Mijn eigen oude welshje is in ieder geval zeer gelieft bij de kinderen, hier zijn er een hoop kinderen helemaal weg van haar. Zelf zou ze tegen een kindje nooit eigenwijs en koppig doen, wat ze bij mij wel doet

Zoals ik haar met kinderen ken is ze echt superlief. Een keer kwam een meisje van 2 die echt dol op haar was een afscheidskusje geven omdat ze naar oma moest en ze kon er niet zo goed bij. (mijn poown is een D, dus best groot) Toen deed ze haar hoofd naar beneden, zodat het meisje dat onder haar neus stond net bij haar neus kon om er een handkusje op te geven. En verder heeft ze ook nog nooit een boze blik getrokken naar een kind. & ze sleurt ze niet mee naar het eerste het beste grashalmpje. (waarom ze dat bij mij wel doet geen idee

Maargoed, ik denk dat een welsh opzich wel als kinderpony kan, uit mijn ervaring met mijn welsh. Je moet gewoon goed in het rond kijken, of er een pony is met het juiste karakter enzo. Mijn welsh is ook heel knuffelig en houd van aandacht, maar ik weet niet hoe dat is in het algemeen.