Welsh taxatie topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:14

joostvangestel schreef:
Hm, ik begeef me niet op het gladde ijs van de grotere rijponies. Maar volgens mij is een goed bereden A merrie toch al gauw 1000 Euro waard. Dat zie ik ook dat inowa heeft geplaatst voor Roosje.

De hoogste prijs die ooit bij ons geboden is voor een jaarling merrie die uitgegroeid is tot 1.16m is 4500 Euro... Maar dat is wel eventjes geleden.

Klopt helemaal; voor een fijn bereden (vooral braaf) ben je minimaal €1000,00 kwijt.

Nu @Joost dat is zeker veel geld voor een jaarling...

Wat betreft mijn pony daar is tot 2x toe €12.000,00 voor geboden en dat is toch maar een ruin....en dan praten we over USA (dat is vorige winter en de winter ervoor geweest ;)

MadelonSunny

Re: Welsh taxatie topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:19

Roosje: € 1000,-
Destiny’s Winoa: € 1250,-
Biscuit: € 550,-
Nouska: € 1900,-
High Flowns Ariena: € 1250,-
Morgan: € 2500,-

Naam: Amity's Olivi
Vader: Maestir odyssey (Overall kampioen, kampioen in Engeland)
Moeder: Amity's ? (even vergeten)
Geslacht: Merrie
Keuring: Veulen; 1B Jaarling; 1D
Geboren: 7 mei 2009
Olivi is een schat van een pony. Ik wandel een paar keer per week met der over het fietspad langs de weg. Ze loopt rustig door en neemt af en toe een hap gras. Alleen van groot verkeer schrikt ze wel 's. Ze is ontzettend betrouwbaar. Je kan over der heen gaan hangen, achter der gaan staan maar ze doet niks.

Afbeelding

Afbeelding

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:28

Ik heb al pagina`s terug een paar keer getaxeerd, dus hier komt:

Daisy la luna.
Merrie.
Welsh Cob.
1.44
18 jaar.
v: Hendrewen prince.

Wedstrijdervaring tot L1 geloof ik, loop thuis L1 proefjes, travers & renvers zitten erin. Schoudervoor ook. Sterke werkwillige pony, pittig karakter.
Is niet geschikt om op manege`s te staan, is in de box en omgang vrij snel chagarijning. Daar moet doorheen gekeken worden. Makkelijk met andere paarden,
alfa merrie met jonge paarden, staat meestal 2de in de rangorde bij volwassen paarden. Ik rijd der in het weiland en bak optomingloos, langs de weg is ze snel nerveus en ze houd niet van vrachtwagens. Trekkers, motoren en treinen doen haar niets. Dressuur vind ze leuk, maar het is eigenlijk een springpony. Springt met mij tot 1.10 en crosst ook graag. Is sinds een half jaar makkelijk in het water te rijden. Sterke achterhand, heeft bij mij nooit blessures gehad.

Sterke pony met sterk karakter!

Afbeelding

Afbeelding

http://i56.tinypic.com/xro5j.jpg

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:24

Ik heb m'n pony al weleens vaker laten taxeren, maar omdat hij nou weer een jaartje ouder is, wil ik hem nog een xtje laten taxeren :D.
(Ga nog even nadenken op hoeveel ik de pony's van andere bokkers taxeer, ik kan dat niet zo 1 2 3 zeggen;)).

Naam: High Flown's Bodo
Geslacht: Ruin (geruind op 1 jaar)
Leeftijd: 2.5 (04-06-08)
Vader: Bryn Storm
Moeder: High Flown's Black Rose
Stokmaat: +- 1.20

Verder is het een lieve pony, je kan er welisweer geen kind mee weg laten wandelen (daar is hij te nieuwschierig voor). Maar een kind eropzetten en een rondje lopen is geen probleem, borstelen ook niet. Leert snel, is op dit moment naar mijn eigen hand gezet, gebruiken geen strenge hand bij hem, alles losjes en geen zweep!
Tilt alle 4 z'n hoefjes braaf op,kan overal aangeraakt worden (we zijn nog bezig met overal aanraken met iets engs zoals een plastic zak , is gewend aan hoofdstel, zadel & tuig, is gewend aan dat je met tuig erachter loopt en "ment". Gaat ook regelmatig mee met de fiets, wat hij braaf doet. Heeft in 2009 meegelopen in de keuring, maar omdat hij nog nooit op ander terein was geweest is dit niet zo goed uitgepakt, ik werd eerder meegesleurd dan dat ik er netjes naast liep,hihi. Maar dit soort streken heeft hij normaal dus nooit.

We hebben hem al vanaf dat hij 5 maanden jong was, dus kunnen alles over hem vertellen:).
Staat trouwens elke winter onder een 180 grams regendeken.

5 maanden, eerste dag op nieuwe stal.
Afbeelding

2 jaar, loslopend langs boerenweggetje.
Afbeelding

eind november
http://static.horsetycoon.nl/fotoalbum/78052/255444.jpg

Groetjes Iris

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:54

Biscuit: € 750,-
Nouska: € 1750,-
High Flowns Ariena: € 1250,-
Morgan: € 2500,-
Daisy la luna: € 2000,-
High Flown's Bodo: € 750,-

Rhiannon Rhoda v. Danaway Hooch
Merrie
Welsh Cob
1.50
6 jaar

Afbeelding

Afbeelding

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:27

High Flowns Ariena: 1500 euro Leuk ding! :))
Amity's Olivi: 1000 euro
Daisy la luna:3000 euro, Het is een D pony,redelijke leeftijd maar maakt niks uit want kent dan ook meer! :)
High Flown's Bodo:750 euro
Rhiannon Rhoda: 1000 euro

Edit:typefout
Edit:nog een typfout :')

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:57

Het is al een tijdje terug, maar wil er toch even op reageren.. :o

joostvangestel schreef:
Hm, ik begeef me niet op het gladde ijs van de grotere rijponies. Maar volgens mij is een goed bereden A merrie toch al gauw 1000 Euro waard. Dat zie ik ook dat inowa heeft geplaatst voor Roosje.

Ik heb een palomino A merrie gehad (v. High Chapperral's Roland), L2 dressuur met winst + L springen met winst, kampioen Zuid-Holland B springen, 3x bestgaande rijpony in Breukelen en 1x bestgaande rijpony in Kootwijk. Ze was net tien jaar, tuigpony gefokt en super springer en is voor maar een goeie 1000 euro weggegaan. Dus het ligt ook niet erg aan de prestaties die ze hebben gedaan, menig mensen die haar konden hadden ook wel verwacht dat ze voor meer weg zou gaan vanwege haar beweging en prestaties..

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:53

Voor 1000 euro laat ik d'r denk ik nog maar even staan :Y)

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:02

SunnyJazz - 500. mooie pony maar nog jong maar lijtk me wel onwijs braaf.
DaisyDarling - 1000. vind hem wel onwijs mooi maar zit wel al een leeftijd aan.
Djeradalover - 400. vind het zo moeilijk zeggen is nog vrij jong.
Minka - 2000 / 2500 vind het wel een onwijs mooie pony !

"nu even foto's van mijn kleine zoeken :)
- ik heb voor de rest geen verstand van afstammelingen van welshjes dus als ik niet goed taxeer Excuus

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:20

Macho !

Naam : Hunnenhoek's pablo
geslacht : ruin
type : Welsh A
leeftijd 27 april 2004 "6 jaar "
vader : springbourne huckleberry
moeder : hunnenhoek's hilde
moeders vader : southfields peter pan

Macho is een onwijs brave pony.
hij wordt gereden door mijn nichtje van drie en let onwijs goed op haar dus een Goeie kinderpony !
straks als ze oud genoeg is gaan ze de sport in maar dat is een vooruitzicht en dat duurt nog even.
maar weet zeker dat hij dat heel leuk gaat doen.
macho kan ook onwijs leuk lopen en heeft een heerlijk sprekend koppie :)

ik ben onwijs blij met deze kleine donder !!
en ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding

Afbeelding

http://94.100.114.89/1081150001-1081200000/1081172101-1081172200/1081172138_5_S3hj.jpeg

http://94.100.120.166/1103000001-1103050000/1103039601-1103039700/1103039668_5_ZwLg.jpeg

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:57

V_lalala schreef:
SunnyJazz - 500. mooie pony maar nog jong maar lijtk me wel onwijs braaf.
DaisyDarling - 1000. vind hem wel onwijs mooi maar zit wel al een leeftijd aan.
Djeradalover - 400. vind het zo moeilijk zeggen is nog vrij jong.
Minka - 2000 / 2500 vind het wel een onwijs mooie pony !

"nu even foto's van mijn kleine zoeken :)
- ik heb voor de rest geen verstand van afstammelingen van welshjes dus als ik niet goed taxeer Excuus

Mijn knapperd is een meisjes, maar super bedankt.
Als ze 10 jaar jonger was geweest, dan neem ik aan dat je der hoger had genomen?

Voor Rhoda zou ik er zelf denkik €2300 geven. Niet direct mijn lijn & ze heeft ook niet het allermakkelijkste karakter :)

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:02

DaisyDarling schreef:
Mijn knapperd is een meisjes, maar super bedankt.
Als ze 10 jaar jonger was geweest, dan neem ik aan dat je der hoger had genomen?

Voor Rhoda zou ik er zelf denkik €2300 geven. Niet direct mijn lijn & ze heeft ook niet het allermakkelijkste karakter :)

uiteraad vind het een onwijs leuke pony :).
dan was zij zeker VEEL meer waard geweest.

"sorry praat snel in Hij vorm :Y) "

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:16

Djeradalover /450
Minka / 2100 pony met prestatie
Hunnenhoek's pablo / leuke pony 1000

nu de mijne horlighes black rose
haar vader is rondeeld fawn
opa ysselvliedt´s joskin
ze is zwart word in mei 3
gaat naar de keuring dit jaar
correcte gangen leuke merrie
stand
Afbeelding
hoofd
Afbeelding

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:18

owja uiteindelijke schoft h is 1,19

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:05

Ik zou zeggen, Amity's Olivi.....ONBETAALBAAR. Mak,lief en ook nog eens een schitterdende pony geworden, Volgend jaar showen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:09

Olivi kwam volgens mij kort te koop nadat ik Biscuit kocht, moest wel ff 2x slikken, t was dat ik Bis al had maar vond Olivi toen al schitterend idd! Ze wordt alleen maar mooier als ik zo de recentere foto's zie :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:43

Hahaha Yorick, volgend jaar zéker showen!
We zijn al lekker aan het oefenen.

Haha, ze is lekker van mij :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:06

Hoi! Heb geen paard in de aanbieding om te taxeren. Maar wil alleen weten wat een bepaald soort pony tegenwoordig ongeveer doet. Wij zijn ons aan het orienteren op in de toekomst een pown erbij voor onze dochter. Zij is nu 6 jaar en 110 cm groot. Zij heeft nu zitlessen aan de longe en gaat eerdaags met het serieuzere werk beginnen op een C pony.
We denken over ongeveer een jaar, anderhalf een pony erbij te kunnen nemen. We denken momenteel aan:

Een B of C pony, misschien een A al zijn we bang dat ze daar snel uitgroeit. Wat ouder (dus ergens 10 a 14 jaar) met veel ervaring, BOM proof, liefst ook wedstrijdervaring (springen en/of dressuur) zo rond de L/M qua dressuurproef. Onze dochter kennende zal zij nml wel wedstrijden willen gaan doen op den duur. Ras doet ons er niet veel toe. Al wil onze dame graag een zwarte (onzer Fries maar dan in het klein :Y) En roze staat er zo mooi bij :+ dit zijn haar woorden.... JA ik waak ervoor dat ze niet al te Penny wordt, al zie ik haar rustig beweren dat haar merrie een wilde hengst is en zij hem getemd heeft :P Dus aan we3lke prijs zouden we dan ongeveer moeten denken? Als er verschil zit tussen B en C horen we dat ook graag.

En evt tips over waar wel of niet naar kijken ook (bijv schofthoogte pony tov hoogte dochter. Wij gaan ervanuit dat dieren tot onze dood bij ons blijven en wij willen neit met een heel arsenaal van shet tot Shire blijven zitten :P Vandaar dat we vooral denken aan een C. Dochter is momenteel klein voor haar leeftijd, zelf ben ik ook maar 159 en de verwachtig is dat zij niet groter zal worden dan 165. Dus op een C zou ze jaren mee vooruit moeten kunnen)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:49

Zilfstar schreef:
Hoi! Heb geen paard in de aanbieding om te taxeren. Maar wil alleen weten wat een bepaald soort pony tegenwoordig ongeveer doet. Wij zijn ons aan het orienteren op in de toekomst een pown erbij voor onze dochter. Zij is nu 6 jaar en 110 cm groot. Zij heeft nu zitlessen aan de longe en gaat eerdaags met het serieuzere werk beginnen op een C pony.
We denken over ongeveer een jaar, anderhalf een pony erbij te kunnen nemen. We denken momenteel aan:

Een B of C pony, misschien een A al zijn we bang dat ze daar snel uitgroeit. Wat ouder (dus ergens 10 a 14 jaar) met veel ervaring, BOM proof, liefst ook wedstrijdervaring (springen en/of dressuur) zo rond de L/M qua dressuurproef. Onze dochter kennende zal zij nml wel wedstrijden willen gaan doen op den duur. Ras doet ons er niet veel toe. Al wil onze dame graag een zwarte (onzer Fries maar dan in het klein :Y) En roze staat er zo mooi bij :+ dit zijn haar woorden.... JA ik waak ervoor dat ze niet al te Penny wordt, al zie ik haar rustig beweren dat haar merrie een wilde hengst is en zij hem getemd heeft :P Dus aan we3lke prijs zouden we dan ongeveer moeten denken? Als er verschil zit tussen B en C horen we dat ook graag.

En evt tips over waar wel of niet naar kijken ook (bijv schofthoogte pony tov hoogte dochter. Wij gaan ervanuit dat dieren tot onze dood bij ons blijven en wij willen neit met een heel arsenaal van shet tot Shire blijven zitten :P Vandaar dat we vooral denken aan een C. Dochter is momenteel klein voor haar leeftijd, zelf ben ik ook maar 159 en de verwachtig is dat zij niet groter zal worden dan 165. Dus op een C zou ze jaren mee vooruit moeten kunnen)

Voor een leuk c-tje, van een jaartje of 11/12 met die ervaring zou ik toch al richting de €1300 denken.
Er zit trouwens wel duidelijk verschil tussen b & c, ook door de mate waarmee ze mee kunnen(jaren.
Mijn Welsh Cob, met iets minder ervaring en meer leeftijd hebben wij voor €1250 gekocht. Al lag dat er ook aan dat wij bekenden waren & goed huis dus gegarandeerd was.
Je zou je vraag ook even in het; Welsh Cob is top! HK topic kunnen stellen. Daar zitten veel Welsh Kenners, die kunnen je ook helpen :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:28

[/img]http://img573.imageshack.us/img573/3539/flugel1.jpg[/img]
Afbeelding

welsh merrie
3 jaar
nu drachtig

Djeradalover /450
Minka 2100
Hunnenhoek's pablo 1000

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:58

Rhiannon Rhoda v. Danaway Hooch €1850,=
horlighes black rose €800,=
Hunnenhoek's pablo €1200,= (echt brave kinderpony's hebben prijs)

Nou echt heel veel verstand heb ik er niet van, ik heb sins kort namelijk een welsh,
Eksterskamp Lizzy
Sectie A
geb. datum: 14-5-2010
V: Llanyfelin Apollo
M: Algarth Clarissa
MV: Friars Bonheddwr

Afbeelding
Afbeelding

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:45

Rhiannon Rhoda; 1000 gezien haar goede beweging en stamboom.
ietjelover: 1000 gezien ze een C pony is.
horlighes black rose: 500, erg jong wel stamboom.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:54

Ik heb me de laatste tijd niet zo in de welshpony's verdiept, dus ik doe maar een gooi :+

highflown's Arina: 1250
Daisy la luna: 2000
high flown's Bodo: 750??
Rhiannon Rhoda: 2100
ietjelover: 1000

Dan 1 van onze pony's
Daisy
leeftijd: 4,5
V. Kompas marco
mv. Orchard d'avranches
Pony is super makkelijk te rijden, zowel dressuurmatig als springen. Laat een zeer mooie sprong zien, met veel afdruk en techniek.
Moeder heeft het sportpredikaat en is Z springen en L1 dressuur. Verder zit er in de moederlijn de volgende predikaten: moeder is sport en voor de rest zijn alle merries in de moederlijn preferent.

Afbeelding

Afbeelding

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:04

Larish schreef:
Zal ik maar de spits afbijten dan?

Naam: Bobby
Kleur: Zwart
Geslacht: Ruin
Geboortedatum: 1989 (16 jaar)
Papier: Nee
Ras: Welsh B
Stokmaat; 125
Stalgebreken: Nee
Apartheden: Bobby heeft een bult tussen zijn benen, en een behoorlijk grote ook. Dit is aangeboren en hij heeft er geen last van. De dierenarts zegt dat het niet kwaadaardig is. Het kan wel groeien en dus uit gaan breiden. Verder kan Bobby goed springen, maar vraagt wel een èrg consequente ruiter. Anders loopt hij zo met je aan en gaat hij overal waar jij niet wilt. :D Heeft nooit wedstrijden gelopen, alleen onderling op de manege. Kent wel de oefening wijken etc. We zitten nu in de F8 (FNRS) Verder is hij ook gechipped.

2000 euro??

http://www.milagi.net/la/kelly.htm

Onderin, de zwarte pony ;)

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:05

Sita_xx schreef:
Ik heb me de laatste tijd niet zo in de welshpony's verdiept, dus ik doe maar een gooi :+

highflown's Arina: 1250
Daisy la luna: 2000
high flown's Bodo: 750??
Rhiannon Rhoda: 2100
ietjelover: 1000

Dan 1 van onze pony's
Daisy
leeftijd: 4,5
V. Kompas marco
mv. Orchard d'avranches
Pony is super makkelijk te rijden, zowel dressuurmatig als springen. Laat een zeer mooie sprong zien, met veel afdruk en techniek.
Moeder heeft het sportpredikaat en is Z springen en L1 dressuur. Verder zit er in de moederlijn de volgende predikaten: moeder is sport en voor de rest zijn alle merries in de moederlijn preferent.

http://94.100.121.164/979150001-9792000 ... _OReU.jpeg

http://94.100.120.181/661300001-6613500 ... _E9Cn.jpeg

3500 euro??
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 05-02-11 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link geplaatst.