zitake schreef:Iemand die weet waar de hengst Criccieth Hywel op dit moment staat?
Stal Singelwoud http://www.everyoneweb.com/stalsingelwoud/
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
zitake schreef:Iemand die weet waar de hengst Criccieth Hywel op dit moment staat?
joostvangestel schreef:Hmm... ik zou Emrys Griffiths eerder een trendsetter noemen, niet bepaald een trendvolger. Die man had meer verstand van fokken dan wij samen in 10 levens bij elkaar krijgen.
Tja, de mooie lijnen van Helena. Hoe komt het dan dat Helena niet aan de door jou eerder gestelde voorwaarden voldoet dat ze uit een nest zou moeten komen van vele toppers? En waarom brengt Helena dan wel toppers, maar dan wel vooral van Weston Bestman?
joostvangestel schreef:En.. wat vind je van Carnalw Hyderus?
PeeWij schreef:zitake schreef:Iemand die weet waar de hengst Criccieth Hywel op dit moment staat?
Stal Singelwoud http://www.everyoneweb.com/stalsingelwoud/
joostvangestel schreef:Zo'n ouwe vent als ik kan die kleine lettertjes niet meer lezen
En als ik die kleine lettertjes lees, ga je wel aan een paar toppers voorbij met je statement
Revel Hibiscus geen kwaliteitmerrie? Ik ben benieuwd wat voor een ponies ik fok als ik 90 ben...
PeeWij schreef:Goh en met welke combinaties is Dobber en Roeters succesvol
joostvangestel schreef:PeeWij schreef:Goh en met welke combinaties is Dobber en Roeters succesvol
Alles kan omgedraaid worden. Springbourne Hyflyn was een van de eerste Springbourne merries in het land. Als Dobber Astrid niet had gehad, weet ik niet of we wel ooit van Hyflyn gehoord zouden hebben... En waar zou Harmony zijn zonder Revel Cymbol en Revel Hibiscus? Die 2 merries hebben samen 4 van de 5 landskampioenen geleverd voor Harmony. Een Fins gezegde komt hierbij "makkarassa on aina kaksi päätä", oftewel een worst heeft altijd twee uiteinden.
En laten we wel wezen, zonder de invloed van Revel Carreg, Revel Carefree, Revel Spring Song en Revel Jeeves was het met Springbourne ook nooit zo ver gekomen. Daarmee heeft Springbourne gebruik gemaakt van direkte nazaten van 4 van de 5 Royal Welsh kampioen merries die de Revel prefix droegen. En met name Carreg was meer een Revel pony die op de pony uit de laatste decennia van de Revel leek.
Niet iedere Springbourne pony past lukraak bij iedere andere pony. Er zullen toch wel aanvullende kwaliteiten van de andere kant moeten komen, wil het ook echt goed lukken.
zitake schreef:Penual mark komt ook uit revel jeeves en komt toch ook in behoorlijk wat afstammingen voor, dus gok dat die er ook wel tussenzit. Hier ook 2 keer Jeeves via Pendock legend en een keer jeeves via penual mark.
PeeWij schreef:zitake schreef:Penual mark komt ook uit revel jeeves en komt toch ook in behoorlijk wat afstammingen voor, dus gok dat die er ook wel tussenzit. Hier ook 2 keer Jeeves via Pendock legend en een keer jeeves via penual mark.
Penual Mark staat erom bekend dat hij hoog in de maat kan fokken. Dat is nog niet het grootste probleem, vind ik.
Legend kan een probleem geven in de achterhand. Ga maar eens opletten op de bekende "Legend types" je haalt ze er bijna allemaal uit waar Legend te veel in zit.
Voor alle duidelijkheid: voor beide geldt KAN geven
zitake schreef:die van mij heeft dan iig haar maat niet gekregen van P.mark, en ook haar achterhand is netjes dus valt bij haar wel mee.
Wat voor achterhand problemen geeft hij dan mogelijks, te weinig ondertreden, overbouwd, weinig kracht,...
zitake schreef:ik zeg ook helemaal niet dat het niet kan, enkel dat dit gelukkig niet het geval ik bij mijn merrie.
PeeWij schreef:regtur schreef:Kortom , dan zitten wij de komende jaren wel goed met ons nieuwe hengst( veulen). 4x Revel Jeeves.
En hoeveel keer is Revel Jeeves de vader van Pendock Legend in dit veulen? Hopelijk niet meer dan twee keer!
PeeWij schreef:zitake schreef:ik zeg ook helemaal niet dat het niet kan, enkel dat dit gelukkig niet het geval ik bij mijn merrie.
Maar het is wel belangrijkdat je dit soort dingen weet. Zeker met je hengstenkeuze moet je hier rekening mee houden. Dit is maar een geval wat we nu benoemen. Daarom moet je dus niet alleen de bloedlijnen weten maar ook hoe bepaalde lijnen zich houden in de combinatie. Niet alleen van je eigen dieren maar ook van bloedverwanten.
Trouwens gefeliciteerd met je verjaardag