Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjoert schreef:Nou: leg dat dan toch maar even uit Yorick.
.
youngster schreef:Heb je geen foto's Yorick?? Vast wel toch?
youngster schreef:Amity's Ocean King.. of heb ik die gezien op de keuring?
Westernfreak schreef:Ocean King heb ik vorig jaar wel gezien in Den Ham waar hij veulenkampioen werd. Erg leuk veulen! In 2008 komt hij dus voor de keuring ?
Absoluut, ben benieuwd hoe die uitgroeit! Rashja schreef:Helaas ben ik zelf niet zo in thuis maar nu heb ik wel een vraagje.
Heb ooit eens een topic over geopen maar nooit een antwoord gehad.
En nu hebben julie het toch over A Welsh hengste.
Kan ik het net zo goed hier vragen.
Kent iemand mischien de hengst Coelenhage’s Juggler ?
yorick schreef:Nachtegaals Captain ( spreekt voor zich)
en natuurlijk MAESTIR ODYSSEY ( behoeft ook geen uitleg dacht ik zo)
PeeWij schreef:Rashja schreef:Helaas ben ik zelf niet zo in thuis maar nu heb ik wel een vraagje.
Heb ooit eens een topic over geopen maar nooit een antwoord gehad.
En nu hebben julie het toch over A Welsh hengste.
Kan ik het net zo goed hier vragen.
Kent iemand mischien de hengst Coelenhage’s Juggler ?
Ken ik. Is 2 of 3 jaar terug op de Night of the Stallions. Naar duitsland vertrokken. Je kunt wel iets terugvinden op http://www.ig-welsh.de
PeeWij schreef:yorick schreef:Nachtegaals Captain ( spreekt voor zich)
en natuurlijk MAESTIR ODYSSEY ( behoeft ook geen uitleg dacht ik zo)
Oke Captain kun je een stempelhengst noemen. Zal niet idereen mee eens zijn.
Maestir Odyssey ken ik alleen maar als showhengst. Natuurlijk niet alleen van de RWS. Maar wat heeft de nafok gedaan (is onbekend bij me) Om beste welsh hengst ooit genoemd te kunnen worden heb je toch ook wel nafok nodig!
joostvangestel schreef:Overigens, de vraag "ooit" is iets waar we bij stil kunnen staan. Leeft de BESTE hengst nog? Of is hij allang dood? Staat hij in Nederland? Staat hij zelfs in Europa? Is hij wel ooit op de keuring geweest? Waaraan moet de beste hengst voldoen?
Westernfreak schreef:joostvangestel schreef:Overigens, de vraag "ooit" is iets waar we bij stil kunnen staan. Leeft de BESTE hengst nog? Of is hij allang dood? Staat hij in Nederland? Staat hij zelfs in Europa? Is hij wel ooit op de keuring geweest? Waaraan moet de beste hengst voldoen?
Tja...bestaat er eigenlijk wel een DE BESTE hengst ?
. Maar goed, wat de vraag betreft, het ging er eigenlijk om van de hengsten tot nu toe. Er kan altijd een nog betere komen. Zelf denk ik dat de echte goede hengsten allang niet meer leven. Hengsten die de basis gevormd hebben voor de huidige fokkerij. Hengsten die bewezen hebben echte stempel hengsten te zijn. En van de nieuwe hengsten, wie weet of er wat bij zit dat die status ook kan halen? Al zal dat denk ik moeilijker zijn.