Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LdJ schreef:Wij zijn dit jaar ook aanwezig met drie enkelspan tuigponies denk ik. Ook zomaar kans dat er nog een Glebedale pony meekomt, maar daar heb ik ook nog geen idee van...
inowa schreef:LdJ schreef:Wij zijn dit jaar ook aanwezig met drie enkelspan tuigponies denk ik. Ook zomaar kans dat er nog een Glebedale pony meekomt, maar daar heb ik ook nog geen idee van...
die glebedale pony mag toch niet deelnemen als de jury ook de fokker is?
hier gaat niks mee en weet zelf ook nog niet of ik ga.
Melanie5 schreef:Het is inderdaad niet gewenst dat een door de jury gefokte pony in die show loopt. Het gebeurt wel, maar netjes is anders.
Melanie5 schreef:Klopt, maar het is niet altijd duidelijk. Je kan bv een drachtige merrie gekocht hebben van een jurylid en het veulen krijgt jouw stalnaam. Veulen is alsnog gefokt door de jury.
joostvangestel schreef:Melanie5 schreef:Klopt, maar het is niet altijd duidelijk. Je kan bv een drachtige merrie gekocht hebben van een jurylid en het veulen krijgt jouw stalnaam. Veulen is alsnog gefokt door de jury.
Nou, dat weet ik niet. In het moederland wordt daar ook niet moeilijk over gedaan.
Ik neem zelf een driejarige mee, die loopt nu lekker buiten en zit al lekker in de rui. ze zal niet al te dik zijn, maar dat is ook niet de bedoeling zo vroeg in het jaar. We gaan (nog) niet om te winnen, daar is ze pas over 4-6 jaar aan toe.
PS: als inschrijver kan je ook de schijn voorkomen. Op de internationale van 2009 had mijn vader een merrie van ons ingeschreven. Aangezien ik ringmeester was, hebben we toch besloten om haar terug te houden. Op de afgelopen Royal Welsh show had Colin Tibby besloten om geen ponies te showen, aangezien hij wel erg sterke zakelijke contacten had met de jury.
patrick76 schreef:Ook erg jammer dat ze de rubriek jaarling en twee jarige hengsten samenvoegen. Volgens het vraagprogramma kon je inschrijven voor beide rubrieken. Bestuur houdt zich het recht voor om rubrieken samen te voegen als er weing deelname is om een vlotter verloop van de keuring te bewerkstelligen. Ik snap niet waarom een rubriek van drie sneller te keuren is dan 3 van een, maar dat zal wel aan mij liggen. Tevens staat er in het vraagprogramma dat voor de kampioenskeuring alle 2 hoogst geplaatsten mogen deelnemen aan de kampioenskeuring. Door het samenvoegen van de rubrieken sluit je bijvoorbaat twee deelnemers uit van deelname aan de kampioenskeuring. Beetje vreemde gang van zaken. Volgens mij nemen ze het niet ze nauw met alle regels en statuten. Hebben voor de gebruiksrubrieken ook een jurylid uitgenodigd. In het vraagprogramma staat dat deze worden gekeurd door het zelfde jurylid als de exterieursrubrieken.