Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IcePrincess schreef:Welke fokkers zijn dat? Ben ik wel erg benieuwd naar, volg het in nederland enkel wat sectie B hengsten maar ben hier verder niet heel bekend.

. Fok met een andere splash en de kans op luide aftekeningen is aanzienlijk groter, maar ik denk dat het dan vooral die volgende generatie is die meer wit zal fokken. Zoals het voorbeeld wat ik eerder in dit topic gaf.
. Sectie B zijn de uitbundig getekende die ik tot zover heb gevonden allemaal op 1 hand te tellen. Erg jammer want ik wil graag een vierspan spookkopjes
. IcePrincess schreef:Perlino met Sabino, dat moet Willie Wortel zijn? Met een fantastisch splash sabino buckskin merrieveulen dit/vorig jaar![]()
Heb je de hengst al eens met een merrie met blauwe ogen gefokt?
Ik durf te wedden dat Willie Wortel ook Splash draagt en niet alleen sabino, weet ik eigenlijk vrijwel zeker. Fok met een andere splash en de kans op luide aftekeningen is aanzienlijk groter, maar ik denk dat het dan vooral die volgende generatie is die meer wit zal fokken. Zoals het voorbeeld wat ik eerder in dit topic gaf.
Liefhebbers zijn er absoluut. Vooral kinderen zijn er ook gek op merk ik, en als je ook ziet voor hoeveel meer ze verkocht kunnen worden....
zitake, ik weet toevallig een hele mooie welsh A merrie te koop die erg veel van Lodewijk weg heeft. Sectie B zijn de uitbundig getekende die ik tot zover heb gevonden allemaal op 1 hand te tellen. Erg jammer want ik wil graag een vierspan spookkopjes
.
IcePrincess schreef:Welke fokkers zijn dat? Ben ik wel erg benieuwd naar, volg het in nederland enkel wat sectie B hengsten maar ben hier verder niet heel bekend.
.
amyz schreef:wel tussen namen en karakter
die van mij heette eerst Peter Pan, maar zag dat niet echt zitten dus heb m Biscuit genoemd (naar Seabiscuit) en valt me toch af en toe op dattie minstens zo relaxed is als dat Seabiscuit zou zijn geweest... alleen wat minder touchy.
. Maar voor zover hij zelf weet heet hij Dikkie ook al is hij het grootste gedeelte van het overtollig vet al kwijt.
. 

.
patrick76 schreef:doet ze dat aan de hand van de vorm van het hoofd of aan de kruinen in het haar?
IcePrincess schreef:regtur, ben heel benieuwd naar de komende veulens. Fokt hij zelf trouwens ook groot?
Jammer dat ze niet zo bezig zijn met correcte benaming van de kleuren/witpatronen, dat maakt het gerichte fokken wat makkelijker want het verschil is toch best duidelijk te zien als je weet waar je op moet letten.