Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kylenniekje schreef:Er is dit jaar in Belgie een cremello kleurige connemara hengst (1.47m) goedgekeurd uit een super sportstam. Dan heb je altijd een palomino kleurig veulen.
Hij staat in NL ter dekking bij Henk Breunis
creabea schreef:@marjolein: die cremello is goedgekeurd bij het belgische palomino studbook, 4 april jl. Staat ter dekking bij fam. Breunis die ook Knock Out ter dekking hebben. Er zit netjes een dekboek bij.
Ik heb m daar gezien en het is echt een gave hengst. (hij is namelijk van mij geweest)
stalmiracle schreef:Ja dat is ook zo, maar als ik naar de beschrijving kijk van haar wil ze een wat robuustere pony en de nwr's zijn dat niet echt.
-Bredere borst
-robuuster veulen met korter breder hoofd
-dressuurtype
-zwaardere hals
-liefst geen vos hengst
Als ik naar al die punten kijk, kom je op een wat robuustere maar toch chique pony terecht en dat is dan toch echt de welsh part bred, maar nogmaals de forrest hengsten vind ik zeker niks onder de part breds doen.
kwa sektie nwr vind ik klein roderijs cocktail wel een mooie hij heeft dus wel een kort edel hoofd.
ook vond ik hem wel goed gebouwd kwa bot, dus geen iele pony.
hij is niet lang in de rug en toen ik hem zag vond ik hem ook best compact mooi vierkant.
kwa hals is hij wel chique, maar als je er een brede hals op wilt moet je naar de part bred of de forrest.
onder roderijs cocktail
dan de volgende die ik zeker goed bij je pony vind passen is Winston de nwr hengst.
in het welsh clubblad stond ook dat hij eigenlijk de beste draf had, maar dat heidehofs don diego die titel had gewonnen, omdat die net ietsje luxer was als winston.
kwa draf vond ik winston even goed of zelfs beter op bepaalde momenten alhoewel ik ook gek ben op heidehofs don diego, maar dat is een vos en dat wil je liever niet.
Winston is bruin sabino.
Winston vind ik wel een breed en compact hoofd hebben.
kwa bespiering zit het ook goed met hem, want het is echt een stevig correct en vierkant gebouwde pony.
ook heeft hij vergeleken bij heel veel nwr hengsten een best zware hals.
en het is een kort gelijnde pony.
zie hem hieronder.