Premium Stallion en Youngstock Show 2012 WPCV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dadabo

Re: Premium Stallion en Youngstock Show 2012 WPCV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:30

Ik bedoelde in het geval van scheren een deken op doen, want het is wel erg koud voor de pony om haar nu al geschoren te laten staan.
Nu een dikke deken op doen over haar wintervacht heeft inderdaad weinig zin.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:14

LdJ schreef:
Wij zijn dit jaar ook aanwezig met drie enkelspan tuigponies denk ik. Ook zomaar kans dat er nog een Glebedale pony meekomt, maar daar heb ik ook nog geen idee van...

die glebedale pony mag toch niet deelnemen als de jury ook de fokker is?

hier gaat niks mee en weet zelf ook nog niet of ik ga.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:23

inowa schreef:
LdJ schreef:
Wij zijn dit jaar ook aanwezig met drie enkelspan tuigponies denk ik. Ook zomaar kans dat er nog een Glebedale pony meekomt, maar daar heb ik ook nog geen idee van...

die glebedale pony mag toch niet deelnemen als de jury ook de fokker is?

hier gaat niks mee en weet zelf ook nog niet of ik ga.

Ik heb eigelijk geen idee.. Het zou in ieder geval niet mijn idee zijn om hem mee te nemen hoor ;)

Edit: Ik zie het nu in de 'reglementen' staan op de wpcv site. De pony mag inderdaad niet mee doen als deze op wat voor manier dan ook met de jury betrokken is of is geweest.
Laatst bijgewerkt door LdJ op 27-02-12 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:41

Het is inderdaad niet gewenst dat een door de jury gefokte pony in die show loopt. Het gebeurt wel, maar netjes is anders.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:47

Melanie5 schreef:
Het is inderdaad niet gewenst dat een door de jury gefokte pony in die show loopt. Het gebeurt wel, maar netjes is anders.

In het vraagprogramma staat dat deze pony's niet toegelaten worden in de baan... -->

Uitgesloten van deelname
Pony's die gefokt zijn door, of in eigendom zijn geweest van een der juryleden, dan wel
dat algemeen bekend is dat een jurylid op de een of andere wijze betrokken is of
is geweest bij een in te schrijven pony, zijn uitgesloten van deelname (bv. de pony is
gebruikt in de fokkerij van het jurylid, de pony is door het jurylid geshowd, de pony is
door het jurylid gereden onder het zadel/voor de wagen, etc.).
Bij twijfel neemt u contact op met het showsecretariaat.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:49

Klopt, maar het is niet altijd duidelijk. Je kan bv een drachtige merrie gekocht hebben van een jurylid en het veulen krijgt jouw stalnaam. Veulen is alsnog gefokt door de jury.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:40

Dat kan ik me voorstellen, maar daar heb ik helemaal geen idee van. We hebben op twee pony's na, alleen maar hengsten...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:52

Wij komen met een tuigpony sectie D.

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:57

Wij nemen een Cobhengst mee..

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:53

ik kom ook . . . .

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:56

patrick76 schreef:
ik kom ook . . . .

Kijken. . . . ?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:20

Melanie5 schreef:
Klopt, maar het is niet altijd duidelijk. Je kan bv een drachtige merrie gekocht hebben van een jurylid en het veulen krijgt jouw stalnaam. Veulen is alsnog gefokt door de jury.

Nou, dat weet ik niet. In het moederland wordt daar ook niet moeilijk over gedaan.

Ik neem zelf een driejarige mee, die loopt nu lekker buiten en zit al lekker in de rui. ze zal niet al te dik zijn, maar dat is ook niet de bedoeling zo vroeg in het jaar. We gaan (nog) niet om te winnen, daar is ze pas over 4-6 jaar aan toe.

PS: als inschrijver kan je ook de schijn voorkomen. Op de internationale van 2009 had mijn vader een merrie van ons ingeschreven. Aangezien ik ringmeester was, hebben we toch besloten om haar terug te houden. Op de afgelopen Royal Welsh show had Colin Tibby besloten om geen ponies te showen, aangezien hij wel erg sterke zakelijke contacten had met de jury.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:03

patrick76 schreef:
ik kom ook . . . .

dat ook

Danny_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:02

joostvangestel schreef:
Melanie5 schreef:

Nou, dat weet ik niet. In het moederland wordt daar ook niet moeilijk over gedaan.

Ik neem zelf een driejarige mee, die loopt nu lekker buiten en zit al lekker in de rui. ze zal niet al te dik zijn, maar dat is ook niet de bedoeling zo vroeg in het jaar. We gaan (nog) niet om te winnen, daar is ze pas over 4-6 jaar aan toe.

PS: als inschrijver kan je ook de schijn voorkomen. Op de internationale van 2009 had mijn vader een merrie van ons ingeschreven. Aangezien ik ringmeester was, hebben we toch besloten om haar terug te houden. Op de afgelopen Royal Welsh show had Colin Tibby besloten om geen ponies te showen, aangezien hij wel erg sterke zakelijke contacten had met de jury.

Joost,
verhaal van Colin klopt niet helemaal.
Hij heeft inderdaad niet geshowd onder John omdat John dat niet wou en hij Colin daar financieel heeft voor vergoed want de RW is voor Colin een belangrijke inkomstenbron.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:57

Aha, weer wat geleerd Danny. Wel heel nobel van John.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:28

Ik ben ook aanwezig met mijn 3 jarige Welsh A merrie! :)
Als ik niet te laat ben met inschrijven tenminste :')

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:27

Iemand enig idee wanneer de 'tijden' precies online komen? Kunnen ze niet heel lang meer mee wachten toch := ?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:16

Bellarose schreef:
Iemand enig idee wanneer de 'tijden' precies online komen? Kunnen ze niet heel lang meer mee wachten toch := ?

Ze zijn online :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:29

Ik zie het. Balen dat de sectie C en D zo'n eind uit elkaar zitten.
Dan ga ik de C's wel missen denk..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:31

Ik hoop dat het weer een beetje goed is als we buiten moeten rijden, maar wel een fijne grote ring.
En we hoeven niet zo vroeg van huis :D

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:45

Ook erg jammer dat ze de rubriek jaarling en twee jarige hengsten samenvoegen. Volgens het vraagprogramma kon je inschrijven voor beide rubrieken. Bestuur houdt zich het recht voor om rubrieken samen te voegen als er weing deelname is om een vlotter verloop van de keuring te bewerkstelligen. Ik snap niet waarom een rubriek van drie sneller te keuren is dan 3 van een, maar dat zal wel aan mij liggen. Tevens staat er in het vraagprogramma dat voor de kampioenskeuring alle 2 hoogst geplaatsten mogen deelnemen aan de kampioenskeuring. Door het samenvoegen van de rubrieken sluit je bijvoorbaat twee deelnemers uit van deelname aan de kampioenskeuring. Beetje vreemde gang van zaken. Volgens mij nemen ze het niet ze nauw met alle regels en statuten. Hebben voor de gebruiksrubrieken ook een jurylid uitgenodigd. In het vraagprogramma staat dat deze worden gekeurd door het zelfde jurylid als de exterieursrubrieken.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:46

patrick76 schreef:
Ook erg jammer dat ze de rubriek jaarling en twee jarige hengsten samenvoegen. Volgens het vraagprogramma kon je inschrijven voor beide rubrieken. Bestuur houdt zich het recht voor om rubrieken samen te voegen als er weing deelname is om een vlotter verloop van de keuring te bewerkstelligen. Ik snap niet waarom een rubriek van drie sneller te keuren is dan 3 van een, maar dat zal wel aan mij liggen. Tevens staat er in het vraagprogramma dat voor de kampioenskeuring alle 2 hoogst geplaatsten mogen deelnemen aan de kampioenskeuring. Door het samenvoegen van de rubrieken sluit je bijvoorbaat twee deelnemers uit van deelname aan de kampioenskeuring. Beetje vreemde gang van zaken. Volgens mij nemen ze het niet ze nauw met alle regels en statuten. Hebben voor de gebruiksrubrieken ook een jurylid uitgenodigd. In het vraagprogramma staat dat deze worden gekeurd door het zelfde jurylid als de exterieursrubrieken.

Met het gevolg dat je een eigen jaarling bij hebt en een twee jarige van een ander die nu samen in de rubriek lopen. Als ik dit van te voren geweten had......... Toch lastig 2 pony's en 1 voorbrenger!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:02

kijk Peter, jij snapt het. Heb bestuur al gebeld, mar houden zich het recht voor om rubrieken samen te voegen. Ze beginnen op het NWPSC te lijken.Keuringen zo snel mogelijk klaar hebben en alles zo verzinnen dat er steeds minder mensen en ponys op de keuringen komen. Volgende stap is samenvoegen met de 3 jarigen. Kunnen ze het kampioenslint meteen uitreiken in de rubriek !

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 07:52

Het is gewoon zonde van de show. Hoe wil je nu bijvoorbeeld een jaarling van juni vergelijken met 2 jarige van februari! Verkeerde keuze, maar er iets van zeggen heeft toch geen zin!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:08

Tja, in een keuring waar geen premies gegeven worden (aan de jeugd) hebben rubrieken met 1 pony héél erg weinig zin. Dan kan je net zo goed gewoon iedereen een eerste prijs gaan geven.

En als jurylid moet je toch altijd keuzes maken, als er tussen twee dieren gekozen moet worden is het maar zelden zo dat een pony op alle eigenschappen het hoogste scoort. En een leeftijdsverschil is duidelijk zichtbaar.

Keuren zonder boekje kan ooit wel eens nadelen hebben. Toen ik in Saskatchewan moest keuren, ging het bij de eerste rubriek goed mis. Er kwam een scharminkel van een veulen binnen met een merrie die absoluut onderontwikkeld was. Ik nam aan dat het om de rubriek veulens ging (er werd me niet eens verteld wat er in de rubriek moest staan), dus liet het veulen plaatsen, de merrie keek ik niet eens aan (want die zou ik later toch terugzien?)

De voorbrenger van de merrie ging door het lint. Wat bleek nou: het veulen was een wees, de "merrie" was een overontwikkelde jaarling. Ze hadden de rubrieken veulens en jaarlingen bij elkaar gevoegd. De ringmeester was alleen vergeten te vertellen dat ik twee ponies moest beoordelen in die rubriek.

Dus wat er ook samengevoegd wordt: de jury van te voren goed instrueren dat er twee rubrieken worden samengevoegd, zodat de jury weet welke leeftijdcategoriën er in de baan kunnen lopen. De jury weet verder niets van de geboortedatum, wat in de jeugd een groot gemis is.