Mijn oom heeft Friars Red Dragon enkele jaren op stal gehad en mee gefokt. Leuke, brave hengst met een goed karakter, staat goed in het type, maar mag meer laten zien in zijn beweging. Zijn zelf erg tevreden met zijn veulens.
Wat een leukerd! Valt me wel op dat er wel enorm veel veulens geboren worden met van die hele grote witte hoofden. Laatst ook al bij 6 veulens gekeken, er heeft er maar 1 een normaal blesstreepje. De rest heeft allemaal van die witte hoofden. Bij jou veulen R, zie je echt dat die om het oog heen gaat. Is nog apart ook. Moest wel even draaien
Ik begin te twijfelen of purdey nog drachtig is. Als ik haar buik vergelijk met hoe die van reality was, heeft ze erg weinig buik. Ze zou drachtig moeten zijn van een cob, dus zou je een aardige buik verwachten. Heb net zelf opgevoeld en zat er tot mijn oksel in en ik voel niets. Het zou heel diep kunnen liggen maar ze is dus niet dik. Uier is wel vol, maar veulen van vorig jaar is vrijdag pas gespeend, dus dat uier was al vol. Ze is op drie weken gescand en was drachtig. Ze is lang heel dik geweest, maar nu lijkt ze dus dunner. Ze loopt wel op het land, maar alleen een paar uur per dag. Mocht ze vergooid hebben, had ik het moeten vinden. Morgen bel ik de veearts om te checken, zodat ik niet voor niets zit te wachten. Iemand nog ideeen hier over?
Ze kan na de eerste 3 weken ook de dracht gestopt hebben. Ik scan altijd rond 28 dagen nog eens en vaak nog een keer rond 50 60 dagen. Als het vruchtje gewoon heel klein is wordt het geresorbeerd. Dikte kan een vorm van schijndracht geweest zijn. Als je niets voelt lijkt het me sterk.
Vraagje; wat moet er gereden worden bij de rubriek bestgaande rijpony kleine maat? En zit er bij de kleine maat nog een leeftijdslimiet aan voor de ruiter? Heb geen ervaring met deze rubriek op de regionale keuring
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 20-05-14 22:14
Foto is gedraaid. Ik vind haar schraal op de rug, maar de buik ziet er wel gevuld uit nog. Denk dat het goed is de dierenarts even te vragen. In januari was ze veel dikker gevoerd om het zo te zeggen.
cuneracobs
Geplaatst: 20-05-14 23:16
ik heb hiervoor maanden terug ook een andere foto gezien en dan zou je toch zeggen kan niet anders! maar ja je weet natuurlijk nooit ... zou zonde zijn. vergooien kan altijd natuurlijk..
persoonlijk weet ik niet hoeveel zo'n veulen nog van de merrie trek tot aan een week voor het veulenen. ben benieuwd.
Rivendell
Geplaatst: 20-05-14 23:32
Veulen is vrijdag gespeend en tot zondag.middag was haar uier vol. Daarna zakte het was af. Denk dat ze nog vrij veel melk gaf. Hoop echt dat er nog wat in zit. Heb mr zo verheugd op.dit veulen. Edit: zo is ze vandaag
Ik vind haar voor een hoogdracht ook schraal op rug en kont. Buik daarintegen ziet er wel drachtig uit, maar nogmaals voor een hoogdracht vind ik haar buik te klein.
Zou er ook een d.a bij halen. Onze merries zijn ook een stuk dikker in hoog drachtige staat. Vind haar in vergelijking met de eerdere foto's achteruit ipv vooruit gegaan.
Ik houd haar bewust schraal omdat ze in 2012/2013 heel erg bevangen is geweest. Ze staat beperkt op gras met graasmasker. Ze heeft nu minder buik dan een maand terig. Vee arts komt vanmiddag of morgen ochtend afhankelijk van hoe druk het vanmiddag is. Ben heel benieuwd. Zou echt baken als ze leeg is. Zeker omdat ze echt drachtig was. Als ze vergooid heeft kan dan alleen in de laatste paar weken. Maar dan nog had ik wat.moeten.vinden.
Waarom alleen de laatste paar weken? Ik heb er zat gezien met schijndracht (na verwerpen of dekken) en een drachtige buik en uier, alleen zat er niks in.
Mij lijkt ze eigenlijk niet drachtig, soms kom ik er wel dikkere tegen die niet drachtig zijn.. Maar hoop voor jou van wel, vind ze ook vrij smal bovenop, ben wel benieuwd wat de dierenarts zegt.