Welsh cob

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:43

ik vind het echt een super leuk ras en vooral vind ik de bouw heel mooi! <3

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:50

Dit is Hector :D Hij is een 4 jarige Welsh cob hengst, en net 3 maanden onder het zadel :) Hij is niet van mij, maar staat bij mijn pony :) Hij is ongeveer 1.40, en ik ben 1.65, en dat past goed :) . Hij heeft een heel fijn karakter, soms wat schrikkerig, maar hij doet supergoed zijn best! Hij komt inderdaad ook uit Engeland. Ik vind hem ook best breed gebouwd :j Afbeelding

LadyF

Re: Welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:34

Wat leuk! Ik heb Hector (Denzil) twee jaar gehad. Ik zocht hem wel eens op google en zag dat hij twee jaar achter elkaar clubkampioen is geworden. Leuk dat het goed gaat, wij hadden hem zadelmak verkocht dus hij kende het al wel een beetje. Heel veel plezier met hem, het is een geweldig beestje!

DaisyDarling

Re: Welsh cob

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:38

Ook ik heb een Welsh Cob. Met mijn 1.74 en lage gewicht pas ik nog gemakkelijk op haar 1.44. Stevig type, niet extreem modern. Foto's staan wel in mijn profiel.
Karakter van mijn merrie is sensibel, maar heel meewerkend en extreem meedenkend. 'Ik kan het en ik weet het al hoor baas', beetje dat idee. Alleen heeft ze niet altijd gelijk. Ze spiegelt heel sterk hoe ik doe en me voel en dat vind ik ontzettend fijn aan haar :j. Verder zijn de cobs die ik ken vriendelijk en nieuwsgierig en vaak wel voor wat avontuur te porren. Ontzettend leuk en veelzijdig ras en voor mij komt er (waarschijnlijk) nooit meer iets anders :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:40

LadyF schreef:
Wat leuk! Ik heb Hector (Denzil) twee jaar gehad. Ik zocht hem wel eens op google en zag dat hij twee jaar achter elkaar clubkampioen is geworden. Leuk dat het goed gaat, wij hadden hem zadelmak verkocht dus hij kende het al wel een beetje. Heel veel plezier met hem, het is een geweldig beestje!

Wat superleuk! Het gaat nu super met hem! Hij heeft helaas voor het eerst dit jaar staart- en maneneczeem, heeft hij dit bij jullie ook gehad? Het is inderdaad een geweldige pony! :)