[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:26

Melanie: de vaderlijn is een Pendock/Revel/Coed Coch lijn, nogal weinig met Springbourne te maken ;) Allergie voor Springbourne is feitelijk ook op zijn minst een allergie voor Revel, maar daar schijn je minder last van te hebben ;)

Van Mr. Model wordt ik kwa exterieur niet zo heel blij van. Op zich wel uit heel interessante lijnen gefokt, maar een dier moet er zelf ook nog naar uit zien. Ik ben alleen zelf niet meer zo wild van Carnalw Hyderus, moet ik eerlijk toegeven. Op onze lijnen zie ik Mr. Model weinig toevoegen, maar goed, wie ben ik.

Inowa: als je die hengst vindt, laat het eventjes weten. Ik heb nog wel meer dingen op mijn verlanglijstje staan, maar dat is al een goed begin ;)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 22:45

Joost , leg eens uit waarom je niet meer zou wild bent van Carnalw Hyderus. Vroeger dus kennelijk wel? Ik ken die pony niet, kun je omschrijven hoe hij eruit zag of heb je een foto?
alvast bedankt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 23:26

joostvangestel schreef:
Melanie: de vaderlijn is een Pendock/Revel/Coed Coch lijn, nogal weinig met Springbourne te maken ;) Allergie voor Springbourne is feitelijk ook op zijn minst een allergie voor Revel, maar daar schijn je minder last van te hebben ;)

De vaderlijn van de hengst die Zitake aanhaalde bestaat grotendeels uit Springbourne.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 00:23

De moeder van de vader is een Springbourne merrie ja, dat is bij mij toch wel iets anders...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 00:27

joostvangestel schreef:
De moeder van de vader is een Springbourne merrie ja, dat is bij mij toch wel iets anders...
Is dat anders dan wanneer het de moeder van de moeder was geweest?

**begint misschien een beetje ingewikkeld te worden met alle drank rondom het oud en nieuw... :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 01:50

Idd ik vind het nog meevallen iig, idd enkel de moeder van de vader is springbourne en nog niet eens zo'n slechte merrie ;).

@blackdevils: eum... ik vind zowiezo de moederlijn belangrijk :), dus zou voor mij niet echt veel anders zijn moest het de moeder van de moeder zijn, maar idd het wordt een beetje ingewikkeld ;)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:57

wil even iedereen via deze weg een gelukkig nieuwjaar wensen

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:34

Melanie5 schreef:
Bij mij is het meer omdat ik allergisch ben voor Springbourne bloed:P

Dan moet je haflingers gaan fokken en lekker stoppen met de Welshjes!!! Springbourne is opgebouwd uit de beste lijnen die er zijn! Ga maar eens na en kijk eens wanneer de Royal Welsh of simpel de CK gewonnen is door een pony zonder Springbourne invloeden of invloeden van lijnen waaruit Springbourne is opgebouwd! |o :n

Trouwens voor de mensen met wel verstand van Welsh Pony's de beste wensen!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:20

PeeWij schreef:
Trouwens voor de mensen met wel verstand van Welsh Pony's de beste wensen!
Om dit soort redenen voelen nieuwe mensen zich ook niet zo snel thuis bij de gevestigde orde fokkers. ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:42

Ow Peewij, is wel een beetje een heel harde reactie zeker. Ik denk dat iedereen nog altijd voor zn eigen mening kan uitkomen, zonder op die manier afgekat te worden door iemand anders.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:51

Je bent wel snel op je teentjes getrapt he Peter? Ieder heeft recht op zijn/haar eigen mening. Gelukkig wind ik mij niet zo snel op als sommigen hier.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:33

:wave: Als moderator van dit deel van Bokt wil ik ook jullie hier alsnog een gelukkig nieuwjaar brengen, met veel Boktplezier en alle gezondheid voor jullie en jullie dieren!!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:55

Melanie5 schreef:
Je bent wel snel op je teentjes getrapt he Peter? Ieder heeft recht op zijn/haar eigen mening. Gelukkig wind ik mij niet zo snel op als sommigen hier.

Is geen mening maar puur feiten! zonder Springbourne zouden we in Nederland op het niveau van bijvoorbeeld de Franse Welsh fokkerij zitten.
Maar misschien kom je nog wel eens tijdens een weekend bij een dienstdoende arts die je wel kan "genezen"!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:09

Dat kan goed Peter, maar dat wil niet zeggen dat je alles met springbourne in mooi moét vinden, toch. Er zitten er ook genoeg tussen die mij niks zeggen, aan de andere kant zitten er dan ook weer in die ik wel mooi vind. Maar goed zoals eerder iemand zei, het is maar wat je mooi vind hé. En dat is in alles zo. Daarbij hoef ik geen papier te zien om een goeie pony te herkennen, is vaak het laatste waar ik naar kijk. dus of er nu springbourne, revel, coed coch of whatever inzit, is vooral de pony die telt.

Maargoed genoeg erover.

Morgen komt mn merrie naar Nederland, ben benieuwd (en ook wat zenuwachtig), wordt een behoorlijk ritje voor haar. Maar ze komt op een fijne stal te staan, samen met nog twee jaarlingwelshen en met een beetje geluk komt er dit jaar nog eentje bij, maar over wat erbij moet komen, ben ik het nog niet helemaal uit, dus dat wordt nog even afwachten :).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:10

joostvangestel schreef:
Inowa: als je die hengst vindt, laat het eventjes weten. Ik heb nog wel meer dingen op mijn verlanglijstje staan, maar dat is al een goed begin ;)

Idd want zoiets zoek ik ook, al is het pas voor volgend jaar :) :+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:38

PeeWij schreef:
Is geen mening maar puur feiten! zonder Springbourne zouden we in Nederland op het niveau van bijvoorbeeld de Franse Welsh fokkerij zitten.
Maar misschien kom je nog wel eens tijdens een weekend bij een dienstdoende arts die je wel kan "genezen"!

Man, ga ff buiten afkoelen. Adem in, adem uit. Iedereen fokt naar eigen smaak.
Misschien kan iemand jou ook genezen van je korte lontje, meneer alwetend.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 00:55

denk dat Peter niet alleen zijn mening ventileert maar dat het eigenlijk gewoon een feit is. Al zullen er dit jaar denk ik minder pony's voorop staan op de RW met veel Springbourne invloeden.

BlackDevil: als jong en beginnend fokker is het misschien juistvan belang om je goed te laten voorlichten door mensen die langer en dan vooral succesvol bezig zijn in de Welsh fokkerij. Als beginnend en jonge fokker is het jammer van je tijd om alles opnieuw uit te vinden en naar jaren van proberen er achter te komen dat de betere pony's toch veel Springbourne bloed in hun aderen hebben lopen. Of dat de mooieren zijn is natuurlijk een kwestie van smaak.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 01:16

patrick76 schreef:
BlackDevil: als jong en beginnend fokker is het misschien juistvan belang om je goed te laten voorlichten door mensen die langer en dan vooral succesvol bezig zijn in de Welsh fokkerij. Als beginnend en jonge fokker is het jammer van je tijd om alles opnieuw uit te vinden en naar jaren van proberen er achter te komen dat de betere pony's toch veel Springbourne bloed in hun aderen hebben lopen. Of dat de mooieren zijn is natuurlijk een kwestie van smaak.
Mag ik in dit verband even naar jouw eigen onderschrift verwijzen? :D

Maar het ging me om de toon die gezet word door iemand die niet onder stoelen of banken wil stoppen dat hij de wijsheid in pacht heeft en neerbuigend doet naar zijn beginnende medemens.
Ik kan me zelf overigens niet aangesproken voelen want ik ben geen ras-fokker. ;)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 01:23

er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar als je op een doodlopende belandt zul je er niet komen . . . .

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 01:34

De vraag is alleen of je wel naar Rome wilt of misschien toch liever naar een andere, stad :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 08:48

BlackDevils schreef:
patrick76 schreef:
Maar het ging me om de toon die gezet word door iemand die niet onder stoelen of banken wil stoppen dat hij de wijsheid in pacht heeft en neerbuigend doet naar zijn beginnende medemens.

Idd en sorry maar als je dan de feiten wil gaan geven zoals je het zegt kan dit ook op een meer respectvolle manier.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 09:12

Goeiemorgen allemaal...

ik hoop dat voor iedereen hier 2010 net zo gezond,gelukkig en succesvol wordt als dat 2009 voor ons was.
Oftwel:

GELUKKIG NIEUWJAAR

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:24

goedemorgen allemaal!!

eindelijk weekend voor mij voor het eerst in 3 weken...

ik ga vandaag naar de nieuwe eigenaren van mijn zelfgefokte hengstveulen..
ben benieuwd hoe hij er nu uitziet,is toch al bijna 2 maanden geleden dat ie weggegaan is..

mensen vertelden me dat hij nu op 8 maanden oud op 1,05 gemeten is..
denk wel dat het een flinke jongen gaat worden...

en tja over springbourne bloed.....
merrieveulentje wat ik gefokt heb heeft ook een aardige dosis springbourne bloed
http://www.allbreedpedigree.com/rough+clouds+priscilla

eigenaressse van het merrieveulentje heeft ook een topicje neergezet
[WPC] RoughClouds Priscilla, wat vinden jullie?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:41

patrick76 schreef:
denk dat Peter niet alleen zijn mening ventileert maar dat het eigenlijk gewoon een feit is. Al zullen er dit jaar denk ik minder pony's voorop staan op de RW met veel Springbourne invloeden.

Wat is een jonge beginnende fokker. Schaar ik mezelf toch ook nog onder. Maar ik heb wel naar ervaren mensen geluisterd an doe dat nog steeds dagelijks. Welshfokkerij is geen hobby maar een levensstijl en topsport. Niet iedereen heeft de mentaliteit om topsport te kunnen bedrijven! Kun je ook niet leren maar zit in je genen! (Zijn we toch weer terug bij de juiste bloedvoering)
Omtrent de RW van dit jaar zullen we het effect terugzien in de catalogus. Ik voorspel dat de grotere, succesvollere stoeterijen dit jaar zullen schitteren door afwezigheid!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:44

PeeWij schreef:
Omtrent de RW van dit jaar zullen we het effect terugzien in de catalogus. Ik voorspel dat de grotere, succesvollere stoeterijen dit jaar zullen schitteren door afwezigheid!

omdat?