[FOTO]wie heeft er n look a like welsh (met wit hoofd)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:27

Wat een leuk topic! Ik ben echt gek op pony's met veel wit! Ik vind die laatste die regtur heeft geplaatst echt helemaal geweldig...

Mijn perlino heeft alleen ''maar'' 4 witte voetjes en een bles (die je overigens niet eens echt goed ziet door zijn kleur). Op deze foto zie je z'n bles dan nog redelijk: Klik
Achja, je kan niet alles hebben, haha.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:45

Zomerdijks Craquele spant echt wel de kroon met zijn vele wit. Maar we hebben er nog meer. De zusjes FoxyKool en Fairytale bijv. Allebei van Zomerdijks Willie Wortel. De ene donkervalk sabino, de andere veel lichter, maar, niet zo duidelijk te zien, nog veel meer wit en ook een blauw oog.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: wie heeft er n look a like welsh (met wit hoofd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:42

Ook weer prachtige pony's, vooral de eerste spreekt me erg aan! Willie Wortel fokt wel hele mooie, bijzondere dieren hè?!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:32

Kayleigh_ schreef:
Ook weer prachtige pony's, vooral de eerste spreekt me erg aan! Willie Wortel fokt wel hele mooie, bijzondere dieren hè?!

dank je, en toch geeft hij naast veulens met veel wit, ook vaak ponies met "normale"aftekeningen. En dan soms ook nog uit merries die zelf wel een behoorlijke uitgeschoten bles hebben, zie deze foto:
Afbeelding

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:48

Ik had gedacht dat er nog wel meer foto's zouden volgen. het is van sommige hengsten bekend dat ze veel wit fokken, en andere juist niet. Onze hengsten Baledon Hy-Society en Criccieth Aladdin gaven weinig wit, met heel "nette"aftekeningen. Daarentegen geeft Willie Wortel ruimschoots wit en hadden we afgelopen jaar van Vimpenny Thunder een beetje 50/50 qua aftekeningen. De royaalst bedeelde zal ik hierbij laten zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:58

Ja, ik heb er ook een :D
Met maanoog; zie profiel.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:58

fotoverzameltopic, dus ik TEM.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:01

Fotoverzameltopics mogen tegenwoordig weer. Berichtjes die niets anders inhouden dan 'ik tem' mogen nog steeds niet.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:03

Ik heb ook een witkop :j

Afbeelding

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:43

T3mptation@ Ik had ook nog wel een leuke foto van Jolinda, meer had al gehoopt dat je er zelf een zou plaatsen.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:48

Regut: plaats er maar bij hoor, altijd blij met meer foto's van Jolin :P

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:33

Wij hebben een Cob gehad met veel wit!! Aan de andere kant had hij nog een grote witte vlek op zijn buik.
Afbeelding

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:21

wat ben ik blij dat ik tot nu toe maar 1 zo,n grote bles heb gehad hahaha.
ben niet zo heel erg fan van grote blessen.

hier RoughClouds Weylin als veulen (word nu 3 jaar en ben nog steeds naar hem op zoek)
Afbeelding

Afbeelding

en met 3 maanden werden de zwarte vlekken goed zichtbaar
Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:31

Ik ben gek op witte blessen en benen.
Die van mij zijn heel beschaafd.
Afbeelding

Dit is Nesse's Thomas, die heeft meer wit.
Afbeelding

Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:16

Onze Welsh a dekhengst voor de komende jaren:
Lekker bontig en ik heb al nakomelingen gezien die dat ook zijn, maar ook met beschaafde aftekeningen, dus afwachten wat 2012 ons brengt.
Afbeelding

Afbeelding

Leuk dat er nog meer foto's geplaatst worden. Die Cob met dat witte been is wel erg opvallend!
inowa, als je niet zo van veel wit houdt is het een geluk voor je dat je veulens grijs worden. Mooi veulen liet je trouwens zien. Stond die afgelopen jaar niet ergens te koop?
"Gewoon wit" is ook mooi hoor. Persoonlijk hou ik niet van ponies zonder aftekeningen, vooral aan de benen hoort wit te zitten. Maar als de kwaliteit er naar is, ach dan is het ook welkom.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:19

wat blijf ik die welsjes gaaf vinden <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:56

Ik kan echt m'n lol op in dit topic, wat een prachtige paardjes! :D Ik ben echt heel erg fan van veel wit!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:55

@regtur;deze heb ik in november 2009 verkocht en begin van het jaar hebben die mensen hem weer doorverkocht.
weet dat ie ergens in brabant moet staan maar geen idee waar,kan hem nog niet vinden
maar vanaf april volgend jaar moeten ze verplicht op je naam staan dus denk dat ik hem dan wel al vind

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:36

inowa schreef:
vanaf april volgend jaar moeten ze verplicht op je naam staan dus denk dat ik hem dan wel al vind

Dat is nieuw voor mij, is dat zo?
Hoe kom je aan die info?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:39

ergens eens vernomen,het NWPCS heeft daarom nu ook de actie dat je je pony,s op je eigen naam kunt zetten voor slecht 15 euro. stukken goedkoper dan normaal omdat dat volgend jaar verplicht word

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:46

Vreemd. Geen commerciele stunt van het nwpcs?
Ben anders erg beniewd hoe het met de papierloze ponies van mijn buurman moet ;)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:19

inowa schreef:
ergens eens vernomen,het NWPCS heeft daarom nu ook de actie dat je je pony,s op je eigen naam kunt zetten voor slecht 15 euro. stukken goedkoper dan normaal omdat dat volgend jaar verplicht word

Volgens mij is dit bij het WPCV al zo.
Het valt alleen moeilijk te controleren.
Papierloze ponies moeten hoe dan ook wel een chip hebben, dus komt dan je naam in het paspoort.
Zo niet, en die lopen er ook nog genoeg rond, ben je strafbaar.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:45

uryanne schreef:
Vreemd. Geen commerciele stunt van het nwpcs?
Ben anders erg beniewd hoe het met de papierloze ponies van mijn buurman moet ;)

nee die heeft het gewoon slim ingespeeld op die regel.
overigens moet ik de 2 merrie,s zelf ook nog overschrijven haha
en pepper gaat van het WPCV naar het NWPCS eerst

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:30

Ik ben benieuwd. Chipverplichting is er al vanaf 2004 ofzo? Toen heb ik tenminste alles laten chippen wat ik op dat moment had. Ze kwamen toen op mijn naam.
Maar er zijn duizenden ponies en paarden zonder papieren die (laten we zeggen) in 2004 gechipt zijn en vervolgens wel 10 nieuwe eigenaren hebben gehad maar die nog steeds op naam van de eigenaar in 2004 staan.
Lijkt mij eigenlijk ook wel een beetje vreemd dat er niet meer berichten opduiken over deze verplichting.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:48

uryanne schreef:
Ik ben benieuwd. Chipverplichting is er al vanaf 2004 ofzo? Toen heb ik tenminste alles laten chippen wat ik op dat moment had. Ze kwamen toen op mijn naam.
Maar er zijn duizenden ponies en paarden zonder papieren die (laten we zeggen) in 2004 gechipt zijn en vervolgens wel 10 nieuwe eigenaren hebben gehad maar die nog steeds op naam van de eigenaar in 2004 staan.
Lijkt mij eigenlijk ook wel een beetje vreemd dat er niet meer berichten opduiken over deze verplichting.

Er is te weinig mankracht voor controles. Toch is het verstandig om bij verkoop van je pony de nieuwe eigenaar te laten tekenen voor het feit dat hij hem of haar gekocht heeft. Stel, de pony veroorzaakt een ongeluk, door uitbreken, of wat dan ook en volgen de chip ben jij de laatst bekende eigenaar. Laat zich niet moeilijk raden op wie de kosten verhaalt worden.
Of, je hebt een pony een aantal jaren geleden verkocht en die ontwikkelt een gebrek. En jij bent degene die deze pony, volgens de papieren, het laatst in eigendom heeft gehad. waar gaat de nieuwe eigenaar dan naar toe? En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken, waarom het voor de verkoper zinvol is in te vullen dat de pony in andere handen is overgegaan. Of de koper er waarde aan hecht en ook de kosten wil maken is een tweede....
Wel een beetje off-topic, maar behalve de wettelijke verplichting, toch ook iets om over na te denken.