[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:57

PaysBas schreef:
@Dion; hoeveel inch heb je voor jullie Welsh A gedaan?

Gister die Pinokkio zadeltjes bekeken in de shop. Schrok ervan hoe hard deze voelde verre van comfortabel.

PaysBas.... wij hebben er een 15 inch op liggen.. zou niet groter gaan als 16 inch bij de rugjes van een A!!

Caesar

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:52

Pinokkio zadel is sowieso niks. Wie dat ooit bedacht heeft.. Wij hadden er op het werk eentje voor een stapshet. Maar dat ding lang precies op de ruggengraat recht, dus boog niet mee en lag dus helemaal niet vrij, maar juist alle druk op dat punt. Meteen eruit gedaan. Nu rijden ze met een longeersingel en houden ze zich daaraan vast

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:23

Ik lees zo even bij maar even klein ego postje *\o/* na flink wat tegen slagen deze week had ik vanmiddag een tut dagje met Mierela voor het eerst helemaal gewassen, gevlochten en ook nog eens voor het eerst een stukje in het bos!! Maar dit had ik even nodig :+: trots op mijn meissie die met de dag knapper word.. Ik moest deze foto's gewoon even showen ze maakte me hele week weer goed <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:24

Dat koppie op de derde foto!!!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:12

Oehhhh heerlijk vibd ik dat ... al die mooie appeltjes .. zit dus goed in haar velletje Nicole ! Mooi hoor ! Mag je trots op wezen !

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:41

Diane_Basje schreef:
Even over zadels, kijk eens bij agradi naar de Rider Pro neptunus dressuur. Die heb ik nu voor Rosa, 15", brede boom (is kunststof met verwisselbare boom). Super zadel. Toen mijn zadelmaker hem zag was hij gelijk enthousiast en wilde hem gaan opnemen in het assortiment. Heb er een ringetje voor een staartriem aan laten zetten. Goedkoop maar heel fijn zadel.

Dank voor de tip!
http://www.agradi.nl/rider-pro-zadel-sy ... 4-inch.htm
Ik zal thuis even overleggen of ik deze kan bestellen. Onderhoudsarm is toch wel heel prettig!
Lees wel dat dit zadel klein valt had jij dat ook?

Voordeel van hier bestellen is dat als het tijdens het zadelpassen bij de zadelpasser niet goed is dat ik dan het zadel kan terug sturen en het geld ook terug kan krijgen.

Over de richtlijnen vh keuren moeten wij ons ook echt gaan verdiepen. Hebben er wel eentje die we keur willen laten worden.

Edit: Nicole wat heb je toch een mooie blikvanger fijne bijkomstigheid dat je ook haar zo goed kan fotograferen!!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:21

Nicole, ze wordt steeds gaver! al een wereld van verschil met de eerste foto's, zit er nu nog veel wintervacht op?

Eventjes spammen, want foto's zijn gewoon te mooi om het niet te doen, maar wat blijft ie gaaf. Nog een maandje en dan huppelt er een veulen van em rond :)

[ITP] Splashed white Welsh A hengst Caehen Deano op foto!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:56

Vanochtend geboren: Zomerdijks Joep. Zomerdijks Jobke X Tillybo Top Notch. Ietsje te vroeg, had het rond de 15e verwacht. Maar alles lijkt goed te zijn.Dit is alweer het 10e veulen voor Jobke.Foto's komen nog wel. Op mijn Facebook pagina staan er al wel.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:28

Cemlys schreef:
Nicole, ze wordt steeds gaver! al een wereld van verschil met de eerste foto's, zit er nu nog veel wintervacht op?

Eventjes spammen, want foto's zijn gewoon te mooi om het niet te doen, maar wat blijft ie gaaf. Nog een maandje en dan huppelt er een veulen van em rond :)

[ITP] Splashed white Welsh A hengst Caehen Deano op foto!

Spannend veulentje!! Kijk er ook naar uit volgend jaar *\o/* als alles pakt natuurlijk

regtur schreef:
Vanochtend geboren: Zomerdijks Joep. Zomerdijks Jobke X Tillybo Top Notch. Ietsje te vroeg, had het rond de 15e verwacht. Maar alles lijkt goed te zijn.Dit is alweer het 10e veulen voor Jobke.Foto's komen nog wel. Op mijn Facebook pagina staan er al wel.

Gefeliciteerd!! Wat is je facebook ben wel benieuwd :D

Topicje van Mierela :D
[ITP] Mijn nieuwe aanwinst valk merrie Ald Feart's Mierela!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:07

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:12

Ik zag hem al op je FB Jenny, wil het nou net zo zijn dat "Joep" ook op mijn namenlijstje stond haha. Weer eentje om door te strepen ;)

Ik heb net ook even wat fotos gemaakt. Eerste veulentje en haar buik valt mee, er zat nog zat snelheid in. Fotos zijn geen hoogstandjes, lekker ongewassen en ongepoetst erop :D Ze kan tussen nu en eind april veulenen, lijkt nu wat zucht in het uier te komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:13

Vandaag even wat foto's gemaakt van de dekhengst van dit seizoen op stal Hegelshof.
Dit jaar ter dekking:

Roetsenest Santa Fé (foto van vorig jaar):

Afbeelding

En nieuw dit jaar:
High Flown's Adrian
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:44

Mooie hengsten zeg! Houd wel van dat front erop en parmantig poseren.
Van Santa Fé heeft onze pony haar eerste veulentje gehad.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 00:48

Adrian is gaaf, geeft zulke stoere veulens

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:50

Joep is een geweldige naam. Een van de eerste Jack Russell reus in Nederland heette Joep (geboren bij de family Reynolds in Engeland), ik denk dat daar heel wat Jack Russells in Nederlands van afstammen :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:18

Mooie foto's en pony's voorbij zien komen!

Wij hebben onlangs onze C hengst eens opgezadeld en hij vond het allemaal wel gezellig.
Ondertussen heeft er iemand opgezeten en ook dat vond hij wel leuk.

Heb er helaas geen foto's van maar ben wel heel trots op hem :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:01

:wave:
Leuk topic, volgens mij heb ik ooit wel eens in het eerste deel mee gekletst.
Mag ik me hier ook weer melden? Hoe fanatiek ik mee zal posten kan ik niet garanderen maar ik vind het leuk om alle ervaringen te lezen.

Voor de mensen die me niet kennen:
Heb m'n paarden staan op een Welsh NWR fokkerij. Daar rij ik op het moment o.a. een NWR tussen de paarden in de wedstrijden. Verder is mijn eigen A'tje nu bijna 3, dus die is terug uit de opfok en mag binnenkort rustig wat aan het werk.

Welshfoto's:
M'n A'tje vorig jaar zomer...
Afbeelding

De NWR
Afbeelding

Voor m'n andere lieve, niet Welsh, paarden: zie m'n profiel :D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:03

joostvangestel schreef:
Joep is een geweldige naam. Een van de eerste Jack Russell reus in Nederland heette Joep (geboren bij de family Reynolds in Engeland), ik denk dat daar heel wat Jack Russells in Nederlands van afstammen :)

Mooi of niet, mijn kleinzoon heeft het bedacht. En het is nog simpeler dan dat, hij begint net te lezen en leert nu uit een boekje over KIM en ...juist JOEP.
Ceasar@ Catootje moet dan maar een Jeroentje krijgen, je weet wel, van "Jeroen-poep aan je schoen" *\o/* *\o/*
of, beter nog: Karlijn.

Momenteel loopt mijn hoofd iets of wat om, vanwege alle (mantel) zorg, dus reageer ik weinig.
Ik kijk wel uit naar alle veulentjes die geboren worden,ook bij anderen. Maar realiseer me dat het nog erg vroeg is. Wij hebben geluk met dit meer dan prachtige weer, zodat ons eerste veulen al dag en nacht buiten is. Onvoorstelbaar. 1 April. Ruperra Cover Girl is ook snel zover en dan hebben we een week of 5 rust, wat ook wel weer fijn is. Alle fokmerries+wat jonge merries lopen al in het gras, zodat bijvoeren bijna voorbij is. Dat betekent ook dat bijkopen van voer niet meer nodig is. Wat een verschil met vorig jaar!

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:05

Hier slecht nieuws :(
Gister was er een veulen dood geboren, was een maand te vroeg. Dierenarts erbij geweest, want de placenta wilde niet loslaten. We dachten dat daarmee al het kwaad over was, maar vandaag is de merrie alsnog gestorven :(

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:11

Vivian ik had het al gehoord,ontzettend banketstaaf en gewoon alweer bij jullie!

Heel veel sterkte ermee!

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:14

Dankje Inowa :) Na regen komt zonneschijn, zullen we maar denken..

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:20

Heel veel sterkte Vivian

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:45

vivian sterkte met het verlies. vreselijk als dan later je merrie ook nog gaat terwijl je al een verlies te verwerken hebt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 00:15

Heel veel sterkte vivian :(

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 01:54

Getvet Vivian ... dat is rotnieuws !

Net niet op 1 April maar Schimp is bevallen van een mooie vosmerrie ... haar vierde dochter op rij. Plaats vanmiddag wel foto's. Moeder en dochter tot nu toe prims