[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimm4

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:44

Welke c? @inowa?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:13

Mijn eigen C die ik sinds november heb.
New Challenge Garcia

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:47

Ik ben er als fotograaf aanwezig :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 00:32

PaysBas schreef:
Sorry dat ik een tijdje afwezig ben geweest. Super druk met alle 4voeters, inschrijving voor keu.ringen. Het veulentje is geweldig en we zijn heel, echt heel blij met haar. Het is een schitterend ding, een lekker ding! Zoals het er voorlopig uitziet is het een valkje met een zwarte aalstreep, geen wit brilletje om de ogen ook geen lichte kleur.
Moet nog steeds een foto uploaden zie ik tot mn grote schande.... Hopelijk vanavond de tijd om dit te regelen inmiddels wel schitterende foto's gekregen.
Chary_xX; Van harte gefeliciteerd met jullie veulen, die van ons springt als een kikker in het rond!

Ik ben even weinig actief geweest en ben nu wel nieuwsgierig naar jouw veulen met zo'n aparte kleur.heb je er een foto van en wat zijn de afstammingsgegevens?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:19

VivanHesen, ben je ook in Tolbert ?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:07

En in Utrecht :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:29

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:07

regtur schreef:
Perlinoveulen, gelukkig lijkt het zicht erg mee te vallen.
[ Afbeelding ]

[img][http://www.mijnalbum.nl/Foto-OI8FLXHC.jpg/img]
zo kijkt ze als ze de stal uitkomt, maar ze is nu zover dat ze niet meer ergens tegen aan loopt.

is dit merrietje voor de verkoop

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:11

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:12

Weet iemand waar ik kan vinden voor welke datum je je pony in moet schrijven van de keuring van Sevenum? Ben de hele site aan afspeuren maar kan niks vinden :')

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:28

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:12

Dank je wel Nicole *D
Het is een heerlijk diertje. Geeft al netjes voetjes en het halstertje omdoen gaat ook al heel goed. Ze laat mams wel achter haar rennen in de wei. Echt een avonturiertje in het weiland. Zoals ik het nu zie denk ik dat ze valkkleurig blijft.
Doen jullie aan de keurin.gen mee voor de ukkies?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:58

Vandaag is Purdey precies drie weken over tijd. Nog geen tekenen van een naderende geboorte :(
Dit weekend wel kans op twee.merries.die.door de eerste drie weken heen zijn na het dekken. Mijn cob merrie en een a van een vrirndin. Beide zijn gedekt door Damon.
Reality moet ook binnenkort hengstig worden. Zij gaat bij Cadan. Haar veulen groeit als kool en lijkt haar kleur te houden.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:11

Paybas: Ja, Ik heb mijn merrie apart, veulentje apart en de jaarling apart, De eerste nakomeling van mijn merrie komt ook naar Tolbert dus doe ook mee aan de fokgroep in Tolbert ...

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:37

Tolbert weet ik nog niet zeker, ik wil wel heel graag, maar ik weet nog niet hoe ik zit met een andere verplichting dat weekend :( Voor de rest ben ik in definitief in Utrecht, Sevenum en Heteren. Hellendoorn valt gelijk met Vrouwenpolder, vanwege eerder gemaakte afspraken ben ik dan in Vrouwenpolder. Oostermoer is ook nog niet definitief, want ik ben dan eigenlijk weg met een jeugdkamp.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:05

Ik hoop het Vivian ... zou leuk zijn als er foto's gemaakt werden van de fokgroep ...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:38

Hebben het veulen niet ingeschreven voor de keuring, begin er nu een beetje spijt van te krijgen...
Dat is dan een hele organisatie Chantall wat je meeneemt.

Zag hele mooie en leuke foto's van jouw hand Vivian op de facebook pagina van Ysselvliedt staan. Je kan jezelf niet opdelen... Zijn er dan afgezien van jou nog verder bekwame fotografen aanwezig bij de keuringen in het oosten?

Rivendell; Dank voor de leuke reactie op Facebook!! Dat wordt dan een druk weekend met 2 potentiële moeders.

Regtur: Je hebt ook een zeer mooie collectie nieuwe veulens erbij! Alles goed met Joep en zijn nieuwe vriendjes en vriendinnetjes. Heb ik je vraag via de link goed beantwoord?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:50

Ach het is leuk PaysBas ! En ben maar wat trots op mijn garde :-)

Waarom het veulen niet ingeschreven dan ?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:58

Thja.... Prio is de merrie. Maar ja nu het veulen met de dag mooier wordt vind ik het jammer dat we haar ook niet laten deelnemen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:55

Hier geen sevenum en ook geen tolbert helaas, wel probeer ik naar Gasselte te gaan, maar merrie nog in duitsland dus nog niets getraind. Hopelijk kan ze alsnog voor stamboekopname.
Mss nog een jaarling showen, maar dat zien we nog wel

3jarige wil ik ook inschrijven voor de dragon show.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:00

Gasselte is tegelijk met de Groningse Kampioenschappen, wel jammer.
We gaan wel met meerdere pony's naar Tolbert voor de Welsh-cup.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:07

Cemlys: Ik wil dit jaar voor het eerst ook mijn garde mee nemen naar de Dragon show ... Is dat verder een leuke dag ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:10

Elfje klopt, vandaag maar beperkt ruimte en met de trailer op pad ipv met de vrachtwagen, want die moet naar de kampioenschappen ;), tolbert heb ik helaas de dag erna mijn eindexamen, dus dat is geen strak plan denk ik zo

Chantall: ik ben nog niet eerder naar de dragon show geweest, dus ook hier een uitproberen, maar ik ga er vanuit dat het wel een leuke dag wordt :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:33

keona schreef:
regtur schreef:
Perlinoveulen, gelukkig lijkt het zicht erg mee te vallen.
[ Afbeelding ]

[img][http://www.mijnalbum.nl/Foto-OI8FLXHC.jpg/img]
zo kijkt ze als ze de stal uitkomt, maar ze is nu zover dat ze niet meer ergens tegen aan loopt.

is dit merrietje voor de verkoop

Dat kan ik nog niet zeggen. Het hangt ervan af wat er nog geboren wordt. En er hebben al meer mensen naar gevraagd.
Ik wil haar graag samen houden met nog een merrieveulen, maar als er geen meer bijkomt, dan kan het zijn dat ik haar wel verkoop. Maar dit speciale veulen gaat niet zomaar ergens heen. Ze is zo aanhankelijk.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:46

Pays bas, @ ja , maar ik had haar ook al op FB voorbij zien komen. Mooi veulen, ik denk ook uit het lijntje van Belle als ik het zo zie. De valkkleur zou dan bij Damon wegkomen. Ik betwijfel wel of ze valk blijft. Wij hebben ze ook wel zo gehad, zonder bril, die toch schimmel werden. Maar de kwaliteit hangt niet af van de kleur. :) Met Joep gaat het heel goed, hij is al zo groot tov zijn weidegenootjes. Ook het andere hengstveulentje doet het goed, een prachtig type. Gisteren is het valkveulen voor het eerst de wei opgegaan. Altijd een spannend moment: zien ze de draden, stoppen ze voor de sloot, gaan ze niet naar de verkeerde moeder? gelukkig ging het prima, en van onze veulens is zij totnogtoe de beste beweger. Wat een actie, en gelijk een front erop.
Met wat aanpassingen aan de omheining om wat extra veiligheid in te bouwen, willen we dit weekend ook het perlinoveulen in de wei doen. Ik denk wel dat haar zicht wat minder goed is, maar op een sombere dag zoals vandaag, ziet ze en reageert ze net als alle andere veulens. Ik vind het wel spannend, maar een keer moeten we het toch proberen.