PeeWij schreef:Is geen mening maar puur feiten! zonder Springbourne zouden we in Nederland op het niveau van bijvoorbeeld de Franse Welsh fokkerij zitten.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
regtur schreef:Springbourne heeft een geweldige impuls gekregen door het gebruik van Rondeels Pengwyn, zo'n 40 jaar geleden geboren in Nederland.
PeeWij schreef:regtur schreef:Springbourne heeft een geweldige impuls gekregen door het gebruik van Rondeels Pengwyn, zo'n 40 jaar geleden geboren in Nederland.
Of komt dat door dat dit in de jaren 70 de enige in NL waren die echt nadachten over de fokkerij en lijnteelt toepastte? Bijvoorbeeld 7 x Coed Cogh Glyndwr in Pegwyn!
Misschien eens verstandig om Welshmagazines van de eind jaren 70 begin jaren 80 door te nemen. Hier in wordt duidelijk aangegeven hoe de fokkerij van Rondeel in NL werd gewaardeerd. Ik geloof dat er in de strengen van '83 een pracht verhaal staat van mw. Pelitier. Is zeker de moeite waard.
PeeWij schreef:Melanie5 schreef:Bij mij is het meer omdat ik allergisch ben voor Springbourne bloed:P
Dan moet je haflingers gaan fokken en lekker stoppen met de Welshjes!!! Springbourne is opgebouwd uit de beste lijnen die er zijn! Ga maar eens na en kijk eens wanneer de Royal Welsh of simpel de CK gewonnen is door een pony zonder Springbourne invloeden of invloeden van lijnen waaruit Springbourne is opgebouwd!![]()
![]()
Trouwens voor de mensen met wel verstand van Welsh Pony's de beste wensen!