welsh geschikte kinderpony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:17

Welshjes in het algemeen weet ik niet. Ik denk dat het vooral het karakter is ;)

Mijn eigen oude welshje is in ieder geval zeer gelieft bij de kinderen, hier zijn er een hoop kinderen helemaal weg van haar. Zelf zou ze tegen een kindje nooit eigenwijs en koppig doen, wat ze bij mij wel doet :+
Zoals ik haar met kinderen ken is ze echt superlief. Een keer kwam een meisje van 2 die echt dol op haar was een afscheidskusje geven omdat ze naar oma moest en ze kon er niet zo goed bij. (mijn poown is een D, dus best groot) Toen deed ze haar hoofd naar beneden, zodat het meisje dat onder haar neus stond net bij haar neus kon om er een handkusje op te geven. En verder heeft ze ook nog nooit een boze blik getrokken naar een kind. & ze sleurt ze niet mee naar het eerste het beste grashalmpje. (waarom ze dat bij mij wel doet geen idee :+ )

Maargoed, ik denk dat een welsh opzich wel als kinderpony kan, uit mijn ervaring met mijn welsh. Je moet gewoon goed in het rond kijken, of er een pony is met het juiste karakter enzo. Mijn welsh is ook heel knuffelig en houd van aandacht, maar ik weet niet hoe dat is in het algemeen.

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:47

Zelf heb ik een welsh pony die inmiddels 30 jaar is. We hebben deze pony al vanaf dat ze drie was en nadat ze een jaar later beleerd werd, hebben mijn broer en ik er heel veel plezier aan beleeft.

Mijn ervaring met deze pony is dat het een pittig pony was voor toen we nog jong waren. Ze kon schrikken van elk blaadje en elke beweging in haar omgeving, maar we hebben hierdoor ook heel veel van haar geleerd. Ze was behendig qua groote, voor ons als kinderen destijds, waardoor we haar toch "aankonden". Dit pittige was eigenlijk alleen tijdens het rijden wat daarnaast konden we echt alles met haar en ze was altijd heel eerlijk. Er zijn heel wat vlechtjes, poetsbeurten en alle andere dingen die je kunt bedenken die kinderen met pony's doen gebeurd en daar had ze alle geduld voor. Ze is er nooit op uit geweest om ons eraf te gooien, maar ze was jong en had veel energie. Dit maakte ook dat je haar voor van alles kon inzetten dressuur, springen, buitenritten. We hebben haar meegehad op ponykamp en ze was ondanks dat ze niet groot was altijd heel snel en super slim. Naarmate ze wat ouder werd en meer meemaakte werd ze steeds rustiger en toen wij te groot werden hebben nog heel veel kinderen er met veel plezier op gereden. Ook toen bleef ze ondeugend, maar op een leuke manier. Zelfs nu ze 30 is en hier en daar wat klachten heeft, kijkt ze nog heel ondeugend uit haar ogen en weet ze precies wat ze wel of niet wil. Verder vind ik dat de welsh pony hele taaie dieren zijn die veel meer kunnen hebben dan hun sierlijke uiterlijk in eerste instantie doet vermoeden. Zo staat mijn oude beestje (op een enkel regenachtig nachtje na) 24 per dag buiten.

Alles met alles vind ik de welsh een super ras waar je als kind alle kanten mee opkunt. Ze zijn sierlijk maar gehard en er zit veel pit in waardoor je er jaren mee vooruit kan.

rienne

Re: welsh geschikte kinderpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:10

ik heb een 19-jarige welsh a merrie zeer lief durf ik alle soorten kinderen mee op pad te sturen. deze is alleen niet zadelmak maar je kan er wel vanalles mee doen

OneLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:13

Ik ben ook begonnen met een welsh. ik heb er veel van geleerd. Maar niet alle welsh pony's zijn kinderpony's ;)

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:23

Ik zou het eigelijk niet doen. Mijn welsh is heel erg druk
en schrikt vaak. Misschien kan je beter voor een kleinere haflinger gaan
of een kruising van iets..

Succes!

gohya

Re: welsh geschikte kinderpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:27

Vele rassen kunnen een kinderpony zijn,tis maar net hoe het karakter is.Zo zeggen ze dat de appaloosa zeer mens lievend is.