Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Voor zilver zijn haar manen te donker en te grijs. Bij bruin zilver worden de uiteindes blond, bij de wortels blijft het over het algemeen donker maar vaak kleuren die ook licht.
Citaat:Maar naast dat ze bruin roan is is ze ook splashed white, het gen wat voor grote witte aftekeningen kan zorgen. Alleen SW en Frame Overo geven blauwe ogen, en die laatste komt niet voor bij welsh ponies.
Jouw pony heeft het in een zeer minimale vorm, enkel het blauwe oogje dus. Als je met haar zou fokken moet je dus niet vreemd opkijken als er ineens een veulentje met een wit hoofd uitkomt .
Citaat:Maanoog staat wel errug stoer!!
Citaat:Zou het dan echt geen zilverappelBRUINE roan kunnen zijn.....ik zie ook donkerdere sokjes bij deze pony..
Onze kwpn-er is ook zilverappelbruin, zijn vacht is voskleurig maar zijn manen kleuren donkergrijs (incl. zwarte benen)
[edit]
Hoe oud is deze pony?
Onze kwpn-er kleurde pas rond zijn 2e naar zilverappelbruin, daarvoor leek het een gewone vos..maar langzamerhand kleurden zijn manen steeds donkerder en werden zijn benen zwart.
Zou het dan echt geen zilverappelBRUINE roan kunnen zijn.....ik zie ook donkerdere sokjes bij deze pony..
Citaat:Hmmm, mooeilijk
Op 't eerste gezicht vind ik haar vosroan en ik vind de manen, zoals ze er uit zien op de foto, in het vos-roan beeld passen.
Maaarrr, als die sokjes inderdaad zwart zijn en niet donkerbruin, dan moet het haast wel zilverappelbruin-roan zijn.
Leuke pony
.
.
IcePrincess schreef:Het zwart komt niet voorbij de vetlokken, maar het zit er wel -> wild bay
De grijze manen heb ik op de eerste pagina een voorbeeld van geplaatst, dat komt vaker voor bij bruin roan en zie je vooral veel bij trekpaarden.
niet om vervelend te zijn maar vind het interessante discussie.
niet om vervelend te zijn haha hij is wel lichter in de manen maar ik vind hem niet typisch zilverappelbruin als ik kijk naar het geheel en zijn vachtkleur e.d. Deze is naar mijn ervaring/inzien *whatever haha* veel roder. Maar niet om vervelend te zijn ofzo ik zeg gewoon even wat ik denk 

is het geen bruine?
.
.
.
)
erg he haha 

Zamora schreef:Ik ben benieuwd naar meer foto`sEn inderdaad zilverappels kunnen in de begin jaren nog goed verkleuren
@themuisje: die pony is idd overduidelijk vos, maar je hebt hier ook diverse kleurmogelijkheden in, er is niet maar 1 variant DE kleur voor vos.
maar toch vind ik de pony van de ts meer bruin snapje ?
ik begin toch wel heel erg benieuwd te worden.