Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
regtur schreef:Jouw pony kon overigens een kloon zijn van 2 merries die bij ons geboren zijn, zelfde hoofd, zelfde kleur, etc.Speurend in haar afstamming kom ik in de 4e generatie Rowfant Peacock en Revel Orange Pip tegen, de enige overeenkomst met die van ons en ook nog eens erg ver weg.
joostvangestel schreef:regtur schreef:Jouw pony kon overigens een kloon zijn van 2 merries die bij ons geboren zijn, zelfde hoofd, zelfde kleur, etc.Speurend in haar afstamming kom ik in de 4e generatie Rowfant Peacock en Revel Orange Pip tegen, de enige overeenkomst met die van ons en ook nog eens erg ver weg.
Ik ga ervan uit dat het toch de invloed is van Revel Orange Pip en Rowfant Peacock, toegevoegd met de invloed van Reven Nannie EP en Carnalw Buddugol. Soms slaat dat gewoon wat generaties terug. Ook wilde Hisland Pye wel eens een mooi hoofd geven met veel Pendock Playboy bloed erin. De roan kleur komt van Coed Coch Asa af.
PeeWij schreef:Melanie5 schreef:Bij mij is het meer omdat ik allergisch ben voor Springbourne bloed:P
Dan moet je haflingers gaan fokken en lekker stoppen met de Welshjes!!! Springbourne is opgebouwd uit de beste lijnen die er zijn! Ga maar eens na en kijk eens wanneer de Royal Welsh of simpel de CK gewonnen is door een pony zonder Springbourne invloeden of invloeden van lijnen waaruit Springbourne is opgebouwd!![]()
![]()
Trouwens voor de mensen met wel verstand van Welsh Pony's de beste wensen!
PeeWij schreef:Zijn er nog lijnen die vreemd zijn van elkaar? Volgens mij stammen alle pony's uiteindelijk uit een paar voorouders..He Michel, maar als je dan in de lijn van deze merries gaat kijken kom je toch weer op de bekende dieren uit. Zoals het hele verhaal is, ook de lijnen waar springbourne opgebouwd is!