[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:38

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:36

Gave foto's ! Zoveel sneeuw lag hier gelukkig niet.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:22

zitake schreef:
deze idd (denk ik ;) tenzij er twee bestaan)

Nee, er bestaat er maar een. Varpullan Pepijn is een zoon van Tongelre Gay Snip uit de kampioenmerrie Dyfed Playfair. Playfair is Nederlands jeugdkampioene geweest en beste driejarige van Nederland. Gay Snip heb ik indertijd van Mevrouw Martens gekocht, hij was in de moeder (Dyfed Gaiety) meegekomen. Redelijk stevige inteelt, omdat Dyfed Geraint en Dyfed Gaiety 5/6 broer en zus waren. Aangezien ook Dyfed Playfair van Dyfed Geraint is, maakt het het nog een keer verder doorgefokt.

Pepijn is nooit geshowd, werd als jonge hengst aangekocht door Bert Lenssen uit Castenray, ging van daar naar de stal Bosveld van Sjaak Ewalts in Venray. Deze foto is uit het Welsh Magazine geplukt. Daarna kwam Pepijn weer op Varpullan terecht, als ik het goed heb en daarna weer bij Lenssen. Wij hebben hem een jaar van Lenssen gehuurd, maar helaas geen veulens van hem gehad, waarna hij later door Lenssen weer aan Spronken is verkocht, die hem nu nog heeft.

Pepijn fokt(e) behoorlijk goed, de bekendste nakomelingen zijn Varpullan Pomme (uit Dyfed Playfair) en Our Dream Tosca (uit Sumrin Tricia). Uit Our Dream Tosca is vorig jaar nog een jaarling hengst van Knodishall Geraint op de keuring geweest.

Van Varpullan Wadji heb ik wel eens gehoord, die moet uit de lijn van Dyrin Warpu komen. Er waren tijden dat ik de ponies op Varpullan beter kende dan de fokker zelf ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 11:39

Zo dat is een hele uitleg iig :). Ik weet nl een nakomeling van beide staan, oogt een heel leuke pony, vandaar was ik eens benieuwd naar zn afstamming. Bedankt iig!

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:26

Ik had de sectie A merrie Varpullan Gen en die staat nu in de Ardennen. Ze was wel heel schrikachtig met mannen, maar bij kinderen en vrouwen geen probleem.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:57

te koop diverse Welsh pony's. Kijk op EA-CO (te koop - commercieel)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:58

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:22

weet ik maar via deze weg komt het misschien beter onder de aandacht van de Welsh liefhebbers. nIet iedereen zal kijken bij EA-CO.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:02

zitake schreef:
Zo dat is een hele uitleg iig :). Ik weet nl een nakomeling van beide staan, oogt een heel leuke pony, vandaar was ik eens benieuwd naar zn afstamming. Bedankt iig!

Pomme is een hele mooie merrie! Wadji is dus uit dezelfde moeder als Wieroch? Hoe ziet die eruit?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:21

Sinds wij een nieuwe hengst hebben, ben ik erg nieuwsgierig geworden naar zijn familieleden. Hij is gefokt op de Vimpenny stud, maar daar kan ik nog niet veel over vinden.Ik heb wel een bloedmooie halfbroer van hem ontdekt op een Amerikaanse stoeterij, maar zou er graag meer over willen weten. Vooral wat er naar Nederland gekomen is, en hoe die gefokt zijn en/of hebben.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:26

Even een spam van mij:

Afbeelding

K vond m zo leuk...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:57

Hoi, van Vimpenny heb ik mooie ponies gezien. Ik kan me herinneren dat ze Coed Coch Hygar hadden, een mooie dochter van Coed Coch Saled, waar ze ook goed mee fokten. Ik heb in die tijd wel 2 of 3 nakomelingen van Hygar en Cello gezien, allemaal heel mooi.

De bekendste dochter van Hygar was echter al voor de Vimpenny tijd geboren, dat was Caehemdden Cariad, grootmoeder van Fronbach Cassino en Fronbach Hello Campers. Cariad is op hogere leeftijd naar Nederland gekomen bij stal Lange Voren. Cariad was zelf ook een wondermooie merrie. Op Lange Voren stond ook nog een 3/4 zus van Hygar, Coed Coch Oedfa, een van de laatste merries die nog een prijs meegenomen heeft voor Coed Coch op de Royal Welsh. Ik neem aan dat jouw hengst ook wel op de een of andere manier van Hygar afstamt?

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:15

Van mij ook maar even een winterfototje,

Sevenmornings Aida:

Afbeelding

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:36

Vanavond is het trieste bericht naar buiten gekomen, dat vanmiddag rond 15.00 uur de heer Toon Vloet is overleden. Jaren lang is Toon voorzitter geweest van het NWPCS. Ondanks zijn ziekte hebben we hem allemaal kunnen zien genieten en stralen tijdens het Welsh Event afgelopen augustus. Veel sterkte gewenst aan de familie

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:46

Ach oliebol! Zo net voor kerst, wat vreselijk...
Heel veel sterkte aan iedereen die hem kende de komende periode...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:46

Ook ik heb het vanavond vernomen... Schrok wel, zat toevallig bij een Welshfokker thuis toen het ter sprake kwam.

Ook van mijn kant sterkte voor familie en alle naasten.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:15

jeetje dat is schrikken.
Pfff dat zo voor de kerst.

Veel sterkte voor familie en iedereen die hem kende

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:05

Toon zal erg gemist worden. Het was hem blijkbaar niet gegund om het hele jubileumjaar af te maken. Ik ben dankbaar hem gekend te hebben.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:14

wij wensen zijn familie en vrienden heel veel sterkte met het verlies! zo vlak voor kerst. ik heb hem niet gekend wat ik heel spijtig vind

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:57

ook ik wens zijn familie en vrienden veel sterkte....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 09:28

Veel sterkte aan familie en vrienden en iedereen die hem gekend heeft....

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:13

Veel sterkte voor vrienden en familie.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:46

Ik hoorde het nieuws ook via de mail.
Heel veel sterkte aan de nabestaande.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:30

Heel veel sterkte voor Familie en vrienden!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:46

joostvangestel schreef:
Hoi, van Vimpenny heb ik mooie ponies gezien. Ik kan me herinneren dat ze Coed Coch Hygar hadden, een mooie dochter van Coed Coch Saled, waar ze ook goed mee fokten. Ik heb in die tijd wel 2 of 3 nakomelingen van Hygar en Cello gezien, allemaal heel mooi.

De bekendste dochter van Hygar was echter al voor de Vimpenny tijd geboren, dat was Caehemdden Cariad, grootmoeder van Fronbach Cassino en Fronbach Hello Campers. Cariad is op hogere leeftijd naar Nederland gekomen bij stal Lange Voren. Cariad was zelf ook een wondermooie merrie. Op Lange Voren stond ook nog een 3/4 zus van Hygar, Coed Coch Oedfa, een van de laatste merries die nog een prijs meegenomen heeft voor Coed Coch op de Royal Welsh. Ik neem aan dat jouw hengst ook wel op de een of andere manier van Hygar afstamt?

Ben er even voor gaan zitten,maar kon er niets in terugvinden, ook niet op "allbreed". Op zich is het wel grappig dat via een omweg zo wel weer lijnen bij elkaar komen, immers van Cariad hebben wij een paar hele mooie kleindochters,(via Wilcrick Celebrity) die mogelijk gekruist met Thunder iets exclusiefs op kunnen leveren.Zeker ook gezien de inbreng van vaders kant, en dan ga ik kijken wat dat opgeleverd heeft bijv. in Vimpenny Sweet Sultan.Deze hengst is uit Baledon Hy Jack x Vimpenny Sweet surprise, zelfde moeder dus als Thunder.
Om iets te fokken als Sweet Sultan, is ongeveer de ultieme wens.Deze hengst is overigens als 2 jarige geexporteerd naar de USA en heeft daar veel gewonnen, maar ook voor heel goede nafok gezorgd.
Wat verder opvallend is, is dat vele van genoemde ponies ook op Lange Voren gestaan hebben. Is daar ook iets van overgebleven?