ik heb wel paarden gereden, maar ik hoef ze zelf niet. ik heb nog een grote d pony (kleine E), en dat vind ik prima zo. zat c pony's gereden ook, die rijden weer net iets fijner als een a of b. maar ging geregeld met mn vorige merrie het bos in.
Ik kan helaas echt on-mogelijk op een pony.. Zelfs niet op een klein paard. Ik ben 1.80 dus dat is geen optie. Zelfs de paarden zijn meegegroeid (11 jaar en 1.64, 17 jaar en 1.74 en nu eentje van 1.84 ).
Caesar, jammer is dat he ... ben zelf ook ruim 1.80 ... als schimp het weer voor elkaar krijgt om een stapje verder dan Ster te komen moet ik ook weer op zoek ...
Ik ben maar een meter 54 dus rijd vooral kleine pony's. Heeft zo zijn voor en zijn nadelen natuurlijk om klein te zijn want hele grote paarden zijn vaak te sterk of het is gewoon geen zicht :p
Vera past boommaat wijd niet, maar ff boommaat extra wijd bestellen en dan nog zal ze eerst nog wat moeten afvallen voor hij goed ligt.
Rivendell
Geplaatst: 15-04-14 13:40
Sikyra is gister morgen naar nijkerk slachthuis gegaan. Haar gebit was in korte tijd zo slecht geworden dat ze geen gras of hooi meer kon eten. Ze was erg mager geworden(ze woog bij de slager 135 kilo). Behandeling van gebit was zinloos aangezien alles schots en scheef was. We vijlden steeds al alles weer redelijk vlak maar de.kiezen lieten los. Ze is net geen 16 jaar geworden. Haar lichaam is nu onderweg naar Oostenrijk waar het skelet geprepareerd gaat worden. Het skelet gaat daarna naar een universiteit in Duitsland als studie materiaal voor veearts studenten. Ben blij dat ze zo toch nog bewaard blijft.
Rivendell: Sterkte met het verlies van je pony. Houden van is ook loslaten en das een lastige en moeilijke beslissing. Knap dat je deze kon maken. Zo te lezen een weloverwogen beslissing en fijn dat ze verder ook nog kan "dienen".
@absque_dubio: Ben geslaagd met een Rider Pro Neptunus veelzijdigheidszadel. Voordeel hieraan is de verwisselbare boom.
Rivendell, wat ontzettend sneu. Hoe tegenstrijdig kan het dan zijn, als wij er hier nog eentje hebben staan die morgen 33 wordt en nog wel genoeg binnen kan krijgen. Hoe kom je erbij om dat naar Oostenrijk te sturen? Is dat op verzoek van een dierenarts gegaan? Is wel heel interessant namelijk dat je dat gedaan hebt.
gefeliciteerd met het veulen. De merrie lijkt haast wel bevangen als je haar zo ziet staan. Het veulen er maar lang bij laten!!
Caesar
Geplaatst: 21-04-14 13:39
Vannacht geboren: Merrieveulentje V. Hillam little drummer boy. Bevalling uit het boekje en moeder is er heel geduldig mee. Nu maar eens afwachten wat voor kleurtje het gaat worden, ik denk een vosje.