Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
patrick76 schreef:Denk dat het inniatief erg goed is. Het is moeilijk en zeker voor een nieuwe club om bestuurleden te vinden die de kar willen gaan trekken. Ik denk dat het dan niet verkeerd is dat er mensen opstaan die meer ervaring hebben in bestuurszaken en in dit geval in de fokkerij, showerij etc. Als ik de bestuursleden een beetje ken zulen zij zeker alles in het werk stellen om er een gezonde vereniging van te maken en proberen om op tijd voor nieuw bloed te zorgen in deze vereniging. Heb het vermoeden dat het bij deze club niet zo zal zijn dat er jaren (lees 10tallen jaren) de zelfde bestuursleden aan het roer staan.
BlackDevils schreef:Het is inderdaad een leuk intiatief maar zoals Joost al zegt heeft er een redelijk gevestigde orde zitting genomen in het oprichtingscommité. Dit kan een groot voordeel zijn met alle kennis die ze meenemenmaar anderzijds zijn ze misschien ook al een beetje vast geroest in hun manier van denken en het aandragen van nieuwe ideeën.
Een forum als deze zou ook een goede aanvulling zijn op de site. Het werkt toch erg makkelijk bij de informatie-uitwisseling en discussie en geeft een grotere mate van betrokkenheid.
Wat dat betreft zou JWN een voorbeeldfunctie kunnen hebben en misschien een adviserende taak richting de stamboeken.
De fokkerij zal toch vooruitstrevend moeten blijven (wat het in oorsprong ook was) maar ik vind het op dit moment behoorlijk consoliderend ondanks goede initiatieven die er vorig jaar genomen zijn maar helaas de grond in geboord door de gevestigde orde.
Maar ik kan me amper fokker noemen, laat staan rasfokker. Dus ik weet niet of ik thuis hoor in deze club.
Ik volg het met interesse.
PeeWij schreef:patrick76 schreef:Denk dat het inniatief erg goed is. Het is moeilijk en zeker voor een nieuwe club om bestuurleden te vinden die de kar willen gaan trekken. Ik denk dat het dan niet verkeerd is dat er mensen opstaan die meer ervaring hebben in bestuurszaken en in dit geval in de fokkerij, showerij etc. Als ik de bestuursleden een beetje ken zulen zij zeker alles in het werk stellen om er een gezonde vereniging van te maken en proberen om op tijd voor nieuw bloed te zorgen in deze vereniging. Heb het vermoeden dat het bij deze club niet zo zal zijn dat er jaren (lees 10tallen jaren) de zelfde bestuursleden aan het roer staan.
Patrick dit is nu precies de spijker op zijn kop. Idd na het oprichtingsjaar zal het bestuur terug gebracht gaan worden naar 5 leden. Het meerendeel van de huidige bestuursleden zal dan terugtreden en andere laten besturen. Het huidige bestuur is idd zeer ervaren, zowel op fokkerij als op bestuursgebeid. Deze mensen zijn heel hard nodig om de grote lijnen aan te brengen en de contacten met sponsors en beide stamboeken goed te organiseren!
Maar heb je jezelf al opgegeven als lid?
BlackDevils schreef:Weer 40 jaar ervaring er bij...
patrick76 schreef:40 jaar is natuurlijk beetje overdreven. eerste welsh gekocht toen ik 15 was, dus zit er inmiddels wel weer 17 jaar tussen en de laatste jaren niet onverdienstelijk al zeg ik het zelf.