Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dide schreef:Ze is uit 1991, dus 19 jaar oud. Zoals wij (de veearts en ik) kunnen zien is er niets aan haar uier. Ze geeft wel melk, als ze bij een veulen in de wei staat en probeert het veulen dan ook echt af te pakken.
Als ik een veulen fok dan is het voor mijzelf, ik kan (helaas) geen welshcob dekhengst vinden die ik goed genoeg vind die natuurlijk dekt. Daarom ben ik ook bewust naar andere rassen aan het kijken.
. Buiten is ze onwijs fijn, ik kan met haar alleen naar buiten maar ook in kleine en grote groepen en de functie als leiderspaard is haar op het lijf geschreven! Helaas kan ze minder goed met andere paarden, waarschijnlijk omdat ze voordat ze bij mij kwam een aantal jaren alleen heeft gestaan. Ze is extreem onderdanig, en paarden die nog onderdaniger (behalve veulens en oudere/zwakke paarden) zijn die terroriseert ze eigenlijk. Ze voelt zich dan ook niet thuis in een grote kudde, maar een kleine is meestal geen probleem. Voor de rest is ze erg nieuwsgierig, ze probeert graag nieuwe dingen uit.
: