Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SunnyJazz schreef:"Zoals ik het lees gaat het niet zozeer om rasfokkerij, maar gebruiksgericht?"
Dit kwam een beetje slecht op mij over, maar dan ligt dat waarschijnlijk aan mij
Laten we ontopic blijven
SunnyJazz schreef:Voor mij is het nu wel duidelijk dat ik beter een jaar kan wachten.Olivi kan zich heel volwassen voordoen maar het speelse zit er echt nog dik in. En ik wil ook dat ze zich gewoon goed kan ontwikkelen.
@Dyonne, ik zit pas een klein jaar in de Welsh-wereld. Voor mij is het altijd zo geweest dat een pony dat goed beweegt, het ook beter doet in de sport. Omdat mijn Haflinger geen superbewegingen heeft en der bouw tegen heeft was de Dressuur voor haar moeilijk. Maar de Welsh pony heeft z'n bouw mee en als je een goed gefokte hebt, ook z'n bewegingen en exterieur mee. Dat is voor mij dan ook een Dressuurpony. Maar ik neem aankomend jaar de tijd om alles 's goed te bekijken en advies te vragen bij der fokker en fokkers van verschillende hengsten.
@regtur, ik kwam inderdaad al tegen hier op bokt dat WW zoveel valkjes voortbrengt. Het lijkt voor mij als niet volledige Welshkenner een hele leuke combinatie. Maar we zullen zien of WW volgend jaar Olivi gaat dekken
@yorick, ik hoopte al dat je zou reagerenIk verwachte dat als ze nog ong. 5 cm mag groeien op bijna 2 jarige leeftijd, dat ze daar overheen zou gaan. Aangezien je bij veel paarden ziet dat ze ineens de lucht in schieten. Maar de Welsh A is natuurlijk klein en zal procentueel net zoveel groeien als andere paarden/pony's. Ze was vorig jaar op de keuring in ieder geval de grootste
Okee, dat vermoede ik al omdat bij der moeder er duidelijk bij stond dat ze bruin geboren was.
SunnyJazz schreef:Jaa weet ik. Even één vraag, ben je in Juli ook op de regionale keuring in Houten? Ik kan altijd wel wat hulp gebruikenZe krijgt binnenkort lijnzaad voor het verharen en doordat ze afgelopen winter een deken op heeft gehad is der vacht niet zo dik. Ook gaan we als het mooi weer is weer wandelen zoals afgelopen zomer. We gaan voor de Centrale keuring
*droomt nog even verder*