar dat neemt niet weg dat ik je dat van harte gun.

Als je nou even een stukje terug leest zie je de uitleg. Knipoog
Het paard heeft M2 gelopen op de wedstrijden en was Z onder het zadel. (In training.)

LianneJantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:09

Babeth schreef:
Het paard heeft M2 gelopen op de wedstrijden en was Z onder het zadel. (In training.)

En jij? Niet onbelangrijk.

Maar echt een mooi verhaal en leuk om te horen dat jullie echt een band beginnen te krijgen! Ben benieuwt naar de eerste foto's van jullie samen! Heel veel succes en plezier met hem!

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:57

Babeth schreef:
leonietje schreef:

Hoe weet je dit trouwens? Neem niet aan dat de eigenaar zijn hele verleden weet?
Goed om te horen dat het goed gaat en ik zou zeggen gewoon kijken hoe ver jullie komen. Kom je niet zo ver dan is dat toch niet zo erg?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:06

Babeth schreef:
leonietje schreef:

Je hebt helemaal gelijk
Haha! zover was ik alleen nog niet op dat moment !

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:25

wat een verhaal! ik vind het juist goed dat je er vertrouwen in hebt. Misschien net iets teveel en zou het jammer zijn als je straks teleurgesteld bent. Nja, veel succes met die mooie paardje, ik volg je topic!

capsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:27

jah wat een verhaal...maar succes met hem en veel plezier

LisavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:58

Vraag me niet hoe ik bij dit topic ben gekomen, maar volgens mij staat deze pony nu bij ons op de manege.. Lijkt er in ieder geval sprekend op: 4 witte benen, een soort van dunne lange vlek onderop zijn buik en een bles met een witte snoet! En bovendien heet hij ook nog eens TomTom...
Afbeelding

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 16:17

Ik ben benieuwd of dat dezelfde is.