[HK]Welshpraat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotof

Re: [HK]Welshpraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:59

Palemino is ook erg gewild.
Ik zou me er in ieder geval niet druk over maken. Knipoog

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:02

Welnee, een buitje erover en het lijkt weer wat, ik heb thuis een witte en een toekomstige schimmel staan die in haar staart piest. Het regent toch vaak in Nederland.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:51

Wij hebben 6 schimmels op stal, het valt alles mee hoor!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:26

Wij hebben afgezien van een bruine, een zwarte en een valk 3 schimmels en een palomino met 3 hoog witte benen.
De palomino is zo goed als altijd smetteloos, een van de schimmeltjes houdt zich redelijk in met vuil maken, maar die andere twee....... , moeder en zoon, SUPER smeerpoetsen.
Moeders liep vroeger dressuur, had je haar 's avonds voor de wedstrijd toch redelijk smetteloos in een box met een hoop schoon stro erin, dan ging ze lekker in haar eigen mest liggen, bijvoorkeur met haar hoofd.
Staat chique hoor, in de Z-ring, zo'n geel/groen gevlekte pony. Haha!

Wat baal ik er trouwens van dat ik sinds de laatste boktupdate geen foto's meer kan zien die sindsdien gepost worden.
Elk ander forum geen probleem, maar hier hopeloos.
Mis ik al die mooie pony's van jullie.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:30

trallal ik meld me ook maar eventjes hier...
ik heb ook een welsh van downlands folklore schimmel ruin..
schimmels omg praat me er niet van die van mij die doet t er gewoon om ik ken hem geen dag gepoetst gevlochten en gewassen met dek op stal laten staan hij krijgt t voor elkaar om op de dag van de wedstrijd er dus helemaal bruin uit t zien met t schijt in ze oren..

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:31

Ik heb massel met de schimmels, niet een is er echt een viezerik gelukkig. s'Winters staan de wedstrijd paarden/pony's wel onder dek en zijn geschoren. Mijn man heeft een kapsalon, dus shampoo genoeg! Haha!

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:35

en een krijtblok doet ook wonderen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:38

krijtblok gebruik ik meestal nooit ik was hem helemaal van top tot teen en zet hem onder een staldeken..
maja soms dan heft hij de volgende ochtend dat ik op stal kom fijn in de schijt liggen rollen en tjah dan ga je maar weer de wasplaats in:p...
en hebben jullie welshjes ook van die heerlijk karakters harde werkers die af en toe ook heerlijk stout kunnen zijn

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:41

Jaaaaaaahhhhh, krijtblokken, wat zou je zonder moeten.
Dekens helpen lang niet altijd, vooral niet bij die exemplaren die op wondere wijze de deken schoon weten te houden en elk onbedekt plekje van hun lichaam onder smeren.
Ben erg bekend met het laatste soort.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:41

Ik was ze ook helemaal. s'Ochtends houd ik er wel altijd rekening mee dat ik misschien nog plekken wassen moet. Dus altijd een half uur eerder voeren, dan wanneer ik geen schimmels mee heb.
Stout.....wel nee, bijna nooit! Ze hebben inderdaad echt karakter!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:43

hahaha...maar ik heb er eigenlijk nog niet 1 gebruikt of bedoel je die zwarte poetsblokken...??
want daar heb ik er al zoveel van opgepoetst aan mijn schimmel...
wel moet ik zegge met elke welsh waarmee ik heb gewerkt/gereden ze hebben wel allemaal stuk voor stuk een af en toe bloed onder je nagels vandaan halende karaktertje

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:45

Nee, ik bedoel die witte krijtblokken. Een heel groot krijtje zeg maar. Ideaal om de benen nog even bij te werken, nadat ze op de wagen hebben gestaan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:48

hmmz nee nog nooit gebruikt....*ben ik dan de eerste welshbokker die die dingen niet gebruikt*:S

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:48

Ja, en Welshkarakter.
Werkers met een eigen inbreng (om het zo maar te zeggen, eigenwijs kan ook) en grote ego's met meters lange tenen.
Maar zo zachtaardig en lief erbij en slim (uitgekookt mag ook).
Gek he, dat ik me meestal verveel bij warmbloeds oid.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:49

Ik zag net in je profile dat Buster niet helemaal wit is nog. Ik heb er 3 die al spierwit zijn. Bij Buster zie je denk ik wel als je een krijtblok gebruikt, dan is dat stuk spierwit.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:54

Kunnen jullie makkelijk aan krijtblokken komen?
Hier zijn ze alleen te koop bij een winkeltje waarvan de eidenares ook Welshes heeft en dat is voorons toch een km of 35 heen en ook weer terug om ze te halen.
Duur krijtje hoor.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:55

Ik heb alleen maar de A pony's. Ik weet niet of de grote welsh pony's het zelfde karakter hebben. Als ik een A vind, maar dan rond de 1.65 is ie voor mij....qua karakter dan, he.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:56

Ik heb ze via Harold Zoet.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:59

toptoys schreef:
Ik heb ze via Harold Zoet.

Stuurt die ze ook per post? Want waar Harold woont is nog een beetje heel erg veel verder voor ons.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:04

Weet ik eigenlijk niet. Wij namen ze mee als we daar waren met een merrie die gedekt moest worden. Wij wonen ook ver daar vandaan, ongeveer 2 1/2 uur rijden. Ik had een doosje en daar doe ik ongeveer een jaar mee. Geloof dat er 6 ofzo in zitten. Gewoon even bellen of ze ook versturen.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:16

We kunnen altijd informeren idd.
En Toptoys over je karaktervraagje...
we hebben Btjes en een Cob en die Cob lijkt van karakter zoveel op een paar van de Btjes, dat het gewoon eng is.
Dus gewoon een grote Cob aanschaffen als rijpaard. Dan heb je alles.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:22

Ik heb ze nog niet groot genoeg gezien, ik zie mezelf niet op een pony rijden.....

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:57

Ze zijn er wel hoor, in Engeland , Cob's van 1m60 tot 1m65, maar helaas, het zijn bepaald niet de meest rastypische.
Tomos is 1m57/1m58 en daar pas ik met mijn 1m80 prima op. Ik rijd alleen geen wedstrijden met hem, dat laat ik aan mijn dochter over. Die is iets kleiner en lichter dan ik.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 00:12

Mijn paard is ook maar 1.60, maar hij toont wel groter. Hij is vrij zwaar. (zie foto's in me profile.)

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 04:49

Ach Nicole, je kan makkelijk op een cob hoor. Wat dacht je van een kruising cob/kwpn. Lusitano's hebben trouwens ook zo'n heerlijk karakter en zijn vaak wat groter, maar ook datzelfde koele, ondeugende karakter. En ze zijn er in diverse kleuren. Tegenwoordig worden deze ook meer sportgefokt, dus niet zozeer verheven gangen, maar meer ruimte. Karakter is trouwensw waar ik op gevallen ben, ze kunnen zich zo aanstellen zonder gemeen te worden. Wassen vindt die van mij nog steeds een ramp en in Heteren afgelopen weekend moest ze heel erg schrikken van een partytent waar mensen onder zaten, alleen stonden er twee van die partytenten, ook een in het midden en daar ging ze zowat onder staan, grote aansteller dus. Maar voor de rest zo bomproef als wat.