NWPCS Hengstenkeuring 2009

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:39

Het voorbeen moet weg zijn voor het achterbeen komt.
Dit wordt geholpen door het feit dat de hengst gaat zitten en dus ruimte en tijd krijgt dit uit te voeren.
Het mag dus nooit in draf zijn achterbenen langs zijn voorbenen brengen zoals een draver. Dit is een teken dat een paard nog te veel op de voorhand loopt.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:59

BlackDevils schreef:
Het voorbeen moet weg zijn voor het achterbeen komt.
Dit wordt geholpen door het feit dat de hengst gaat zitten en dus ruimte en tijd krijgt dit uit te voeren.
Het mag dus nooit in draf zijn achterbenen langs zijn voorbenen brengen zoals een draver. Dit is een teken dat een paard nog te veel op de voorhand loopt.

Daar heb je bij Bowe of bij een 5/6 jarige hengst helemaal gelijk in...maar ik heb het idee dat, dat in dit verhaal niet helemaal op gaat maar iedereen heeft gelukkig recht op zijn eigen mening :+

http://www.jw-fotografie.nl/webwinkel/002_14-02-2009_-_Centrale_Hengstenkeuring_NWPCS_2009/009_Dekhengsten_grote_maat_verplicht_onder_het_zadel/021.jpg

Bowe

http://www.jw-fotografie.nl/webwinkel/002_14-02-2009_-_Centrale_Hengstenkeuring_NWPCS_2009/009_Dekhengsten_grote_maat_verplicht_onder_het_zadel/022.jpg

Diego....

BlackDevils

Re: NWPCS Hengstenkeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:13

Ik wil de hengst ook niet in twijfel trekken hoor.
Voor mij blijft het toch wel de beste die ik op de de keuring gezien heb ;)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:21

@ Jody W; Mooie fotos! :-) Jammer dat je Jur niet ohz op de foto hebt.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:24

Heb er inderdaad een paar niet op staan, te druk naar onze hengst kijken en toen snel naar buiten gegaan, maar was ook best vervelend foto's maken daar binnen, zonnetje wat achter de wolken verdween.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:39

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:46

heb ik weer zijn me foto's te breed voor op bokt :S

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:48

NadjaThaBest schreef:

Je kan ze bij imageshack.us aanpassen naar het formaat voor op forums, en in mail ;)

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:51

Buster schreef:
NadjaThaBest schreef:

Je kan ze bij imageshack.us aanpassen naar het formaat voor op forums, en in mail ;)

Dankje duurt dan wel even tot foto's er op staan :P maar komen er aan

Marcel staan jou foto's al allemaal online?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:53

NadjaThaBest schreef:

Dankje duurt dan wel even tot foto's er op staan :P maar komen er aan

Marcel staan jou foto's al allemaal online?[/quote]

Volgens mij heeft hij die al online staan, kwestie van op z'n site kijken. ;) :))

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:59

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:01

Zo lekker druk weekend gehad:p
Ik was bij de familie van der Wetering, van stal Zomerdijk. Zij brachten hun hengst (nr 134) voor bij de 4 jaar en oudere Welsh A's.
Ik heb verder weinig gezien van de rest van de ponies, alleen de B tjes. Ik was erg weg van de valk hengst die meeliep in het kampioenschap van de B's. Weet iemand welke dat was?
Rest van de tijd bezig geweest met de hengst. Ik moest aanjagen.

Wat ik van de A tjes gezien heb, overtuigde mij niet altijd. Ook de keuzes van de jury snapte ik zoals elk jaar niet helemaal.
Bij de 3 jarige was ik wel erg gecharmeerd van Shore Brooks Hot Gossip. Als die hengst nog wat volwassener wordt, is hij voor mij een hele goede hengst. Het kopnummer liet mij volkomen koud, Red Dragon. Ik vond er niets aan en hij had nog een grote kop ook. Beukenhofs Bart vond ik qua model erg goed. Het lichte vosje dat er uit ging, vond ik zelf een erg goed beestje. Mooi model.
Bij de 4 jarige vond ik de bruine ook best een aardig grote kop hebben. De donkere schimmel in die groep heb ik in de stal van dichtbij gezien. Wat had die een poten zeg! Daar kon je 2 paar benen van maken. Zijn hoofd vond ik erg mooi, alleen jammer dat het middenstuk wat minder was. (ook had hij wat bokvoetjes)
Ik dacht gehoord te hebben dat Flashman er op het harde uit ging, maar zag hem zaterdag toch weer mee lopen. Hij heeft een leuk kopje, maar verder vond ik het een badkuip.

"Onze" hengst kreeg van omstanders veel positief commentaar. Hij liet helaas niet zien wat hij echt kan. Ik heb hem thuis zien bewegen en hij is echt ruim. Hij had iets lichter in gewicht moeten zijn, dan had had het commentaar van de zware halsaanzet er niet geweest. Ik lag wel in een deuk toen hij zaterdag vlak voor de jury minuten lang ging staan plassen. Zelfs de jury lachtte erom. Arm beest, hij moest zo nodig:p. Toen hij klaar was, kwam er echt zo'n diepe zucht uit, zo van hehe dat lucht op.

Heb de kampioens keuring niet gezien, want wij zijn na de 4 jarige gelijk de hengst naar huis gaan brengen.

Ik heb wel klein stukje gezien van de NWR met beste draf. Die Humpfry won dat zeer terecht.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:04

Melanie5 schreef:
"Onze" hengst kreeg van omstanders veel positief commentaar. Hij liet helaas niet zien wat hij echt kan. Ik heb hem thuis zien bewegen en hij is echt ruim. Hij had iets lichter in gewicht moeten zijn, dan had had het commentaar van de zware halsaanzet er niet geweest. Ik lag wel in een deuk toen hij zaterdag vlak voor de jury minuten lang ging staan plassen. Zelfs de jury lachtte erom. Arm beest, hij moest zo nodig:p. Toen hij klaar was, kwam er echt zo'n diepe zucht uit, zo van hehe dat lucht op.

Weet ik direct welke van jullie is. _O- Was inderdaad wel grappig moment. :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:18

Natje_SpiritJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:22

NadjaThaBest schreef:
imageshack werkte niet mee dus heb maar ff een freewebs aangemaakt :P
http://denisemethorst.webs.com/index.htm

Mooie foto's van Magic :D ik was erbij toen je die foto's gemaakt hebt (ik mocht de dekens dragen :+ )

Muzefee schreef:
Melanie5 schreef:

Haha ik weet ook welke het is (wel de naam vergeten, maar wel een mooi beestje) Super grappig maarja als je moet plassen, dan moet je :D

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:23

Muzefee schreef:

Veel leuker was nog dat de volgende voorbrenger een hand vol zand pakte om de hengst attent te maken. Had alleen niet door waarom het zo nat was... := _O-

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:25

BlackDevils schreef:
Muzefee schreef:

Veel leuker was nog dat de volgende voorbrenger een hand vol zand pakte om de hengst attent te maken. Had alleen niet door waarom het zo nat was... := _O-

Hahaha, OOPS! B-)

Natje_SpiritJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:28

BlackDevils schreef:
Muzefee schreef:

Haha niet op gelet :D _O-

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:43

Ben zaterdag even geweest, vond het geweldig!
Heb alleen de NWR en rijrubrieken gezien, maar enorm genoten.
Zeker voor herhaling vatbaar :D

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:05

olympus schreef:
wat een supper mooie foto van de hengst met de beste draf. Is ons fokpropruckt ben dus erg trots dat hij het zo goed heeft gedaan.
Moeder is weer drachtig van wengelo's ricardo.

Stal De compagnon (Sigrid de Jong)

Dank! :)

Uiteraard de felicitaties jullie kant op!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:21

Muzefee schreef:
Precies, menig fokker mocht willen dat zijn hengst zó ruim loopt, dan liever je eigen benen voorbij lopen en constant draven dan je benen voorbij lopen zonder te weten waar je ze kwijt moet. :))

Helaas zal dit tijdens een dressuurproef met een fatsoenlijk jurylid wel een onvoldoende opleveren. Door het breed gaan achter verlies je de tact in de draf!
Laatst bijgewerkt door PeeWij op 15-02-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:23

PeeWij schreef:
Muzefee schreef:
Precies, menig fokker mocht willen dat zijn hengst zó ruim loopt, dan liever je eigen benen voorbij lopen en constant draven dan je benen voorbij lopen zonder te weten waar je ze kwijt moet. :))

Helaas zal dit tijdens een dressuurproef met een fatsoenlijk jurylid wel een onvoldoende opleveren. Door het breed gaan achter verleis je de tact in de draf!

We gaan het afwachten, april dit jaar zal hij gestart worden in de L1 en zullen we dus zien hoe hij het doet. Ik voorzie geen problemen. :n ;)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:28

PeeWij schreef:
Muzefee schreef:

Helaas zal dit tijdens een dressuurproef met een fatsoenlijk jurylid wel een onvoldoende opleveren. Door het breed gaan achter verleis je de tact in de draf!

We gaan het afwachten, april dit jaar zal hij gestart worden in de L1 en zullen we dus zien hoe hij het doet. Ik voorzie geen problemen. :n ;)

Ik hoop dat ie er doorschiet! }> Aangezien ik wss vrij vlot de B doorga. Maar om nou met zon simpele merrie tegenover zon spectaculaire hengst te staan :o Achjaa geeft ook wel weer een uitdaging :Y)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:28

Jij start ook tussen de paarden? :)

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:31

Muzefee schreef:
Jij start ook tussen de paarden? :)

oooow :z Nee bij de ponies (gelukkig) :+