YsselvliedtsNanique te koop of niet eerder verkocht geweest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeeWij

Re: YsselvliedtsNanique te koop of niet eerder verkocht gewe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:04

Sjoert mijn schuld ik heb de vraag gesteld, met de vermelding off topic, maar blijkbaar zijn er meer mensen die er zo over denken als ik. We willen graag met mensen discusieren over onderwerpen. Je weet ook hoe we reageren op andere topics die geplaatst worden. Wij helpen mensen graag op een serieuze manier, maar ik krijg hier ook sterk het idee dat er een vete wordt uitgevochten zonder dat iemand zich kan verdedigen. Als je iets wilt weten en je doet zelf geheimzinnig wat wil je dan?
Idd duikt de hele Welshforum harde kern er dan boven op. Graag heb ik iiyama er dan ook bij. Ze plaatst zeker opmerkingen waar we iets mee kunnen. Graag wel in alle openheid en eerlijkheid!
In deze geef ik Vanda's dan ook wel gelijk!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:15

Yorrie schreef:
Maar mag ik dan nogmaals de vraag van vanda's herhalen: "Met welke pony's zijn jullie naar de keuring(en) geweest afgelopen seizoen dan?" Het gaat er namelijk niet om of we jullie wel of niet kennen maar om het feit dat we benieuwd zijn wie jullie zijn zodat er wellicht herkenning is. Nou zijn er hier mensen die op vrijwel álle keuringen zijn geweest en er is werkelijk niemand die jullie stalnaam kent. En dat is weer apart te noemen gezien datgene je eerder allemaal schreef.

Heel simpel de vraag dus: noem eens een pony waarmee jullie afgelopen jaar op een keuring zijn geweest. Alvast bedankt.

Niet alle fokkers lopen keuringen hoor. Wij komen ook al jaren niet meer.

Yorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:19

Klopt, ik ken er ook een behoorlijk aantal die dat niet meer doen (wij zelf ook zelden), maar de TS had het erover dat ze zeer regelmatig op keuringen komt. Dus vandaar mijn vraag.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:30

PeeWij schreef:
jacimatho schreef:
Is de jacht op penny's weer geopend?
Zo te lezen zijn er tenminste een aantal op zoek naar goed wild... Knipoog

Mag ik vragen wat je connectie is met de Welsh, zie je overal op bokt, maar nooit hier!

Ik ben zeer gecharmeerd door de Welsh en denk er al jaren over om een kwalitatief goede merrie aan te schaffen.
Tot nu toe blijft dat even bij toekomstmuziek, maar blijf graag op de hoogte van wat er speelt in de Welsh community, en lees derhalve mee op het Welsh forum..Knipoog
Omdat we zelf ( nog ) geen welshouder zijn post ik zelden hier.

De opmerking was bedoeld als kwinkslag....zie de knipoog smiley..Knipoog

Komt bij dat Bokt openbaar goed is toch?
Ik dacht dat iedereen mag posten, mits het vereiste aantal berichten is gehaald?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:33

Geen enkel probleem mee, maar als je in Welshpraat kijkt, weet je dat we graag weten met wie we te maken hebben.
Welkom!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 12:17

vanda's schreef:
De Welshgeschiedenis van deze TS is hier NIET off-topic. Één van de meest succesvolle en grootste Welshfokkers van Nederland wordt hier zwart gemaakt door deze TS. Zij beweert dat Harold Zoet zegt dat een pony is verkocht en dit niet zo is.

Het lijkt mij dus niet meer dan redelijk dat er door de TS eerlijk wordt verteld waarom zij stal Ysselvliedt hiervan verdenkt en wat zij (of haar vader) in de Welshwereld doet.

Een man, die Shetlanders fokt en alleen Welshpony's heeft voor zijn kinderen weet niet wat een goede prijs is op een Engelse Welshpony veiling en komt niet op alle grotere shows...

En nee, dit moet niet via PB opgelost worden. Want als zoiets niet in de openbaarheid besproken mag worden had de TS zo verstandig moeten zijn om zelf contact op te nemen met Stal Ysselvliedt, danwel diegene die de pony te koop heeft gezet op internet.

Gezien het feit dat Iiyama weer te vinden is op het Welsh gedeelte van Bokt, zou ik graag van haar antwoorden lezen op bovenstaande tekst en andere vragen, gesteld door andere forumgebruikers in dit topic.

Daarnaast nog even ter informatie:
Ysselvliedt's Nanique kampioen op West Wales Autumn show en laat vele grote namen achter zich.

De tweejarige palomino merrie Ysselvliedt's Nanique nu in eigendom van Yvonne Davies van de Cadlan Valley stud werd onlangs door Stal Yssevliedt op de Fayre Oaks sale verkocht. Haar eerste showervaring in het moederland ging haar bijzonder succesvol af .Ze won haar rubriek, werd kampioen sectie A en dagkampioen van de gehele show. Deze dochter van Wyedean Deodar uit Ysselvliedt's Nanna Ni liet daarmee vele grote namen achter zich zoals Crumpwell en Menai.

bron: Stal Ysselvliedt, Wezep

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:27

Geweldig toch en weer een NL pony die succesen behaalt in het moederland. Petje af voor de fokkers!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:33

Vanda's: feliciteer de fokkers alvast maar voor mij. en ook bedankt dat je zo'n roddel mee uit de wereld helpt ruimen. De ponymarkt werkt heel anders in het buitenland dan hier.