Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Melanie5 schreef:Jammer dat er weer weining nieuw bloed bij de NWR zit.
Bij de A tjes lijkt de Shorebrooks hengst mij wel wat (op papier) en de Llanfilo hengst (ben in 2011 op de Llanfilo stud geweest).
De rest van de Atjes vind ik op papier in elk geval niets, maar kijken hoe ze in het echt zijn.
Leuk dat er 4 C hengsten komen. Van wie is de Nebo hengst?
cuneracobs schreef:lv_sws
tuurlijk moet je ook zo'n hengst brengen, mijn eigen D hengst was 3e op de rwas waarom zou ik hem hier niet brengen? als het dier kwaliteit over heeft en je zeker over je eigen dier ben waarom niet?
eigen hengst is niet 100%zeker of ie komt
lv_sws schreef:Het dier kan kwaliteit over hebben, je kan zeker zijn over je eigen dier, persoonlijk heb ik problemen met het feit dat een dier met zoveel kwaliteit als Golden Coin of jouw eigen hengst pardoes 'afgekeurd' kan worden.
Plaatsing blijf ik veel reeeler vinden, wegsturen heeft voor mij persoonlijk geen enkel nut en leidt ook nergens toe.
Eindig nog liever ergens achteraan bij een keuring met een panel judge als 'de hoed' ontvangen, zo'n stempel raakt de pony nooit meer kwijt.
Daarnaast: hoeveel in NL goedgekeurde 3-jarige hengsten zien we nog in de dekdienst als ze bv 7 jaar zijn ?
Persoonlijke mening hoor, maar als een hengst mij aanstaat voor één van mijn merries doet het er voor mij niet toe of hij in NL is goedgekeurd.
lv_sws schreef:cuneracobs schreef:lv_sws
tuurlijk moet je ook zo'n hengst brengen, mijn eigen D hengst was 3e op de rwas waarom zou ik hem hier niet brengen? als het dier kwaliteit over heeft en je zeker over je eigen dier ben waarom niet?
eigen hengst is niet 100%zeker of ie komt
Het dier kan kwaliteit over hebben, je kan zeker zijn over je eigen dier, persoonlijk heb ik problemen met het feit dat een dier met zoveel kwaliteit als Golden Coin of jouw eigen hengst pardoes 'afgekeurd' kan worden.
Plaatsing blijf ik veel reeeler vinden, wegsturen heeft voor mij persoonlijk geen enkel nut en leidt ook nergens toe.
Eindig nog liever ergens achteraan bij een keuring met een panel judge als 'de hoed' ontvangen, zo'n stempel raakt de pony nooit meer kwijt.
Daarnaast: hoeveel in NL goedgekeurde 3-jarige hengsten zien we nog in de dekdienst als ze bv 7 jaar zijn ?
Persoonlijke mening hoor, maar als een hengst mij aanstaat voor één van mijn merries doet het er voor mij niet toe of hij in NL is goedgekeurd.
lv_sws schreef:Het dier kan kwaliteit over hebben, je kan zeker zijn over je eigen dier, persoonlijk heb ik problemen met het feit dat een dier met zoveel kwaliteit als Golden Coin of jouw eigen hengst pardoes 'afgekeurd' kan worden.
lv_sws schreef:Plaatsing blijf ik veel reeeler vinden, wegsturen heeft voor mij persoonlijk geen enkel nut en leidt ook nergens toe.
lv_sws schreef:Eindig nog liever ergens achteraan bij een keuring met een panel judge als 'de hoed' ontvangen, zo'n stempel raakt de pony nooit meer kwijt.
lv_sws schreef:Daarnaast: hoeveel in NL goedgekeurde 3-jarige hengsten zien we nog in de dekdienst als ze bv 7 jaar zijn ?
lv_sws schreef:Persoonlijke mening hoor, maar als een hengst mij aanstaat voor één van mijn merries doet het er voor mij niet toe of hij in NL is goedgekeurd.
cuneracobs schreef:je heb in mijn ogen ook wel gelijk , en ik ben ook zeker een voorstander van het britse systeem.
maar er is nergens in nederland een kans om voor zo'n breed publiek en zoveel publiciteit aan je hengst te kunnen geven als daar , als het dier zoveel kwaliteit heeft voor het ras dat het in het moederland op de voorste rij mee kan doen dan is er niks mooiers om zo'n kwaliteitsvol dier klaar te maken en daar te showen? ongeacht wat de jury ervan zegt of vind denk je nou werkelijk dat als ze een top hengst afkeuren dat de hengst er minder van word? dan word er juist veel over het dier gepraat en kun je met kampioenschappen buiten het nederlandse systeem toch als nog het tegendeel van hun mening bewijzen. en dan is het niet de hengst die een stempel krijgt maar de geene die de stempel als eerste gezet heeft.
Melanie5 schreef:Darwin: wat jammer dat al die gave cobs van jou ruinen zijn
Mag de vos sabino nog een jaar of 2 hengst zijn? Mag hij mijn merries dekken.
Mijn mening over het NWPCS hengstenkeuring systeem laat ik maar achterwege. Denk dat de meeste mijn mening wel weten
Melanie5 schreef:Wanneer gebruik jij een stamboekhengst? (elke fokker met een aantal merries heeft tegenwoordig toch zelf een hengstje staan, conform jouw concept?)Als ik kijk naar wat er bij de A tjs wordt goedgekeurd, na een paar jaar zijn er nog maar een paar actief.
Hoe vaak is het niet gebeurt dat de topper van de HK niet eens 5 merries krijgt? Of ze worden geruind voor de sport, verkocht naar Verwegistan.
Laat mij maar lekker fokken met wat ik mooi vind, niet met wat het systeem "in het plaatje" ziet vallen.
Verder is het wel altijd gezellig daar hoor