Dat is een frans merk Paysbas, is eigelijk een luxe uitvoering van de franse bardettezadeltjes (hadden we vroeger op de ponyclub), alleen is er nu een uitsparing thv schoft ipv plat zoals de oude zadeltjes. heb ze in duitsland ook op equitana gezien, nette afwerking, mooi leer.
Mooi zadel ook echt handgemaakt zo oogt het maar het prijskaartje is wel ff slikken... Helaas wel boven het limiet wat ik aan het nieuwe zadeltje mag uitgeven.
Is het voornamelijk 15 inch wat op een Welsh A ligt?
Nicole ik blijf het zo'n gave merrie vinden he. Ik ben benieuwd naar de keuring, dan kan ik haar eindelijk ook in het echie zien.
Vanety is een plaatje zeg, apart kleurtje!
Mijn nichtje is vandaag geweest, we zochten namelijk oa een welshmerrie als kinderpony voor haar. Tis nogal een prinsesje en ze vind lang niet alle pony's leuk (en als ze ze niet leuk vindt, doet ze er ook echt werkelijk niks mee ) dus ik was erg benieuwd.. Nou, ze is hartstikke verliefd op Vera. Ze was ook helemaal gek met de shet die ik eerst had, maar die durfde ze niet zelf een worteltje te geven of er zelf mee te wandelen. Met Vera is het gelijk goed en doet ze alles, zo leuk! En Vera vind het ook allemaal prima. Als ze iets 'schrikt' omdat mn nichtje te onstuimig aangestormd komt, dan zet ze een pasje weg van mn nichtje en dat is het.
En mijn toekomstige jonge ruiter om pony's te beleren heb ik volgens mij al gevonden Ze wilde perse op Vera een rondje. Ze schopte 1 keer per ongeluk iets tegen de buik van Vera, wat ze eng vond en daardoor iets vooruit schoot. Mn nichtje gleed er toen zo af (mn zus had mn nichtje de hele tijd vast hoor) maar daarna wilde ze er gewoon weer op. Vera vond het ook wel prima, beetje onwennig maar dat is logisch. Ik ben trots! (Ze wordt natuurlijk nog door een ervaren ruitertje beleerd, en mn nichtje heeft normaal altijd braaf een cap op en de bodyprotector komt er ook aan )
Ik vind dit een goedkoop zadel, zeker voor de kwaliteit, naar de prijs is ook altijd de kwaliteit, vergeet dat niet, in goedkope zadels geloof ik niet (je hebt altijd mindere kwaliteit materiaal), en ik heb eerlijk gezegd weinig van die goedkope zadeltjes goed weten liggen. Mijn bates is aanpasbaar, goede kwaliteit en kost 950 euro, maar heb genoeg van die goedkope rommel geprobeerd wat allemaal dramatisch lag. dus die 300 vind ik een heel nette prijs.
ik heb een sec a gehad waar een 17 inch juventus net op kon, op mijn andere welshjes vind ik 15 inch ideaal, maar dan moet je ook kijken wat erop zit, pony's met wat meer lengte kunnen mss net een 16 inch hebben.
PaysBas
Geplaatst: 27-03-14 17:40
Gaan jullie naar de 05 juli keuring in De Meern?
Goedkoop kan duurkoop zijn daar ben ik terdege van bewust vandaar dat ik aan het informeren ben.
Een zadel moet goed liggen daar ben ik het hoe dan ook roerend mee eens. Van een slecht liggend zadel heeft de pony alleen maar ellende. Punt is wel dat het zadel niet voor ons eigen gebruik wordt aangeschaft maar voor de toekomstige berijder. Voornamelijk zal de pony voor de koets lopen. Qua aanschaf is een ponyzadel vele malen goedkoper dan een zadel voor een paard.
Ben zeer benieuwd wat op pony gaat passen 15/15,5/16 inch! Aan de daarvan kan ik de speurtocht verder zetten.
Cemlys; heb jij een slechte ervaring gehad met Wintec?
dion1anouk
Geplaatst: 28-03-14 14:04
Bates is fantastische zadel voor op de Welsh A. Wij gebruiken dit nu al 4 jaar op de pony´s... Zou geen ander zadel meer moeten.. Mijn dochter zit er ook fijn op.. Eerst een Wintec 500 gehad kregen we niet passend op de pony! Het Bates zadel past op elke pony!!! Een aanrader dus! Marktplaats in de gaten houden.. soms wordt er mee geadverteerd 2e hands.. meestal snel weg!!
@Dion; hoeveel inch heb je voor jullie Welsh A gedaan?
Gister die Pinokkio zadeltjes bekeken in de shop. Schrok ervan hoe hard deze voelde verre van comfortabel.
Kimmie25
Geplaatst: 29-03-14 20:17
Hallo allemaal,
Vandaag hebben Drummer en ik voor de 2e keer los gereden en voor de 1e keer gedraaft (per ongeluk) Hij deed het helemaal zonder moeite of verzet, ik gaf been en hij ging!! haha echt GEWELDIG
(er zijn foto's gemaakt maar ik weet niet hoe je die moet uploaden, iemand die me daarmee kan helpen??)
Even een vraagje voor de mensen met dekhengsten, vanaf welke leeftijd laten jullie ze dekken? Ben namelijk altijd van mening geweest dat ze eerst goedgekeurd moeten worden. Bij sommige stamboeken is het ook zo dat het veulen ( eventueel) maar halve papieren krijgt als de vader ( nog) niet is goedgekeurd? Maar zie vaak dus al 2 jarige hengsten ter dekking staan, kan dat dan volgens het stamboek? Of is het dan voor mensen bedoelt die niet geven om de stamboekpapieren?
Ik rij pony's altijd in met een kunstof zadel (volgens mij is deze gewoon merkloos) we heb en ook een torrowgood ligen die vind ik zelf heel erg fijn maar als die niet goed op de pony licht ga ik hem ook niet gebruiken!
Diane_Basje
Geplaatst: 30-03-14 10:36
Even over zadels, kijk eens bij agradi naar de Rider Pro neptunus dressuur. Die heb ik nu voor Rosa, 15", brede boom (is kunststof met verwisselbare boom). Super zadel. Toen mijn zadelmaker hem zag was hij gelijk enthousiast en wilde hem gaan opnemen in het assortiment. Heb er een ringetje voor een staartriem aan laten zetten. Goedkoop maar heel fijn zadel.
Vanaf April komen als het goed is de inschrijving sformulieren + rubrieken online op de site nwpcs.nl die kun je downloaden en printen ... oudere pony's geef je op met kopie stamboek papieren en de rubriek nm waar je ze in wilt hebben.