Hengstenkeuring 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:48

starlet schreef:
Ik vond het een leuke middag en zeer geslaagde avond!
Volgens mij heb ik savonds bijna naast je gezeten. ;)

Nou, het wass wel weer een leuke HK! Veel lol gehad en veelal redelijk eens met de jury.
Veel leuke pony's gezien die veelal in de beweging wel één'of meerdere steekjes lieten vallen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:53

patrick76 schreef:
King niet vet? Als je door je lens hebt gekeken Aniek moet je deze toch echt even schoonmaken. Maar was wel een van de best bewegende hengsten van dit jaar.
Hij viel me niet tegen maar volgens mij moet je nog eens beter naar de kampioen van de A's of de donkerbruine B kijken. ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:54

patrick76 schreef:
King niet vet? Als je door je lens hebt gekeken Aniek moet je deze toch echt even schoonmaken. Maar was wel een van de best bewegende hengsten van dit jaar.

Vergeleken bij de rest :+

AnneloesFJarig

Re: Hengstenkeuring 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:05

Zo, mooie 2 dagen.
Genoeg leuke pony's gezien, ook waarvan ik me afvroeg wat ze op een keuring wilden bereiken...
De samenvattingen zijn al gegeven, vond de B kampioen (en tevens dagkampioen) echt een gave pony! Eindelijk weer beweging in de sectie B.
De cobs vielen me tegen, verder in elke sectie wel wat gezien wat me aansprak.

We hadden nog 2 pony's in de NOTS lopen, die deden het super! Erg trots op hun en hun amazones.
Naja, zelf nog in actie geweest als Team afd Noord tijdens de vierkamp en 250 euro voor Brooke Hospital gewonnen. Laten ze er maar een hoop goeie dingen mee doen!

Kortom, et was gezellig :P

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:09

Royaltjuh schreef:
Eindelijk weer beweging in de sectie B.
Dan had je een beter vergrootglas dan wij. _O-

NOTS was idd wel leuk!
We hadden nog wel op iets meer van Willie Wortel gehoopt...

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:19

Niet?! Nouja, had et eig over die Dave... die kan wel marcheren! Dat is er indd maar 1, maar dat is meer dan niks _O- De rest is me niet zo bijgebleven :o

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:28

Ja, die heeft zich inderdaad goed ontwikkeld afgelopen 2 jaar, Ik ken m net als zijn halfbroer die vandaag is goedgekeurd als veulen. Laatstgenoemde had ik toch meer van verwacht nadat ik m in de wei en op het keuringsterrein als veulen heb zien marcheren.
De cremello Partbred idem dito en ik begrijp nog niet hoe ze de beweging van de palomino Partbred matig kunnen noemen als ik alle andere secties daarbij ga bekijken.

De kampioenen bij de A's bewijst voor mij dat het fokdoel de beweging niet in de weg hoeft te staan maar ook dat punten die in het type minder storen omgekeerd evenredig zijn aan de beweging.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:49

@ BlackDevils, vergeleken met de NWR's of met de A/B's etc? Vergeleken met de kleine pony's draafde de palomino PB misschien wel goed, maar vergeleken met de NWR hengsten vond ik hem slap en niet echt van achter naar voor draven... En het fokdoel van de WPBR staat toch gelijk aan die van het NWR en niet aan de A of B ;)

Daarnaast vond ik Bekveld's Dave idd een erg goeie beweger, maar ook bv. Equus Raspoetin. Verder zeg ik niet dat alle B's geweldig bewogen, maar ik heb meer goede bewegers gezien als normaal en aangezien het toch een punt is waar in de B misschien nog naar toe gefokt moet worden vind ik het positief dat je die wel op ziet komen...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:56

Tact en regelmaat is iets wat voor mij ook erg belangrijk is. Veel NWR's bewegen inderdaad best heel leuk. De vier-jarige onder het zadel vielen me zeker niet tegen maar aan aan de hand mis ik de echte topper. Als je dan het verschil zit tussen DD en de bruine die samen met m ohz in de ring was voor het sportcertificaat dan is het verschil toch opvallend.
Het "kleine" zwartje vond ik erg leuk maar heeft voor mij dan ook om te beginnen al de goede kleur. ;)

starlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 08:55

BlackDevils schreef:
starlet schreef:
Ik vond het een leuke middag en zeer geslaagde avond!
Volgens mij heb ik savonds bijna naast je gezeten. ;)

Ik heb even in je profiel gespiekt... en je hebt helemaal gelijk.... er zat nog 1 iemand tussen ons in haha..

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 09:39

Maartje78 schreef:
Wij hebben er ook erg van genoten, helaas liet onze cob zich niet zo zien als hij kan, maar ja daar kun je weinig aan doen. Verder waren we uiteindelijk helaas maar alleen met de C en mistte we onze grote concurrent Pierrot ,dus tja sectiekampioen... Maar wel een mooi lint haha!
Ook erg genoten van veel mooie pony's en ook van King vandaag, want wat kan die pony lopen zeg!
Tja ik blijf toch een bewegingsliefhebber, blijf ik liever zien dan een met type die veel minder loopt, maar gelukkig ben ik geen jury haha!
Helaas gaat het altijd weer zo snel voorbij!

Wat je Cob niet liet zien deed je C wel!!!!! :j
We hebben genoten van Jopie!! Hij stond er super op *D
Gefeliciteerd. Ben toch wel heel blij met zijn 2 jarige dochter bij ons op stal ze lijkt sprekend op hem ook kwa beweging zal binnen kort eens wat foto's maken en aan je doormailen. Vind dat hij zijn kwaliteit wel door fokt!!!
Ze zal zeker op de keuring gaan verschijnen!!! :D

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:03

Waren 2 leuke dagen!!
Was voor ons de 1e keer en hebben veel geleerd!!
Waren helemaal weg van King!!!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:50

BlackDevils schreef:
patrick76 schreef:
Hij viel me niet tegen maar volgens mij moet je nog eens beter naar de kampioen van de A's of de donkerbruine B kijken. ;)

ik zeg ook 1 van de. Zeg niet dat hij de beste was. Santa Fe blijft een imponenerde hengst. De donker bruine die je bedoelt had ook zo maar op de NF keuring kunnen deelnemen. Totaal geen Welsh uitstraling. Maar ja jij loopt niet weg voor dat bloed in je fokkerij. :D Bewoog wel goed. Ken geen Raspoetin die dat niet kan! Verwacht er (mede) door de moederlijn niet veel van in de fokkerij. Maar de tijd zal ons dat leren.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:51

Hoe was de vrijdagavond met de hengsten onder het zadel en de commentaar van Johan Hamminga? Ik lees daar niets over en men had dit gedaan voor meer info over de hengsten?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:50

starlet schreef:
Ik heb even in je profiel gespiekt... en je hebt helemaal gelijk.... er zat nog 1 iemand tussen ons in haha..
Ja, het is wel een leuk plekje daar bovenin. :D

patrick76 schreef:
ik zeg ook 1 van de. Zeg niet dat hij de beste was. Santa Fe blijft een imponenerde hengst. De donker bruine die je bedoelt had ook zo maar op de NF keuring kunnen deelnemen. Totaal geen Welsh uitstraling. Maar ja jij loopt niet weg voor dat bloed in je fokkerij. :D Bewoog wel goed. Ken geen Raspoetin die dat niet kan! Verwacht er (mede) door de moederlijn niet veel van in de fokkerij. Maar de tijd zal ons dat leren.
Liever een Volvo die het doet dan een Ferrari zonder versnellingsbak. 8-)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:52

Liep er bij de Welsh sektie A hengsten Rightwillim Dabble mee (bij de oudere hengsten,geloof dat de eigenaar uit Boekel komt,voorheen uit Belgie). ?

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:55

Met een Volvo hoor je niet tussen de Ferraries (raspaardjes/pony's) te rijden.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:57

Buiten de keuringsring gelden andere wetten.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:07

het blokje met Johan Hamminga vond ik erg leuk , ik ben erg gecharmeerd van zijn manier van uitleg en instructie.
Erg duidelijk en informatief.
Vond de 4 hengsten die erbij waren erg goed , al vond ik de Bodo de iets mindere .en de Ricardo's erg sterk.
Was voor mij wel een leuke vergelijking omdat ik zelf een 4 jarige Ricardo hengst en een 4 jarige Bodo hengst heb staan.

black devils wat had je graag meer willen zien van WW ?
Het was de bedoeling dat er meer pony's met vlag zouden rijden maar uiteindelijk was alleen ww met vlag.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:00

pietsie schreef:
Het was de bedoeling dat er meer pony's met vlag zouden rijden maar uiteindelijk was alleen ww met vlag.

Van wat ik begreep was de pony van de andere vlaggendrager bang voor de vlag, dus dat ging om de veiligheid niet door.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:01

Ik zal zo eens een beginnetje maken met de foto's. Heb even rustig aan gedaan vandaag, want weinig slaap hakte er toch wel flink in. :\

Kruip zo achter de werkpc en zal ik wat voorproefjes geven, al verwacht ik weinig van de kwaliteit, want vond het bar slecht fotograferen. :+

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:26

Muzefee schreef:
pietsie schreef:

Van wat ik begreep was de pony van de andere vlaggendrager bang voor de vlag, dus dat ging om de veiligheid niet door.

nee veiligheid gaar ten alle tijden voor ! Sommige pony's vonden met inrijden de vlag al eng dus heeft romy maar 1 rondje met vlag ingereden.
Het was wel een hele grote vlag , ww struikelde er soms bijna over haha (of ww is te klein)
ww vond het ook wel een beetje spannend in het begin maar hij heeft ook een paar maand stil gestaan en dat meegenomen heeft hij het er weer prima van afgebracht.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:27

Ben benieuwd naar je foto's muzefee :j

Iemand ook foto's gemaakt van WW? Worteltje heeft het goed gedaan hoorde ik hier :j

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:32

WW heeft ook wel voordeel dat het niet zijn eerste keer was. :j Als 'ie voluit door de baan had kunnen gaan zoals op Welsh Event destijds, wat het mooier geweest! :D

Fotootje van de dagkampioen, Bekveld's Dave;
Afbeelding

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:38

Springbourne Glide tijdens de huldiging vrijdagavond;
Afbeelding