[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:42

rienne schreef:
ik heb wel met een welsh cob eens kur op muziek gereden dit was op het horse event in 2008

Kon je daar een standaardkur voor gebruiken, of heb je hem speciaal laten schrijven? Een cob heeft toch ook andere gangen dan een rijpaard of bijv. NWR pony?
Zijn er ook wedstrijden? Ik heb me er nooit in verdiept, maar begin het wel leuk te vinden...

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:51

regtur schreef:
rienne schreef:
ik heb wel met een welsh cob eens kur op muziek gereden dit was op het horse event in 2008

Kon je daar een standaardkur voor gebruiken, of heb je hem speciaal laten schrijven? Een cob heeft toch ook andere gangen dan een rijpaard of bijv. NWR pony?
Zijn er ook wedstrijden? Ik heb me er nooit in verdiept, maar begin het wel leuk te vinden...

Die hebben we zelf samen gesteld! Best even met bezig geweest voor dat het allemaal klopte! We hebben stoere muziek gebruikt "No Limit"lekker stamp muziek paste prima bij de Cob! Succes met de Kur vind jullie pony echt tof!!!!

regtur

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:25

Leuk dat je zo "passende'muziek en uiteraard oefeningen kunt samenstellen.
Wij hebben dat ook laten doen. Maar Willie Wortel en Romy hebben nog niet veel geoefend. Een keer of 4.En hij vindt muziek en mensen en aandacht en applaus zo verschrikkelijk geweldig! Dan maakt hij zich eens zo groot en gaat dan, ongelooflijk. Maar ja, dat is niet altijd de bedoeling, dus zijn enthousiasme moet nog een beetje in goede banen geleid worden. Maar wat is het leuk dat er zoveel verschillende dingen met ponies gedaan kunnen worden.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:04

zitake schreef:
Kent iemand de hengst vierhoeks figo een beetje? Of kan iemand mij meer vertellen over deze hengst.

Een citaat van Ysselvliedt.com: Vierhoeks Figo, lichte vos v. Powys (NL) Shon m. Synod Jonquil. Terug van zijn avontuur in Engeland waar hij in 2009 op de Auric stud merries heeft gedekt. Ook is hij in Engeland twee keer geshowd hetgen resulteerde in een 1e en een 2e plaats. Laatste zoon in Nederland van de naar Uk geexporteerde Powys (NL) Shon uit de meervoudige kampioensmerrie Synod Jonquil.
Afbeelding

Komt op de hengstenkeuring!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:54

Als je een beetje op Bokt rondneust, merk je dat Figo is gefokt door een Bokker. Een aantal jaren geleden is hij als veulentje hier aangemeld op bokt. De moeder van Figo is een mooie merrie, die in haar jeugd heel hoog gescoord heeft op nationaal niveau.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:59

Joost, heb jij toevallig een foto van Carnalw Hiderus?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:39

Melanie5 schreef:

Hi, Er staat op de website van Ann Bale een foto van deze hengst.
Onder"stallions".

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:12

regtur schreef:
Melanie5 schreef:

Hi, Er staat op de website van Ann Bale een foto van deze hengst.
Onder"stallions".

Dank je wel _/-\o_

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:02

En.. wat vind je van Carnalw Hyderus?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:32

joostvangestel schreef:
En.. wat vind je van Carnalw Hyderus?

Hij is gaaf!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:35

ik kan hem zo snel niet vinden...ben wel benieuwd

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:45

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:57

is geen misse hengst voor zover ik kan zien.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:48

Carnalw Hyderus heeft in Nederland het meest betekend via zijn kleinzoon Colne Heartsease! Maar komt dit dan door Weston Best Man (zoon van Hyderus) of door de zeer bekende Colne Helena?
Ik zal er maar niet op normale grote bijzetten dat de betere nakommelingen van Heartsease dan weer komen uit merries met Springbourne of Revel Jeeves bloed :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:38

PeeWij: je vergeet in de gemakkelijkheid de invloed van Revel Confetti, een kanon van een merrie. Carnalw Hyderus heeft in Australie voor Weston maar weinig meer gefokt, omdat de merries die het best bij hem pasten (Hisland Pompom en Revel Confetti) in het moederland achterbleven..

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:13

joostvangestel schreef:
PeeWij: je vergeet in de gemakkelijkheid de invloed van Revel Confetti, een kanon van een merrie. Carnalw Hyderus heeft in Australie voor Weston maar weinig meer gefokt, omdat de merries die het best bij hem pasten (Hisland Pompom en Revel Confetti) in het moederland achterbleven..

Ik had het ook over Nederland en niet Australie of de UK :D en dan voornamelijk over Colne Heartsease

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:45

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:08

ik had haar toevallig zien staan vandaag op marktplaats..
helaas geen plaats voor nu omdat ik zelf een veulen wil gaan aanhouden

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:09

yorick schreef:
Voor geintresseerde fokkers of liefhebbers.

http://link.marktplaats.nl/315151971

Mooie jaarling Yorick :j , als ik de centjes niet ergens anders voor nodig had op t moment had ik zeker even komen kijken. Maar daar heb je weinig aan ;) .

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:52

PeeWij schreef:
Carnalw Hyderus heeft in Nederland het meest betekend via zijn kleinzoon Colne Heartsease! Maar komt dit dan door Weston Best Man (zoon van Hyderus) of door de zeer bekende Colne Helena?
Ik zal er maar niet op normale grote bijzetten dat de betere nakommelingen van Heartsease dan weer komen uit merries met Springbourne of Revel Jeeves bloed :D

Ik heb meer met Colne Hyperion, de volle broer van Heartsease. Weston Best Man was geen zeer typische hengst, maar wel met een goed fundament. Dat zie ik ook terug in mijn merrie van Hyperion. Hoofd van haar is wel wat eh grof:P

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:42

PeeWij schreef:
Ik had het ook over Nederland en niet Australie of de UK :D en dan voornamelijk over Colne Heartsease

Colne Heartsease is een kleinzoon van Revel Confetti, dus ik zou haar invloed liever niet uit willen vlakken... Heartsease moet zijn kwaliteiten toch ergens vandaan halen :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:49

Joost heb je een foto van Revel confetti? Ik word nu wel benieuwd.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:55

Zitake: ergens in een oude doos, maar, dan moet ik wel even zoeken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:58

Als je ze makkelijk terugvind, graag, ben wel benieuwd... Kan zo niet meteen iets vinden op internet.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:39

Melanie5 schreef:
PeeWij schreef:

Ik heb meer met Colne Hyperion, de volle broer van Heartsease. Weston Best Man was geen zeer typische hengst, maar wel met een goed fundament. Dat zie ik ook terug in mijn merrie van Hyperion. Hoofd van haar is wel wat eh grof:P

Ik weet zeker dat Hyperion veel minder gebracht heeft als zijn volle broer. Kijk maar eens in de uitslagen van de diverse shows en keuringen. Ik noem er een paar van Heartsease, zonder compleet te willen zijn Ysselvliedts Helena, Hagar,Sven,Vollenhofs Hynod, Shy Charmer en ga nu maar eens bij Rhydgwillim in het land kijken.

En Joost of is het de combinatie met de mooie lijnen achter Helena. Confetti is wel een Revel pony van de tijd dat daar nog nagedacht werd over de fokkerij en niet de mode achternagelopen werd!