Gedragskenmerken ed van Welsh Cob

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:28

Ik heb zelf een welshcob en zij is vaak erg nukkig naar vreemde mensen. Als je haar eenmaal aan het halster hebt is het echt wel een schatje. Ze wil wel vaak alles in de gaten houden. Ook als ik alleen naar buiten ga probeert ze in volle galop terug naar huis te rennen. Dat moet je dan echt aan kunnen. We is ze best dominant maar naar bekende is ze echt een schatje.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:54

De Welsh Cob die ik rijd kun je wel een beetje eenkennig noemen denk ik, maar dat kan ook wel komen doordat hij nog steeds wel bang is (heeft zijn hele leven op het land gestaan in een kudde, is nooit wat mee gedaan).
Verder wil hij heel graag voor je werken en hij is (als hij je kent) erg lief en aanhankelijk.
Tijdens het poetsen en opzadelen kan ik hem gewoon los laten staan! Hij staat stil, kijkt wat om zich heen en dat was het dan!
Verder is het wel een rijtypische Cob, dus (voor mijn gevoel) niet héél veel knieactie.
Nieuwe dingen zijn in het begin altijd verschrikkelijk eng, maar als hij het eenmaal snapt doet hij het ook gewoon altijd.
Hij heeft wel de neiging om wel te lopen als hij het al te spannend vind worden.
Zo was hij doodsbenauwd als ik ging doorzitten >;).
Ik vind het wel een super pony, en ik wil eigenlijk niet meer zonder cob...
Nog even voor de verdere informatie: Ruin, 4.5 jaar, half jaar onder het zadel en tuig en gaat echt super! (:)

boris4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:17

Vlinder32 schreef:
Ik heb sinds kort een welsh cob hengstje van 1,5 jaar en vind het leuk om ervaringen uit te wisselen over gedrag en opvoeding van de Welsh cob.

Mijn hengstje is heel erg lief en aanhankelijk, maar erg ongeduldig (schrapen met voorbenen), weet niet of dat vaker voor komt bij welsh?.

Wat zijn nu typische gedragskenmerken van de welsh cob?
Hoe ervaren jullie ze met het rijden? En hoe vinden jullie ze rijden, comfortabel, betrouwbaar, vlot?

Tevens vroeg ik mij nog af of Welsh cob onder koud of warmbloed valt (of iets anders).

Ik zou het erg leuk vinden om meer te weten te komen over dit ras (alleen Welsh cob type) !

mijn welsh is vier en is ook ongedulig alleen tijdens het poetsen! hij is heel aanhankelijk. ik heb echt een hele goede band met hem en dat is heel belangrijk. ik denk dat het komt doordat hij niet is ingereden en ik daarom heel veel tijd in verzorgen heb gestoken. ze hebben regelmatig verandering nodig verder zijn het fantastische dieren en ik ben gek op hem!