[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:49

Chantalll schreef:
Zo net de hele brut opgegeven voor Tolbert. Wel heel erg leuk ... schijnbaar zijn de regels verandert en mag ik met schimp als Fokgroep de ring in ... drie van de vier dochters komen naar Tolbert ... 3jarige,Jaarling en veulen ...

Heb ik het formulier in de Welsh gemist? Zat er juist op te letten maar heb hem nog niet binnen volgens mij.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 02:41

Chantalll schreef:
Zo net de hele brut opgegeven voor Tolbert. Wel heel erg leuk ... schijnbaar zijn de regels verandert en mag ik met schimp als Fokgroep de ring in ... drie van de vier dochters komen naar Tolbert ... 3jarige,Jaarling en veulen ...

Z'n fokgroep lijkt mij ook leuk. Ben al aardig aan het verzamelen.

Chantalll

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 06:53

Ceasar, hij staat op de site ... bij de reg. Keuringen. Daar copy past ik hem altijd en print ik hem uit ...

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:54

He, dat is raar. Vorige week op de afdelingsvergadering werd gezegd dat de sluitingsdatum op 5 week voor de keuringsdatum gezet zou worden, om meer tijd te hebben voor de boekjes en nu staat het hier wel weer op 4 week?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:27

Vreemd dan Truselientje, gefeliciteerd btw !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:32

Gefeliciteerd Truselientje!

Zit dat eens even te bekijken, maar ik moet me er nog even in verdiepen zie ik al wel. Al dat geregel en papierwerk, ben ik niet voor gemaakt hoor :D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:50

Same here Caesar, controleer alles een paar keer ... stop het in de envelop om er alsnog achter te komen dat ik mijn reknm ben vergeten haha

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:21

Oh ook zo handig :D Ik zit meer even met de papieren vooral. Merrie is WPCV, ben zelf wel lid van NWPCS en heb een dekbon van het veulen wat ook weer anders gaat. Stalnaam is in ieder geval nu wel goedgekeurd (ruime maand geduurd) dus dat is gelukkig wel geregeld. En ze moet ook nog voor de stamboekopname. Maar komt wel goed, maar dan zit je er vluchtig overheen te lezen en dan komen er meer vragen dan dat je hoopte te beantwoorden met al die regeltjes en uitzonderingen etc :D

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:17

Lees en check ook alles wel 5x voordat het in de envelop gaat haha.
Bedankt voor de felicitaties :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:22

Gefeliciteerd truselientje.

hier nog niets ingeschreven. Ik start binnenkort met trainen. Kijken wat het geeft en of merrie het aankan. Ze groeit nog volop ook.

Hier nog een plekje over voor zomeropfok van een jaarlingmerrie. Als iemamd nog wat zoekt.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 10:58

Jeeuj, Schimp is gisteren gedekt ... was mooi hengstig ... net even contact gehad met Fred en het gaat goed met Schimp en telg ...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:05

Spannend, alweer een nieuwe in de maak. Hier nog niets gedekt. Ik wacht nog eventjes, als het goed is eind mei/begin juni.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:19

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:20

Altijd genieten he Cemlys? Soms baal ik weleens dat ik 1.80 ben en geen klein formaatje

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:33

Ja zeker, hier wat je toch 3 jaar op tot ze uitgroeien. Ik ben maar 1.65, maar wel wat te zwaar hoor voor die kleintjes. Gelukkig een goede ruiter die het altijd fijn vindt om te helpen en ook een potje kan rijden.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:58

Sinds een week hebben we hier poetsmeisjes. Eerst 2, en nu al 3. ( da's eerst ook wel genoeg) Ik ontdek nu, dat het voor mijzelf ook een stimulans is, eens wat leuke dingen met de ponies te doen. Omdat het minder noodzakelijk is dan voeren , mesten en weide onderhoud, bleef het vaak bij de wens.
Het kon ook niet uitblijven: Hebben jullie ook ponies die bereden zijn? "want dan weet ik wel 3 meiden die erop willen rijden". Maar es even voorzichtig aan, al heeft meisje nr 3 een shetlander die haar er telkens afbokt. Dus wel met negatieve ervaringen om kan gaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:12

Wat leuk jenny, gister mijn oude bijrijdertje ook weer gehad, en het is toch fijn als er af en toe een keer wat mee gebeurd. ik merk nl sinds ze weer op gras staan dat ze weer dikker worden, maar straks als de jaarlingen weer het land op gaan kunnen ze wat meer op de paddock en het korte gras.
Het is vaak wel in de gaten houden, maar een keer dat ze hun weg gevonden hebben, is het toch wel fijn. Gister even een dagje niet uitmesten, ook wel eens fijn :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:57

Heerlijk zeg Jenny. Genieten voor de meisjes, de pony's, en voor jou dus! Ohh ik wil ook nog jong zijn en op de welshjes kunnen rijden haha. Zou ik dat redden met mijn 50kg? :+

Vera gaat gelukkig weer een stuk beter. zadeltje is net bezorgd dus straks kijken of die past.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:33

absque_dubio schreef:
Heerlijk zeg Jenny. Genieten voor de meisjes, de pony's, en voor jou dus! Ohh ik wil ook nog jong zijn en op de welshjes kunnen rijden haha. Zou ik dat redden met mijn 50kg? :+

Vera gaat gelukkig weer een stuk beter. zadeltje is net bezorgd dus straks kijken of die past.

Jij kunt MAKKELIJK op een Atje rijden.Onze dochter was 23 en tegen de 50 kg toen ze op Willie Wortel rondjes polder reed. niemand die er ooit wat van gezegd heeft en de ponies kunnen dat zat hebben.
gewoon doen hoor!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:03

Echt? Oh dan ga ik het eens proberen. Voelt alleen als een raar idee, als 'volwassenen' op zo'n 'kleine kinderpony'. Zou wel makkelijk zijn, kan ik de pony's zelf beleren hihi.
Ik liep hier al tegen vriend te grappen dat ik met Zol wel tussen de paarden zou starten, misschien voor de grap gewoon eens doen. Zal vast veel bekijks hebben. _O-
Mag ik niet een testritje op WW doen? ;)

Die palomino sabino merrie die drachtig is van WW heb je trouwens toch nog? Wanneer is ze uitgerekend? Vond dat ook een erg leuke merrie, ben benieuwd naar het veulentje.
Hier geen veulentjes dit jaar, ook niet van de Dtjes. En dat vind ik echt jammer. Dus ik lees vol spanning hier mee met de veulentjes.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:21

Zo inmiddels geslaagd voor een prima zadeltje die ook goed passend is volgens de zadelmaker. Nu nog op zoek naar een handig klein persoontje om de pony verder in te rijden. Kan zelf helaas niet meer in de wasdroger anders had ik wel een krimp-programmaatje gedaan.
Das dus de volgende uitdaging. Nou het houd me zeker van de straat al dat geregel....

Leuk die foto's met toekomstige amazones *D . Altijd een perfecte casus als de kids willen poetsen voordat ze gaan rijden. Want de verzorging hoort er zeker bij!

Wij zijn al goed aan het nadenken hoe we de Welsh sport-en familie dag kunnen organiseren qua voorbereiding. Wordt voor ons de eerste keer dat we daar aanwezig zullen zijn en dan ook meteen deelnemen....We hebben geen hoge verwachtingen maar willen vooral plezier hebben met onze pony's.

De categorieën waar we deel aan willen nemen zijn Leading-rein en dat het toekomstige bijrijdertje van 1 pony zelfstandig door de ring stuur. Verder wil mijn vriend ook aan de menwedstrijd meedoen. Dan hebben we pony nr. 2 die dan hopelijk mee mag lopen met de keuring met haar veulen....
Ohhhh waar zijn we aan begonnen als ik dit zo lees... :Y) ... Past dat wel in een 2paards allemaal....

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:00

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:02

de 50kg ben ik al even gepasseerd haha. maar lekker rijdt het niet op zo n kleine als je te groot bent. mijn d-tje zit veel fijner :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:11

Ik heb vroeger altijd pony's gereden, nooit de overstap gemaakt naar paarden. Ik vind paarden eng. :o Mijn zwartje wel gekocht, al vond ik haar eigenlijk te groot (ze zal zo rond de 1.60 zijn). Maar oh wat mis ik het lekker gek doen met die kleine pony's. Ik blijf echt een ponymens.