Vertel mij: waarom een welsh?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goudlokje1

Re: Vertel mij: waarom een welsh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 02:13

1 van de mooiste, liefste, werkwillige, koppige pony's ooit!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 02:22

Ik heb zelf een welsh B hengstje van 3,5 jaar. Gekocht toen hij 2 was! Hij kwam van de markt bang, schichtig en zonder enig vertrouwen! Wat mij heel erg is opgevallen is dat hij een zeer goed karakter heeft. Hij leert graag en is zeer nieuwsgierig. Na 3 weken begon hij al redelijk te vertrouwen en ik moet je eerlijk zeggen na 6 maanden was het mijn maatje voor het leven. Hij is lief maar ook zeer ondeugend. Een clown! Ze hebben ook karakter! Ik koop meestal shetten van de markt, lap ze op en verkoop ze door naar goede huisjes. Dit was ik ook met deze welsh van plan! Ik kan je nu alleen vertellen dat ik er niet aan moet denken om hem nooit meer te zien of wat dan ook. Als je ze eenmaal hebt gaan ze door het vuur voor je! Maaaar heb je ze tegen dan heb je ze ook echt tegen!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 03:42

Bij toeval is eer vorig jaar een dragende merrie bij mij in pension gekomen. het veulen is ook hier geboren en uiteindelijk is het bij me gebleven.

Veulen is nu een jaarling met tot nu toe een heel fijn karakter. Als ze zich verder gaat ontwikkelen richting het karakter van haar moeder komt het helemaal goed

Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 07:16

Ik heb hier twee jaar een welsh als verzorgpony gehad.
Ik was er van overtuigd dat een welsh mijn ras niet was, veel te gevoelig en eigenwijs en hieperdepieper. Maar ik heb ontzettend mooie momenten gehad met de pony :) als hij stond te trillen kwamen we daar samen uit, maar als ik met trillende benen erop zar gaf hij mij het vertrouwen <3 hij was altijd een enorme knuffel en grapjas en altijd klaar om te werken. Ik heb hem nog nooit chagrijnig zien kijken.

En die van jou ziet er ook prachtig uit! Wat een leukie! Heel veel plezier met hem :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 07:23

Mijn vorige pony was een halfwelsh. Een Welsh is gewoon mooi, (meestal) lief, schattig

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 07:37

Ik vond welshjes ook Super al moet ik zeggen dat ik pony's met welshbloed nog leuker vind. Denk aan nrps of Duitse rijponys.

Tima1512

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:12

Een ding Welshe kunnen eigenwijs zijn maar soms kunnen ze ook lief zijn net zoals mijn welsh :# :# :#

xxmariskaXX1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:15

Een welsh pony heeft echt een goude karakter

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:59

ik heb mijn eerste welshje nu.. Is ook een onwijze draak!! Hoop dat ik ook die klik met m ga krijgen dat hij voor me door het vuur gaat!

Squirrel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:14

Omdat mijn eerste verzorgpony's welshjes waren. Koppig, eigenwijs, mooi.
Echt leuke pony's, al zijn ze wel een tikkie klein. Ik ben overigens fan van de kleine welshjes en de cobs, niet van de K's.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:47

Ik heb als jong meisje al een B welshje verzorgd, die was toen nog niet bereden, maar daar was ik ook altijd helemaal gek mee. Wel een verschrikkelijk lui varken was het, maar dat was echt een karaktereigenschap van hemzelf.

Sinds 2010 denk ik, heb ik een NWR merrie uit '93. Het was liefde op het eerste gezicht. Ze is enorm werkwillig, wel eenkennig, maar als ze je accepteert is het een wereldpaard. En dan dat lekkere eigenwijze drakenkarakter *\o/*

Vind het ook erg leuk aan Welshjes dat ze zo all-round zijn. Ze spreken mij om eerlijk te zijn meer aan dan een New Forest bij wijze van spreken. Met mijn Donnie zijn we ook gaan westernen, ze heeft vroeger dressuur- en springwedstrijden gelopen en grondwerk pakt ze ook goed op.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:51

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:44

Waarom Welsh? Waarom niet? :D
Ik heb er 2 en ze zijn allebei erg verschillend maar wat ze allebei gemeen hebben is hun betrouwbaarheid, werkwilligheid en vriendelijkheid.
De merrie is een echte tuthola: heet, schrikachtig, onzeker, mutsig, losse achterbenen, bang voor vreemden, eigenwijs en fysiek best wel een kneusje, maar ze is o zo lief, loopt zo een enge trailer in, kan heerlijk genieten van massages en is erg trouw door haar onzekerheid.
De ruin is het andere uiterste: brutaal, ondeugend, super slim en leergierig, showerig, soepel, werkwillig, spraakzaam, keihard en stout en ondanks zijn leeftijd en herstellend van een zware peesblessure denkt hij nog steeds dat hij een jonge god is :o :D
Heb nog geen leuke profielfoto's maar zal ze spoedig eens toevoegen aan mijn profiel.
Ze delen inloopstal en weide met een NAS merrie die duidelijk anders is qua karakter maar de minikudde doet het goed samen.

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:12

Nou ik heb een er een gehad en ze zeiden tegen mij dat ik op moest letten want ze zeiden een Welsh heeft welshstreken

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:22

Wij hebben inmiddels 3 Welsh NWR op stal gehad. Ja ze zijn soms eenkennig, gevoelig, schrikachtig maar als je ze voor je gewonnen hebt ook bomproof (ze schrikken wel maar gaan nooit aan de kletter), heerlijk werkwillig, voorwaarts, reageren op de kleinste aanwijzing en zijn natuurlijk gewoon verschrikkelijk mooi. En niet te vergeten: Gezond! 2 van de 3 pony's zijn inmiddels 24. Beide super droog op de benen, nooit ziek of kreupel. De hengst heeft volgende week voor de zoveelste keer zijn Z1 debuut! Wij zijn er in elk geval helemaal weg van.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:29

Jaa waarom niet:p
Ze hebben een heel goed karakter!
Zijn werklustig, denken mee.
Ze zijn erg betrouwbaar!

Het kunnen echte draakjes zijn en ze halen soms het bloed onder je nagels vandaan, maar alles wat je hun geeft krijg je terug, bij ons zijn allebei (2 welshjes) heel erg braaf vooral de merrie.
We hebben ook een welsh a hengst die soms nogal heethoofdig kan zijn maar hij heeft erg veel respect voor ons. Hij moet weten wie de baas is, maar als hij dat weet kun je erg leuk met hem werken.

Ze houden van knuffelen. Je kunt echt samen met ze aan de slag, je kunt echt een zijn met deze pony's.
Ohja het zijn over het algemeen ook nog eens erg leuke kinderponys!

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:15

Lief, als ze je vertrouwen gaan ze door het vuur, veelzeidig, pittig dus geen beginners pony , gevoelig aan het mond en been en snel , blij , werkwillig

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 13:10

Meneertje staat ondertussen bijna een jaar bij ons en indd. Ik kan veel van jullie toegekende eigenschappen plaatsen bij obze rof. Echt leuk om te lezen want nu plaats ik deze eigenschappen ook echt vsnuit herkenning :) !

Toch denk ik dat dit specifieke paardje vaak ovrvraagd is geworden. Hij is vaak zozenuwachtig... vorige jaar eigenlijk alleen mar grondwerk en longeerwerk gedaan hetgeen zekrr voor een goede basis in vertrouwen heeft gezorgd. Toch zodra het zadel erbij komt kijken veranderd hij... ik doe alles rustig en gedoseerd met hem. Dit werkt heel goed. Hij blojft indd hoe gespannen ook wel eerlijk en braaf... echt leuke paardjes dit :) bedankt voor de fotos ook.. het karakter druipt er gewoon vanaf

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:01

Jullie klinken allemaal wel erg positief, of tref ik het zo slecht? :=

Ik heb ervaring met welsh merries. Je kunt ons uberschattige witte welshje beschrijven als eenkennig maar je kunt ook gewoon eerlijk zeggen dat ze de eerste weken na de aankoop alleen maar vanaf een afstandje doodsbedreigingen naar ons heeft staan roepen. :=

Maaaaaaar.... Omdat ik al eerder met zo'n type gewerkt had heb ik haar lachend verteld dat ze nog wel van ons ging houden. :D
En inderdaad, de mensen die me de eerste weken voor gek verklaarden en op de loop moesten voor terrorpony moeten inmiddels toch toegeven dat het een superpoown is.
Gebruiksaanwijzing had ik zo gevonden, ze loopt netjes nagevelijk met de kids haar rondjes in de bak, als mijn grote merrie in de bak loopt stapt en draaft ze daar netjes achteraan (of er nu een kind op zit of niet, ze is erg toegewijd) en op buitenrit doet ze dat ook, echt keurig, je hebt er geen omkijken naar.
Vangen hoef je haar niet meer, ze komt zichzelf wel melden.

Kortom, ik vind ze echt top, maar je moet A de gebruiksaanwijzing hebben, en B je moet ze aan hun verstand zien te peuteren dat jij te vertrouwen bent. :)

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:52

Ze hebben wel karakter ja. Maar dat vind ik er juist zo geweldig aan. Als de klik er is kan je je geen fijner paardje meer wensen. Onze eerste Welsh heeft de eerste weken dat ze bij ons was echt getreurd leek het wel om haar oude huis en vriendjes. Inmiddels staat ze al weer 5 jaar lang in bruikleen bij een vriendin. En elke keer als wij haar daar bezoeken en we haar van veraf roepen spitst ze haar oortjes in herkenning en komt ze naar ons toe. Dat vind ik toch wel zo bijzonder.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:55

compleet mesjogge...

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:58

HaHa een goed begin van mijn werkochtend.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:00

Een welsh is lief
Leuk
Een beetje eigenwijs maar dat is er leuk aan en ze krijgen zo graag knuffels <3 <3 rij zelf op een vos welsh in de manege net zadelmak dus nog een beetje wild maar hij houd zo van knuffels Turbotje :P :P :# *\%/* *\%/* :# :# :+: :+: :+: +:)+ :):) :):) +:)+ +:)+ *\%/* :# *\o/* :) :9 *D

Starxpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:03

Naja het karakter is bij elke welsh anders... Maar ze zijn zo schattig!!!!

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:13

Ja ik hou ook echt heel erg van welshen. Ik rijd zelf nu een Welsh Partbred en hiervoor heb ik op een Welsh A gereden. Ook hebben we nog twee andere welshen (C+E-pony). Het karakter van een welsh vind ik heel erg leuk. Ze zijn vaak erg ondeugend (vooral die kleintjes) en kunnen heel goed van iets schrikken. Ze zijn altijd lekker heet te krijgen, die D-pony van mij kan zich op wedstrijd helemaal gaan opfokken en gaat dan helemaal showen (vooral op binnenwedstrijd). Dat geeft in een dressuurproef toch wel een mooi beeld en ziet er spectaculair uit!
Bij elke welsh/pony verschild het karakter inderdaad, maar over het algemeen zijn welshen toch wel wat pittiger en ondeugender. We hebben ook een keer een New-Forest gehad die gewoon heel braaf en overal langsgaat. Dat is ook wel heel fijn, want die van mij schrikken vaak wel van elk bloemetje of wit hekje dat je tegenkomt. Maar toch zou ik zelf nooit een New-Forest boven een Welsh verkiezen. :)