Centrale dag Vriendenkring Welsh mountain pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:43

Mooie foto's trouwens, die van mij er ook al tussen gevonden.
En dagkampioen vond ik echt een heel mooie merrie, terecht kampioen!

Dnies90

Re: Centrale dag Vriendenkring Welsh mountain pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:00

marcel gefeliciteerd he met het behaalde succes van jullie merrie.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:57

patrick76 schreef:
tevreden over het optreden van WW?

Ja hoor, hij liet zich goed zien. Qua bewegingen is hij gewoon de meeste ponies de baas. Maar over de plaatsing? Engelse juryleden redeneren anders waar het 'bestgaande 'betreft. Dat werd ons 's avonds nog even uitgelegd. Het schattigheids gehalte spreekt dan ook mee. En het is voor andere kinderen toch een hele eer om WW te verslaan? Ik heb daar niet zoveel moeite mee.
Romy is nu ook wel van hem af gegroeid. We zoeken gewoon weer een nieuwe uk....

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:28

Hier ook dik tevreden. 2 flessen drank en een kwartaal abbonement op Bit of Paardenkrant gewonnen. Geen jury op bezoek gehad maar wel 3 mooie pony's weer mee naar huis.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:48

denk dat WW mazzel had dat de jury erg mild was.Menig ander jury had hem de baan uitgedaan wegens ongehoorzaamheid en misschien was dat voor de veiligheid van de andere deelnemers ook wel beter geweest.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:59

patrick76 schreef:
denk dat WW mazzel had dat de jury erg mild was.Menig ander jury had hem de baan uitgedaan wegens ongehoorzaamheid en misschien was dat voor de veiligheid van de andere deelnemers ook wel beter geweest.

mss een beetje overdreven, niet? Het blijven paarden en hengsten, andere deelnemers moeten ook een beetje kijken waar ze rijden lijkt me.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:35

WW is idd een pony en ook een hengst, goed gezien Zitake. Ik vond hem persoonlijk best goed lopen maar wat Patrick zegt was wel een beetje de algemene mening van het publiek als je links en rechts goed luisterde.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:51

patrick76 schreef:

Wat vond je verder van de dag van de vriendenkring dan?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:19

de kampioenen waren de betere pony's

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:07

patrick76 schreef:

Is dat niet meestal ;) Daarvoor hoef je niet geweest te zijn om deze uitspraak te doen. O ja je was er ook helemaal niet

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 08:26

patrick76 schreef:

zucht dat had nu niemand zelf kunnen bedenken :(:)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:16

:D :D :D jullie zijn goed wakker :D :D :D

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:58

Nee heb vakantie dus heel scherp!

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:13

Maar we dwalen af. Het ging over het niet al te nette gedrag van WW die iets te veel intresse had in de andere pony's. <3
Kwa beweging is en blijft ie misschien een van de betere maar dit kon natuurlijk echt niet. Verder was het wederom een hele gezellige dag en goed georganiseerd. En dat de kampioenen de betere pony's zijn is natuurlijk niet altijd het geval. Maar ik denk dat de keuze van het jurylid in de ogen van het publiek goed te begrijpen was. Weinig rare uitschieters.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:19

yorick schreef:
Maar we dwalen af.

Waar naar toe? Richting Almkerk? :+

Ik heb het niet gezien, dus kan er geen mening over geven. Maar over het algemeen geldt wel A pony's onder het zadel zijn over het algemeen jonge kinderen met bijna of geen ervaring.
En daar met een hengst tussen, dan moet de hengst super braaf zijn en onder controle. Anders hoort deze niet thuis in dit soort rubrieken. Young Handlers mogen ook niet met een hengst de rubriek in! Dit is ook voor de veiligheid van de beginnende kinderen!

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:24

PeeWij schreef:
yorick schreef:
Maar we dwalen af.

Waar naar toe? Richting Almkerk? :+

Ik heb het niet gezien, dus kan er geen mening over geven. Maar over het algemeen geldt wel A pony's onder het zadel zijn over het algemeen jonge kinderen met bijna of geen ervaring.
En daar met een hengst tussen, dan moet de hengst super braaf zijn en onder controle. Anders hoort deze niet thuis in dit soort rubrieken. Young Handlers mogen ook niet met een hengst de rubriek in! Dit is ook voor de veiligheid van de beginnende kinderen!

Eerst Almkerk ja en dan volgende week Houten nog. Dan zit ook dit mooie showseizoen, met mooie succesjes, voor ons er weer op. Wij hebben weer een mooi seizoen gehad en zijn nu al heel dik tevreden.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:27

Waarschijnlijk had WW gewoon een of-dagje. Normaal is hij bijna niet te verslaan. Dit kan natuurlijk een keertje gebeuren maar was natuurlijk wel erg jammer.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:35

niet op deze show geweest helaas,maar ben dan wel erg benieuwd wie de kampioenen zijn geworden..

ik ben overigens waarschijnlijk ook in houten aanwezig..mijn favo hengst aanmoedigen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 17:39

yorick schreef:
Waarschijnlijk had WW gewoon een of-dagje. Normaal is hij bijna niet te verslaan. Dit kan natuurlijk een keertje gebeuren maar was natuurlijk wel erg jammer.

Denk zowiezo dat de criteria hier niet enkel het rijtechnisch rijden waren.

Het is idd een rubriek met jonge kinderen, maar ook ruinen/merries kunnen slaan als je achter hun kont komt te staan ;) dus zal idd wel een off-dagje geweest zijn, want heb hem op dat vlak nog niet echt moeilijk zien doen.
Ik vond het verder idd ook een leuke gezellige show, keuze van de jury lag wel mooi op 1 lijn.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:50

Het begon natuurlijk wel iets anders als zomaar met de kont naar elkaar toe staan. Iedereen heeft wel gezien dat WW een beetje te veel zin had....................Idd dit heb ik hem ook nooit eerder zien doen en waarschijnlijk zal hij dit ook wel niet snel weer doen. Normaal is hij wat geconcentreerder. Maar genoeg over deze ene misstap. Het was gewoon weer een ouderwets gezellige dag. Hopen volgend jaar weer op een ouderwets aantal inschrijvingen. Hoewel dit natuurlijk al een heel mooi aantal was. En als het weer dan ook weer een beetje mee wil werken kan de show weer gewoon buiten. Binnen was trouwens wel gezellig voor een keertje maar buiten is toch ff net iets mooier. Vooral de veulens laten zich buiten iets beter zien. En voor de gebruiksrubrieken is het buiten wat ruimer. Maar we moeten wel blij zijn dat we terug kunnen vallen op de manege.