Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Percy schreef:Ik snap je stokmaat niet? In je advertentie staat 1.36 en dat is een grote C maat. Vanaf 1.37 is het al een D. Een A-pony is tot 1.17m.
Zou ik naar een A-pony op zoek zijn dan zou ik dus niet reageren want die zou niet passen in een tweespan met mijn andere pony. Niet dat ik nu op zoek ben overigens. Heb anderhalf jaar geleden trouwens een geweldige kleine B Welsh veulen gekocht, merrie, plaatje om te zien voor 200 euro.
hinkewal schreef:Percy schreef:Ik snap je stokmaat niet? In je advertentie staat 1.36 en dat is een grote C maat. Vanaf 1.37 is het al een D. Een A-pony is tot 1.17m.
Zou ik naar een A-pony op zoek zijn dan zou ik dus niet reageren want die zou niet passen in een tweespan met mijn andere pony. Niet dat ik nu op zoek ben overigens. Heb anderhalf jaar geleden trouwens een geweldige kleine B Welsh veulen gekocht, merrie, plaatje om te zien voor 200 euro.
Een Welsh A pony is niet stokmaat A maar sectie A. Bij de sectie A gaat het ook niet tot 1,17 maar tot 1,22. Zijn moeder is een welsh A pony met stokmaat 1.22 Onder de welsh heb je verschillende secties. Als je googled op welsh A krijg je een heel ander type pony dan wanneer je googled op welsh D of Welsh Cob. Als je een veulentje fokt waarvan de vader een andere sectie heeft dan de moeder wordt het automatisch een NWR veulentje(dit is ook een sectie). Dit is spirit dan ook. Zijn vader is 1.48 en zijn moeder 1.22
hinkewal schreef:Percy schreef:Ik snap je stokmaat niet? In je advertentie staat 1.36 en dat is een grote C maat. Vanaf 1.37 is het al een D. Een A-pony is tot 1.17m.
Een Welsh A pony is niet stokmaat A maar sectie A. Bij de sectie A gaat het ook niet tot 1,17 maar tot 1,22. Zijn moeder is een welsh A pony met stokmaat 1.22 Onder de welsh heb je verschillende secties. Als je googled op welsh A krijg je een heel ander type pony dan wanneer je googled op welsh D of Welsh Cob. Als je een veulentje fokt waarvan de vader een andere sectie heeft dan de moeder wordt het automatisch een NWR veulentje(dit is ook een sectie). Dit is spirit dan ook. Zijn vader is 1.48 en zijn moeder 1.22
Toydoll schreef:Voor een kruising, jaarling hengstje en kleine pony vind ik alles boven de 200 erg veel geld. Bedoel, het wordt vast een leuk ponytje, maar dat duurt nog een tijdje, kan een hoop gebeuren in die tijd, ballen moeten er nog af, moet nog veel tijd ingestoken worden voor die braaf is en hij is ' gewoontjes'.
Voor minder heb ik een Welsh A hengst jaarling gekocht met papier en leuk kleurtje. Nu kan hij ook gewoontjes blijven natuurlijk, je weet het nooit, maar heeft iig alvast een leuke kleur mee.
Cemlys schreef:Ik betaal voor een goed hengstveulen, mits hij binnen de sectie gefokt is, met gemak 300 euro. Maar... dit is een kruising, voor een fokker niets waard en voor een gebruiker nog lang niets waard. 2 jaar opfokkosten voor je kunt gaan beleren, castratiekosten, want zo'n kleine pony blijft in de meeste gevallen geen hengst,... en dan moet alles nog goed blijven gaan gedurende die tijd.
Dat is de reden waarom je die jonge hengsten niet aan de straatstenen kwijt kan. Op papier betekent hij niets nl en voor de sport of recreatie ook nog niet. ik betwijfel zelfs of je op dit moment dekkosten eruit zal krijgen.