Hoi! Heb geen paard in de aanbieding om te taxeren. Maar wil alleen weten wat een bepaald soort pony tegenwoordig ongeveer doet. Wij zijn ons aan het orienteren op in de toekomst een pown erbij voor onze dochter. Zij is nu 6 jaar en 110 cm groot. Zij heeft nu zitlessen aan de longe en gaat eerdaags met het serieuzere werk beginnen op een C pony.
We denken over ongeveer een jaar, anderhalf een pony erbij te kunnen nemen. We denken momenteel aan:
Een B of C pony, misschien een A al zijn we bang dat ze daar snel uitgroeit. Wat ouder (dus ergens 10 a 14 jaar) met veel ervaring, BOM proof, liefst ook wedstrijdervaring (springen en/of dressuur) zo rond de L/M qua dressuurproef. Onze dochter kennende zal zij nml wel wedstrijden willen gaan doen op den duur. Ras doet ons er niet veel toe. Al wil onze dame graag een zwarte (onzer Fries maar dan in het klein

En roze staat er zo mooi bij
dit zijn haar woorden.... JA ik waak ervoor dat ze niet al te Penny wordt, al zie ik haar rustig beweren dat haar merrie een wilde hengst is en zij hem getemd heeft
Dus aan we3lke prijs zouden we dan ongeveer moeten denken? Als er verschil zit tussen B en C horen we dat ook graag.
En evt tips over waar wel of niet naar kijken ook (bijv schofthoogte pony tov hoogte dochter. Wij gaan ervanuit dat dieren tot onze dood bij ons blijven en wij willen neit met een heel arsenaal van shet tot Shire blijven zitten

Vandaar dat we vooral denken aan een C. Dochter is momenteel klein voor haar leeftijd, zelf ben ik ook maar 159 en de verwachtig is dat zij niet groter zal worden dan 165. Dus op een C zou ze jaren mee vooruit moeten kunnen)