Welsh Cob als bestgaande rijpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Re: Welsh Cob als bestgaande rijpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:48

@ abba ik vind dat het stamboek zelf ook wat meer mag promoten over de C en D zoals het magazine staat vol met A en B en NWR met misschien 1 pagina voor de C en D samen... Ik zou ook graag wat meer C en D zien maarja ik krijg het idee dat sommige Cobfokkers zoiets hebben van ja hoor weer die A en B waarom nou niet eens wat meer C en D en ja dan kunnen ze wel een goede jurylid laten overkomen maarja dan moeten ze toch echt eens wat meer de C en D gaan promoten hoor en niet als er toevallig eens 5 à 6 cobs zijn die de grond in boren (dit is mijn mening!!)

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:27

Wat ze ook zouden kunnen doen is!! (mijn idee) Waarom vragen ze niet het Jury lid dat uit Walles komt om te keuren!! Ook de rij rubrieken voor de C/D te doen!!!! Hij of Zy is er dan toch dus 2 vliegen in èèn klap!!!!!!!!(had dit ook al eens naar de denktank gestuurd van de C/D maar ja als ze er dan NIETS mee doen??????) |o

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:54

Hallo Dames,

Er zijn meer dan 80 inschrijvingen in de A, B en NWR op één keuring, dus is het logisch dat daar in het verslag meer over wordt geschreven dan over de laten we het ruim zeggen 35 Cobs (die op een héél jaar op de keuringen komen).

Ik zou ook graag horen van een Brits jurylid wat ze van mijn pony's vinden, maar dan moet ik naar bv. Vrouwenpolder, Almkerk, Adegem (B) of Houten, want bij de NWPCS komen die niet over voor de secties A en B dus ik denk dat juist de Cobfokkers (C en D) zélf eens verantwoording moeten nemen en massaler op keuringen en shows moeten komen, want het werkt nu eenmaal zo, hoe hoger de aantallen inschrijvingen, hoe meer aandacht voor de sectie C én D.

Laten we wel wezen, het is hartstikke duur om linten, bekers te kopen én daarnaast ook nog een jurylid over te laten komen en als er dan per rubriek maar één of zelfs géén deelnemer is, dan gaan organisaties toch denken aan het samenvoegen van die rubrieken. Dus straks heb je shows waar je sectie A rubrieken hebt, sectie B rubrieken, sectie C&D rubrieken samen en Part Bred rubrieken. Ik denk niet dat het zo zou moeten, maar zo zal het wel gaan als er geen actie ondernomen wordt door de Cobfokkers/gebruikers zelf.

Er zijn best wel veel Cobs in NL en B maar het zijn bijna altijd dezelfde mensen die je op de Shows of Keuringen ziet, waar is de rest? Worden die niet bereikt? Zijn die geen lid van een stamboekorganisatie? Misschien interessant voor jullie om eens een Welsh Cob forum te openen? Mensen die niet echt 'Showminded' zijn worden vaak enthousiast gemaakt door mensen die wél vaker naar Shows en Keuringen gaan.

Ideetje?? Succes allemaal daarmee.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:04

Ik wil het volgende trouwens ook nog even toevoegen:

Het feit dat de Kampioen in Houten geen Cob was? De Reserve Algemeen Dagkampioene (Cob) was prachtig, mooi, liep goed en een aanwinst voor iedere Cobliefhebber denk ik +:)+

Daar tegenover staat dat de Kampioene (sectie B) ook fantastisch was, mooi, extreem goed lopen en ik denk dat iedere B fokker haar op stal wil dus ???? +:)+

Wat is dan wijsheid, moet dan voor het 'promoten' van de Cob de boel omgewisseld worden?? Ik denk van niet, ik denk dat degene die zich op dát moment in de Kampioensring het beste laat zien ook Kampioen behoort te worden.

Het is altijd een keuze die door de jury gemaakt wordt, als je daar níet tegen kunt dan moet je de springsport in, daar dendert een balk naar beneden en dan weet je dat je niet in de barrage staat! :D

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:16

@ Abba ben je boos of zo?

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:42

ik geloof dat niemand suggereerd dat het in Houten omgedaaid hoefde te worden of wel? het is gewoon een feit dat de de kampieon niet snel een cob is , ik persoonlijk denk dat dat gewoon aan het niveau van de cobs in nederland is wat op de keruring verschijnt

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:54

nou ik begrijp best dat sommige fokkers wel zoiets hebben van ja ben weer alleen dat is toch geen concurentie... en er wordt dan wel een denktank georganiseerd voor C en D maar als je dan ideeën stuurt doen ze er vervolgens niks mee... en het maakt niet uit of de dagkampioen een Cob was/is het gaat er gewoon om dat ze dan van het stamboek uit DUS meer de C en D moeten gaan promoten en misschien is het dan een idee om eens met C en D fokkers rond de tafel gaan zitten... en ja iedereen moet ver rijden om naar een keuring te gaan die liggen nou eenmaal niet bij de deur... en tja als je nou de Cobs vergelijkt met die uit Engeland of die van hier, is er bijna geen één die er op lijkt

maar ik blijf bij mijn standpunt het stamboek moet dan zelf ook gaan nadenken wat ze hier aan kunnen doen en niet een denktank organiseren waar ze vervolgens niks mee doen..

Toen ik geîntervieuwd werdt voor het welshmagazine omdat ik de welsh cob Uncorn's Ballerina Girl reed en daar heel goed met presteerde in de sport heb ik ook toen al eens gezegd dat ze meer de C en D moeten gaan promoten en dat gingen ze doen maar merk er nog VRIJ weinig van...

Met als gevolg denk ik dat er in de toekomst geen 1 C of D meer op de keuring verschijnt

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:12

dion1anouk schreef:
@ Abba ben je boos of zo?

Nee hoor helemaal niet boos, ik snap alleen het probleem niet zo. Het is gewoon zo dat hoe minder Cobs meerijden/meeshowen hoe minder aandacht er aan besteed zal worden.
Een denktank helpt dan niets, de verantwoordelijkheid voor méér Cobs onder het zadel, méér Cobs aan de hand ligt dus bij de gebruikers en fokkers zelf!

Dus oproep aan alle Cobbers van Nederland, laat ze maar eens zien, de knapperds die in jullie weides staan! En ga dan dus de uitdaging aan met de 'grote' jongens die mee doen kunnen in Wales, breng het niveau omhoog! Ik heb niet veel verstand van Cobs, maar ik heb er vorig jaar en dit jaar toch echt al een paar hele mooie gefokt in NL gezien!

Succes!

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:35

ja daar ben ik het met je eens er zijn ponys die daar mee kunnen doen maar nederland is geen show land .
mensen hebben niet snel een pony puur om te showen en dus gebeur het maar af en toe dat ze erbij lopen dat ze in wales kunnen winnen, ik zelf show nooit een dier paar jaar achter mekaar, wat schiet je er mee op? er komt niemand dan ben je kampioen ja waarvan??

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:06

Mijn cob heeft al genoeg laten zien onder het zadel! Mag nu lekker genieten in de wei!( Je weet wel zeker welke ik bedoel hè Abba!!) Nu is het wachten op mijn dochter dat ze straks oud genoeg is om met de cob's te gaan rijden in het Bestgaand! Heb genoeg jong spul staan voor de toekomst dus nog even geduld en dan zullen wij weer van de party zijn!! Maar volgens mij vroeg Sanne of het wel verstandig was om te gaan voor het bestgaand in Kootwijk! Er zijn dus verschillende meningen over gespuit maar ik denk dat ze daar wel apart geplaatst gaat worden. Ik zou gewoon gaan!!
Maar ben het wel met Maartje78 eens die zei net als in engeland en belgië de c's en d's samen wat maakt het nog uit of de jurry een kwartiertje langer zou moeten staan in de ring!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:38

Sanne zei dat ze gewoon ging en dat vind ik heel erg goed van haar. Laat ze allemaal maar eens zien wat een Cob allemaal kan :D

en heb er ook dit jaar wel een paar gezien die er echt uitblinken... Zo vind ik de halfzus van mijn veulen echt een pracht merrie en hoop daarom ook echt dat er meer C en D op de keuringen verschijnen

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:00

abba schreef:
Daarnaast wil ik toch nog even kwijt dat er op keuringen en shows ondanks de Britse juryleden ERG WEINIG inschrijvingen van Cobs zijn,

Ik ben het met je eens dat er weinig inschrijvingen zijn maar ik ga toch elk jaar wel naar 2 internationale shows (met meestal rond de 25 cobs) en 1 RK met mijn Cobs. Apart is wel dat de Engelse juryleden m'n pony helemaal geweldig vinden, ben vorig jaar 1e geworden in de rubriek, 1e bij de Volwassen Cobs en 2e bij de Sectie. Ook nog eens 1e bij Bestgaande en 1e bij Kampioenschap gebruiksrubrieken. Ook had de jury interesse in mijn pony en dan kom in op de RK en vinden de juryleden het maar een 'pony'tje'. Nou ik ga volgende keer wel naar een keuring met een Engelse jury want de reacties zijn dan veel beter :P

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:07

dion1anouk schreef:
Maar volgens mij vroeg Sanne of het wel verstandig was om te gaan voor het bestgaand in Kootwijk!

Haha het onderwerp verandert een beetje :P

Maar inderdaad. Ik ga lekker naar Kootwijk en waarschijnlijk zal ze nog beter lopen dan in Houten want toen had ze al 2 dresuurproeven + 45 minuten losrijden en de keuring gelopen. Haha.
Ik ben wel aan het twijfelen of ik er nog ijzers onder wil doen want ze is erg bang te strekken op gras, bang dat ze uitglijdt, maar ze is ook bang van de smid.. Moeilijk dillema dus :+

Ik zal trouwens ook eens contact opnemen met die denktank. ;)

Haha vraagje: Waar kan ik dat vinden :P

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:19

rienne schreef:
ik vind dat het stamboek zelf ook wat meer mag promoten over de C en D zoals het magazine staat vol met A en B en NWR met misschien 1 pagina voor de C en D samen...

Ik ben het hier mee eens.
Bij mij op de vereniging rijden zo'n 15 Welsh cobs, springen/dressuur/mennen van B tot ZZ. Maar ik denk dat alleen ik weet dat er zoiets is als Bestgaande rubrieken op de keuring zijn. Veelal wordt er gedacht; 'ach ik ga toch niet fokken dan hoef ik ook niet naar de keuring'.

Ik ben het er ook mee eens dat er veel meer aandacht wordt besteed aan A'tjes en B'tjes dan aan Cobs. Is er zoiets als een rassendefilé worden er altijd A'tjes en B'tjes gevraagd ; dat is zo schattig met die kindjes erop. Misschien nog niet bekent bij het bestuur maar er zijn meer secties hoor.. Naar mijn mening verdienen die allemaal een gelijke 'behandeling' en ook de Cobs moeten dus gepromoot worden. Het zijn super paardjes met een doorzettingsvermogen van weet ik veel hoe groot en met een beetje trainen heb je ze super aan het lopen. <3

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:30

kijk met jou kunnen we praten haha :D

ik heb dat in andere topics ook als eens gezegd met iets meer trainen en tijd kan je met een cob idd heel ver komen maarja tegenwoordig kunnen mensen niet zo heel erg goed tegen commentaar en dus hebben ze geen zin om moeite te doen hihi

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 23:18

Wat ik me trouwens net bedenk:
Bij de kleine maat winnen er meestal A'tjes, ik vind dat eerder kleine Cobs en B'tjes kleine NWR's. Bij de grote maat verliezen de Cobs met als reden dat het geen dressuur/sportpony's zijn, dan zou dat toch ook het geval moeten zijn bij de kleine maat. :S

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 22:16

Super pony; Zeeuwse Reserve Kampioen L2 dressuur! en dat met een Welsh Cob :P

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 02:00

Wow, gefeliciteerd, jij en je Welsh Cob *\o/* Goed gedaan! *\o/*