[E] Hoe is deze Welsh HENGST?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Avv

Re: [E] Hoe is deze Welsh HENGST?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:56

ik vin hem wel mOoi hOe die lOopt.. maar daar is vast bijna niemand mee eens

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:58

Modmelding. Knipoog

Opmerking over manier van schrijven is al gemaakt. Lachen

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 10:54

Ik wist niet dat er een veulen zou worden geboren dit jaar, en dan al zeker niet van deze hengst.
toen ik langs de wei reed met mijn fiets zag ik het lopen en ben ik gaan vragen of het te koop was.
Medeverantwoordelijk zou ik het niet noemen.
En zulke fokkerijpraktijken, ik ga zeker niet fokken ermee, wees gerust!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:57

Youngster bedoelt eerder dat deze man blijft fokken met deze hengst aangezien er vraag naar deze kruising is.
Dat is op zich jammer. Lachen

Ik hoop overigens voor je dat het een leuk en gezond veulen gaat worden. Ja

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 11:30

bedankt!

Ja, de "fokker" heeft op zich nioet zoveel verstand ervan. Maar ik moet hem hier nu ook niet gaan zwart maken, dat zou niet erg vriendelijk zijn.

Hij fokty denk ik gewoon een veulen om een veulen te fokken en dan om te verkopen. Er zijn er zoveel die dat doen. De merrie is ook niet echt tam, omdat hij er nooit echt mee bezig is, hij gaat ze nooit een pakken en kammen.

Nu doe ik dat omdat ik dan toch bezig ben met het veulen.

Het is mss spijtig, maar ik kan er nix aan doen!
in 2004 zat er een shethengst bij maar toen is ze niet gedekt erdoor... daarom heeft hij nu een grotere hengst, van iem die hij kent.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:38

jij kan daar wel wat aan doen.. Niks kopen. Als hij het spul niet kwijtraakt moet hij wel een keer stoppen. Hij zal vast niet alles naar een particulier verkopen.
Maargoed dit is mijn mening Lachen

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 13:27

ja, ik versta eigenlijk wel wat je bedoelt, Maar ik koop de pony om mijn andere gezelschap te houden. verder heb ik geen bedoelingen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:09

Avv waar zie jij hem lopen als ik vragen mag?

Ik vind het niet bepaald een mooie hengst, net zoals mijn voorgangers gezegd hebben, zijn nek lijkt niet te kloppen en hij staat raar op de benen.
Verder zeg jij dat hij niet echt 'tam' is dus je weet ook niet of hij een goed of een slecht karakter heeft? Scheve mond Ik denk dat het karakter vande vader toch wel eme speelt in hte karakter van het veulen ook.
Of je er waty mee wil doen of niet, je wil geen shet met kromme benen die je aan valt. Zelfs niet als gezelschapsdier. Wat als het dier zodanig een verkeerde beenstand heeft dat het pijn doet om gewoon maar in de weide te lopen?

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:16

Weet je, je kunt de hengst wel gaan verdedigen, maar je hebt er weinig aan, als je hem verdedigt blijkt daar voor mij uit dat je de hengst dus eigenlijk er wel op wil hebben? Mij lijkt het geen goed idee. Betaal iets meer en je hebt een veulen met mooiere bouw dat beter verkoopbaar is (want je weet niet of dat ooit misschien nodig zal zijn), en het scheelt je waarschijnlijk op den duur ook in kosten voor de hoefsmid...

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 18:30

ik heb er ook mijn eigen menig over, ik vind het veulen voor mij goed genoeg.
Ik verdedig hem niet ik geef mijn mening.
Ik wilde gewoon dat veulen kopen, En ik ga niet voor iets meer geld, naar een pony zoeken.
ik heb al gekeken op internet achter nog ponys die eventueel te koop staan. $
Ik ga niet naar Nederland of buiten West -Vlaanderen'waar ik woon) rijden voor een pony.
En als het dan nog eens een hengst is, moet je hem nog eens castreren wat nog een een bom geld kost (voor mij toch)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:10

castreren kost nu ook weer niet zoveel Lachen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:12

Charloepy schreef:
Ik wilde gewoon dat veulen kopen, En ik ga niet voor iets meer geld, naar een pony zoeken.
Ik ga niet naar Nederland of buiten West -Vlaanderen'waar ik woon) rijden voor een pony.
En als het dan nog eens een hengst is, moet je hem nog eens castreren wat nog een een bom geld kost (voor mij toch)

Mijn mening. Wacht een paar jaar en spaar nog even door.
Koop nu gewoon helemaal niks.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:24

youngster schreef:
Charloepy schreef:

Mee eens... Ik ben bang dat je er achteraf spijt van gaat krijgen. Deze hengst is inderdaad gewoon niet helemaal correct gebouwd, en daar zou je met het veulen misschien ook problemen mee kunnen krijgen. Ten tweede, Als een castratie al veel te duur is, hoe wil je dan een pony onderhouden? Aan alleen al het onderhouden van je pony ben je binnen een maand gauw al meer kwijt dan aan een castratie...

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:37

youngster schreef:
Charloepy schreef:

Mee eens... Ik ben bang dat je er achteraf spijt van gaat krijgen. Deze hengst is inderdaad gewoon niet helemaal correct gebouwd, en daar zou je met het veulen misschien ook problemen mee kunnen krijgen. Ten tweede, Als een castratie al veel te duur is, hoe wil je dan een pony onderhouden? Aan alleen al het onderhouden van je pony ben je binnen een maand gauw al meer kwijt dan aan een castratie...

Precies en dan maar te hopen dat het veulen ook nooit wat gaat mankeren, want als een castratie al te duur is, laat staan de rest Nagelbijten / Gniffelen

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:43

Is dit een Welsh ???
Hoe groot is hij eigenlijk (heb niet alle berichten gelezen)
Ik vind t wel een mooi paardje maar ik vind hem niet echt op een Welsch lijken ,,bij een welsch denk ik altijd aan zo,n klein A of B ponytje Clown
Maar persoonlijk denk ik dat er nog veel mooiere rond lopen .
Deze is mooi maar t is niet *kwijl* snappie Lachen
Maar als hij gezond is en lief karakter dan vind ik dat toch ook wel een belangrijk punt .
succes

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:02

late reactie maar toch

@goldflower: ik denk dat hij tss de 1.30-1.40 is, ben het niet zeker!
Ik vind hem ook niet van waaw, maar ik vind hem ook niet lelijk, ik denk niet dat hij een zuivere welsh is hoor, iets ertss in zal het wel zijn! Knipoog

Sinds deze week hebben we hem durven een halster aandoen! Hij is dus zeker halstermak, ik durfde niet echt omdat het toch nog altijd een hengst is, en die kunnen soms gevaarlijk uit de hoek komen. En omdat ik al een redelijke angst heb voor 'grote' paarden/ponys, was ik niet zo op mijn gemak! Nu mijn nicht (indianahorse @bokt) heeft em een halster om gedaan en ermee gestapt! hij is dood braaf, en loopt mak mee, je mag gewoon niet plots naar zijn hoofd gaan met je hand om hem te aaien enz.

verder kunnen we hem kammen, alleen zijn benen niet, en zijn staart durf ik niet. Ik voel me wel al meer op mijn gemak als ik hem borstel, maar ik let toch op.
We hebben hem ook leren longeren, wat hij heel goed oppakt! Vandaag heeft hij zelfs gegaloppeerd!!!

OVer zijn karakter:
Ik ben heel tevreden over zijn karakter, hij is echt heel lief, heeft geen hengstenmanieren (tenzij de merrie plots voorbij passeerd, zal hij wel eens roepen) Meer niet!
Hij heeft nog geen een poging gedaan om te bijten, echt niet!

Hij heeft mss niet de beste bouw, maar wel een topkarakter! En dat is mijn mening, opgebouwd uit eigen ervaring! Knipoog

ik ben nu foto's aan het uploaden van gisteren! ik plaats ze strax!

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:11

Foto's:
Hij was wel wat moe van het longeren!
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:08

Om heel eerlijk te zijn, blijf ik het een verschrikkelijk beest vinden. Bloos

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:30

Idd, mag dan wel een mooi groot oog hebben en een sprekend hoofd, maar daar kun je niet op rijden.

Het feit dat er meer mensen zijn die maar raakfokken voor de verkoop zorgt er gewoon voor dat er teveel van dit soort paarden geboren wordt, en er teveel van dit soort kruisingen op de markt en uiteindelijk bij de slager belanden.

Niet iedere hengst die zijn ballen nog heeft is het waard om vaderdier te worden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:52

Sjoert schreef:
Om heel eerlijk te zijn, blijf ik het een verschrikkelijk beest vinden. Bloos

mee eens Bloos

Ik kan hier niks functioneels aan vinden qua bouw

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:07

Het hoofd is echt helemaal mijn type hoofd van een welsh hengst,, lekker stoer, verder zijn lichaam+ het lijkt of hij een beetje stijf loop en hij heeft niet zulke mooie vormen,, als hij goed onder het zadel zou zitten maar dan ook ech alke dag hard trainen en wat meer bijgevoerd word, alleen als hij elke dan in training staat, zou zijn nek wat mooier worden, want mij lijkt het dat zijn nek niet goed ontwikkelt is.. zelf hou ik bij welsh hengstjes van mooie dikke nekken,, Dan zou de kont ook wat mooier worden, plus dat hij dan meer waard word..
Ik vind zeker dat dit echt een mooi paardje kan worden met training..

Danielle..

Myy little pny Is ook een welsh en die heeft een mooie nek gekregen sinds ik hem elke dag train en meer voer geeft,,!!

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 15:45

Dnlle:
Ik ga akkoord met wat je zegt!
Maar hij is denk ik nog niet eens zadelmak, en kan sinds een week of 3 longeren.
Hij is van iemand die er, denk ik, nooit echt mee bezig is. En daar gewoon staat maar er verder nix mee doet!
Daar heb ik niets over te zeggen.
Ik longeer hem wel als ik er even ga kijken, maar dat is dan ook niet iedere dag, helaas. Ik denk dat hij binnenkort weer naar zijn eigenaar gaat...

bedankt voor je reactie!