hoe rijden jullie welsh cobjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ViennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:29

Ik heb er ook eentje van nu 23 jaar en is 1.45 gr.
Ik ben 1.60 ong en pas er prima op.
Heb hem al vanaf 4,5 mnd oud.
Hij was in zijn puberjaren erg lastig en zeer eigenwijs had ie geen zin dan had ie ook echt geen zin.
Inmiddels is ie wel een klein beetje rustiger geworden.
Hij hoeft nu alleen maar mee met de buitenritten en dan is ie nog wel eens erg jeugdig haha vanuit het niets springt ie met 4 benen de lucht in en is ie niet te houden.
Heb ik kleine kinderen bij is ie superbraaf, maar heb ik gevorderde ruiters bij dan is ie wakker.
Maar ik zou die tijd met hem nooit willen missen en een trouwer beestje als hem kan ik mij niet voorstellen.
Voor zijn leeftijd ziet ie er ook nog heel goed uit en doet ie het ook nog heel goed.
We hebben van de zomer ook nog springlessen gehad, 1ste les kon ik afstappen was alleen maar bokken en er tussen uit piepen haha. Maar kon de humor er wel van inzien want d buren waren gras aan het maaien en dat geluid is zoooo eng heeft ie in 23 jaar nog nooit gehoord. Nou is een heel verhaal geworden maar in het kort een Welsh Cob is geweldig!!!

moor

Re: hoe rijden jullie welsh cobjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:07

arvielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:57

BobbieLover schreef:
Hee lieve mensen ik had even een vraag een beetje of-toppic, Maar
Ik ben zelf zegmaar 15 jaar.. (1,66 groot ofnoujha groot :+
Ben sinds kort echt even serieus aan het kijken naar een paard/pony.
Enne ik ben gek op welshe.. en sinds kort dus ondenkt dat er Welsh-Cob bestaat :P
Mijn vraag was hoe groot zijn ze precies? en wie van 1,66 rijd er ook op?
Alvast bedankt :D

Mijn Welsh Cob is 1,42 en ik ben zelf ongeveer 1,63 en ik kom amper onder zn buik vandaan met mn benen. De maximale lengte voor een Welsh sectie A is 1,22 m, voor de sectie B loopt deze tot 1,37 m, voor de sectie C is ook tot 1,37 met de robuuste uitstraling van de sectie A en de Welsh Cob valt onder de sectie D, waarvan de stokmaat minimaal 1,37 is met een gemiddelde tussen 1,42 en 1,58 meter.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt met het maken van je keuze hihi(:

immy100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:49

nou ik heb ook een Welsh een echt boefje maar als het om rijden gaat isie zo sloom als wat bij de uitgang van de bak blijft ie altijd staan help wie weet wat ik ken doen?

BrendaRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 08:57

Ik heb ook een Welshje, maar ze is zooo druk ;) Ze was Marathonpaard voor de wagen maar ze ging niet gelijk met de andere, ze ging veel en veel te snel. Maar mijn opa heeft haar gekocht en nu rijd ik haar. Ze is wel wat rustiger geworden, alleen ze wil nog steeds hard, harder hardst.