Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zitake schreef:zonder iets van keuringsresultaten ofzo die heel goed waren, zou het wel wat aan de hoge kant zijn.
BlackDevils schreef:zitake schreef:zonder iets van keuringsresultaten ofzo die heel goed waren, zou het wel wat aan de hoge kant zijn.
Keuringsresultaat maakt voor mij niet uit voor wat ik van een pony/paard vindt.
BlackDevils schreef:zitake schreef:zonder iets van keuringsresultaten ofzo die heel goed waren, zou het wel wat aan de hoge kant zijn.
Keuringsresultaat maakt voor mij niet uit voor wat ik van een pony/paard vindt.
Emilion schreef:Tot in zekere zin heb je gelijk.
Maar een goed keuringsresultaat is wel belangrijk als je als doel hebt hem op te fokken en hem voor de hengstenkeuring te doen.
Een hengstveulen met een 2e premie heeft, naar mijn mening, minder kans om goedgekeurd te worden dan een hengstveulen met een 1e premie op zak. Of hij moet zich ontzettend mooi ontwikkelen, dat kan natuurlijk.
PeeWij schreef:Als het echt zo een goed veulen was, hadden ze hem zelf wel opgefokt of al eerder verkocht voor de opfok.

PeeWij schreef:Dit hengstveulen is aangekocht door mensen met heel veel inzicht in de fokkerij en meerdere goedgekeurde hengsten.
Saray schreef:PeeWij schreef:Dit hengstveulen is aangekocht door mensen met heel veel inzicht in de fokkerij en meerdere goedgekeurde hengsten.
Gaan die mensen hem zelf opfokken of is ie voor de handel?
Misschien heb jij je goede hengst veulen dan wel te goedkoop verkocht!
Vraag: Wat is dan wel een reële koopprijs voor het veulen van de TS???
regtur schreef:Al onze hengstveulens zijn dit jaar verkocht voor 350,00 euro, de betere fokken we zelf op, dan lopen we niet het risico dat ze verdwijnen.
300,00 is echt wel minimaal wat een veulen op moet brengen, denkend aan registratie, dekgeld en dan niet te vergeten het onderhoud van de merrie.

regtur schreef:Al onze hengstveulens zijn dit jaar verkocht voor 350,00 de betere fokken we zelf op, dan lopen we niet het risico dat ze verdwijnen.
300,00 is echt wel minimaal wat een veulen op moet brengen, denkend aan registratie, dekgeld en dan niet te vergeten het onderhoud van de merrie.