NWPCS Regionale keuringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:40

altijd dat gezeur over reistijd. Daar waar een wil is, is een weg. En ja sommige wegen zijn wat langer, maar je moet er wat voor over hebben.

rienne

Re: NWPCS Regionale keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:14

Zo, dan zouden wij nooit op keuring moeten gaan. Want alles is 2.5 uur rijden (met vrachtwagen begrenst op 90kmh). Behalve Zeeuwse dag van het paard.

En ik heb het er wel voor over hoor

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:54

patrick76 schreef:
altijd dat gezeur over reistijd. Daar waar een wil is, is een weg. En ja sommige wegen zijn wat langer, maar je moet er wat voor over hebben.

_O- +:)+

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:33

Reistijd binnen Nederland waar gaat het over? In 2 uur rijd je onderhand van noord naar zuid. We gaan dit jaar ook in Duitsland showen 295 kilometer van huis! Als dit je hobby is, heb je er ook iets voor over.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:55

Ik zit zelf ook niet zo met tijd en afstand, alleen moet ik altijd iemand meekrijgen die er net zo over denkt ;).

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:29

presca gaat misschien ook mee naar een show in duitsland

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:26

hebben het op dit forum toch over NWPCS regionale keuringen ? :D ;) :+

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:18

zitake schreef:
Ik zit zelf ook niet zo met tijd en afstand, alleen moet ik altijd iemand meekrijgen die er net zo over denkt ;).

Dat is hier ook een probleem. Ik kan moeilijk van iemand verlangen dat die 2x 2,5 uur gaat rijden, en dan ook nog uren op een keuring moet wachten. Dan moet je wel een beetje gek zijn. :D In de buurt een keuring kan dan nog wel lukken, maar zo ver weg niet.
Ooit als ik zelf pony's kan vervoeren wordt het wat makkelijker.

Ben wel benieuwd wat er aan Cobs is in Hellendoorn. Daar ga ik vermoedelijk niet heen, komt wel erg snel.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:41

Wij gaan met 2 jarige Welsh-B naar Hengelo! :j

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:36

PeeWij schreef:
Reistijd binnen Nederland waar gaat het over? In 2 uur rijd je onderhand van noord naar zuid. We gaan dit jaar ook in Duitsland showen 295 kilometer van huis! Als dit je hobby is, heb je er ook iets voor over.

heb je daar wel een vergunning voor?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:45

pitjebell schreef:
PeeWij schreef:

heb je daar wel een vergunning voor?

Waarvoor ?
Om zo hard te mogen rijden ?
Ik rijd in 2,5 uur van brabant naar Groningen, maar dan rij ik bijna constant 140, dus 2 uur is wel heel snel :=

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 07:19

Wij nemen een merrie met Veulen mee naar Zuidlaren.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:07

Ik neem de merrie mee naar Zuidlaren, misschien het veulen ook maar daar ben ik nog niet uit.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:10

Met een 5-jarige NWR merrie naar Tolbert!

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:38

Esabina schreef:
Wie gaan er allemaal met sectie B naar Tolbert?

Ik ga met 2 merrie's en een veulen heen .

Ik ga nu alleen met jaarling merrie naar Tolbert wegens overlijden van merrie, en daarom kan ik ook niet meer met het veulen heen:(

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:27

veracarina schreef:
Ik ga dit jaar naar tolbert en zuidlaren, dit jaar zonder paarden. Gewoon om lekker te kijken,
Gaat er nog iemand heen met jaarlingen in de sectie NWR.

Ik ga toch met de 1 jarige nwr merrie naar zuidlaren.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:19

Vandaag eens met de hengst geoefend met lopen, maar hij is totaal nergens van onder de indruk, maakt niet uit waarmee ik er achter loop te rammelen.
Koel paard is natuurlijk wel fijn ,maar voor een keuring is het toch minder.
Laatst bijgewerkt door darwin op 12-06-11 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:22

darwin schreef:
Vandaag eens met de hengst geoefend met lopen, maar hij is totaal nergens van onder de indruk, maakt niet uit waarmee ik er achter lopp te rammelen.
Koel paard is natuurlijk wel fijn ,maar voor een keuring is het toch minder.

Scheelt dat ze op vreemd terrein vaak anders zijn, wellicht in dit geval in je voordeel. ;)

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:24

patrick76 schreef:

Zou het niet beter zijn de eerste keuring van de afd. Oost te schrappen en begin juli een keuring op het schitterende terrein in Hellendoorn te organiseren.
Zie nu in de catalogus dat de locatie voor de fokkers niks uitmaakt want nu ze Hengelo en Hellendoorn hebben omgewisseld in volgorde is er in Hellendoorn in één keer bedroevend weinig opgave. Terwijl dit in voorgaande jaren toch één van de grotere keuringen was.
Er zijn secties (WPB) waar ze de bekers beter kunnen opsturen, bespaart de eigenaar en de organisatie een hoop werk.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:25

Ik vroeg me al af waarom het er zo laat begon, in Hellendoorn. Vermoede al de opgave, érg jammer...

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:27

maakt volgens mij niets uit. Stamboek heeft jaren lang geprobeert om Hengelo van de agenda te schrappen omdat er te weinig deelname was.Nu hebben ze de keuringen (eindelijk) eens omgewisseld en zie het resultaat. Mensen willen gewoon de kat uit de boom kijken en dus niet naar de eerst keuring gaan. Ze zouden gewoon een roulatieschema moeten maken. Elk jaar een andere keuring als eerste. Denk niet dat de data veel uit maakt, zeker niet als het maar om 2 weken gaat. Zo maak je het seizoen nog korter en komt alles nog korter op elkaar. In vehouding wel heel veel C's. Ben benieuwd. Zeker na de veulens. Hebben hier thuis al diverse wedeschappen af gesloten wie wat wint. Niet alleen in de sectie C trouwens.

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:17

patrick76 schreef:
maakt volgens mij niets uit. Stamboek heeft jaren lang geprobeert om Hengelo van de agenda te schrappen omdat er te weinig deelname was.Nu hebben ze de keuringen (eindelijk) eens omgewisseld en zie het resultaat. Mensen willen gewoon de kat uit de boom kijken en dus niet naar de eerst keuring gaan. Ze zouden gewoon een roulatieschema moeten maken. Elk jaar een andere keuring als eerste. Denk niet dat de data veel uit maakt, zeker niet als het maar om 2 weken gaat. Zo maak je het seizoen nog korter en komt alles nog korter op elkaar. In vehouding wel heel veel C's. Ben benieuwd. Zeker na de veulens. Hebben hier thuis al diverse wedeschappen af gesloten wie wat wint. Niet alleen in de sectie C trouwens.

Hier ook, hele inzet op catalogus nummer 85 gedaan

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:15

pitjebell schreef:
patrick76 schreef:

Hier ook, hele inzet op catalogus nummer 85 gedaan

nummer 85 voor een 1e premie??

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:17

pitjebell schreef:
patrick76 schreef:

Zou het niet beter zijn de eerste keuring van de afd. Oost te schrappen en begin juli een keuring op het schitterende terrein in Hellendoorn te organiseren.
Zie nu in de catalogus dat de locatie voor de fokkers niks uitmaakt want nu ze Hengelo en Hellendoorn hebben omgewisseld in volgorde is er in Hellendoorn in één keer bedroevend weinig opgave. Terwijl dit in voorgaande jaren toch één van de grotere keuringen was.
Er zijn secties (WPB) waar ze de bekers beter kunnen opsturen, bespaart de eigenaar en de organisatie een hoop werk.

Dan lijkt het me beter om ,of Hellendoorn te schrappen of het te rouleren. Hengelo schrappen lijkt me geen optie, aangezien dit toch 1 van de mooiste terreinen met goede parkeergelegenheid en ook nog eens goed georganiseerd is.

Linda1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 00:35

Wij gaan met een 3-jarige welsh a merrie naar Tolbert.
=D