Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Melanie5 schreef:Vivana: waarom voer je zemelen? Als er 1 nutteloos voer is, is dat het wel. Er zit niets in, de mineralen verhouding in zemelen is zo scheef als wat. Het haalt de balans tussen calcium en magnesium in de war.
Daarnaast vind ik je verdeling ruwvoer/krachtvoer verkeerd. 2 kilo voer en maar wat plukjes hooi? Ik zou dat eens gaan omdraaien. De reden dat hij naar voer zoekt in een stro stal is omdat hij te weinig ruwvoer binnen krijgt.
vivana schreef:Nou heel simpel,waarom zemelem..Fellow eet zich klem als hij de kans krijgt, vandaar zemelen en wortels omdat daar dus niks inzit.En je moet GOED lezen...géén 2kg krachtvor PER DAG dat is nog geen kilo! (een kiloschep meusli weegt geen kilo).Te veel hooi daar krijgt hij zo'n dikke hangbuik van en dat is geen gezicht voor een pony die dagelijks onder 't zadel bereden wordt.
Dus helaas voor mijn pony geen stal met stro en niet te veel hooi.
(in tegenstelling tot onze sportpaarden, die sttan op sportbrok,meusli en stro en veel hooi).
Vinden jullie hem er slecht uitzien?? Zo is ie nog steeds....voor mij niet dikker
regtur schreef:bedankt voor je antwoord! Dan gaan we dat maar niet gebruiken!
BlackDevils schreef:regtur schreef:bedankt voor je antwoord! Dan gaan we dat maar niet gebruiken!
Dat lijkt me inderdaad niet onverstandig.
Gebeurt het uberhaupt wel eens dat er een dopingcontrole gehouden wordt met een keuring?
Het kan als ik over het bestaan van dit soort voeders hoor misschien niet onverstandig zijn.
Je kunt met verboden middelen natuurlijk een paard op velerlei manieren beter voor stellen dan het werkelijk is.